سئو چیست و چگونه کار می کند

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ سایت شما را در مقابل رقبا و سایت های مختلف دیگر رتبه بندی می کنند و فرصتی فوق العاده برای بهبود آگاهی و توانایی برند خود برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با برند شما ارائه می دهند. بدون یک استراتژی سئوی قوی، زمانی که مشتری ایده آل شما به دنبال راه حلی برای مشکلی است که محصول یا خدمات شما برای آنها حل می کند، پیدا کردن شما برای مشتریان ایده آل دشوار خواهد بود.

سئو چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو مخفف فرآیند بهینه سازی وب سایت شرکت شما برای بهبود رتبه بندی و آگاهی از طریق سایت های موتورهای جستجو (اغلب گوگل) است. با توجه به بازار بزرگی از افرادی که دائماً عبارات را در اینترنت جستجو می کنند، سئو برای شناسایی برند شما توسط بازدیدکنندگان از طریق جستجوهای کلمات کلیدی که ممکن است مستقیماً با نام تجاری شما مرتبط باشد یا نباشد ضروری است.

سئو چیست

علاوه بر این، سئو یک استراتژی کم هزینه است که می تواند نتایج شگفت انگیزی برای کسب و کار شما ایجاد کند. با بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو، می توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطب هدف شما همیشه می تواند شما را از طریق یک جستجوی ارگانیک پیدا کند.(منبع : source)

سئو چگونه کار می کند؟

گوگل و سایر موتورهای جستجو برای جمع آوری، سازماندهی و نمایش اطلاعات مرتبط برای پاسخگویی به سوالات کاربران کار می کنند. برای انجام این کار، آنها سه فرآیند اصلی را طی می کنند، از جمله:

  • خزیدن. موتورهای جستجو برای یافتن محتوای به روز شده در وب به تیمی از خزنده های وب ، که به عنوان ربات های عنکبوتی یا به سادگی ربات ها نیز شناخته می شوند، متکی هستند. خزنده های وب به کشف و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای فهرست بندی یک صفحه کمک می کنند.
  • نمایه سازی این به فرآیندی اشاره دارد که در آن موتورهای جستجو صفحات وب جمع آوری شده را ذخیره و سازماندهی می کنند. هنگامی که خزنده های وب اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی و محتوای تازه را در یک سایت پیدا کردند، صفحه وب را به فهرست جستجو اضافه می کنند. هنگامی که کاربران به دنبال اطلاعات مرتبط می گردند، موتور جستجو وب سایت نمایه شده را واکشی می کند.
  • رتبه بندی. سپس صفحات وب در فهرست جستجو در نتایج جستجو از بیشترین تا کم ارتباط ترین محتوا نمایش داده می شوند.

برای الگوریتم جدید آماده شوید

گوگل الگوریتم جستجوی جدیدی به نام تجربه صفحه معرفی کرد . به مجموعه ای از سیگنال ها اشاره دارد که تجربه کاربر را هنگام تعامل با یک صفحه وب اندازه گیری می کند. 

تجربه صفحه شامل عوامل سئوی موجود مانند موبایل دوستی، امنیت وب سایت و سرعت صفحه است. همچنین از Core Web Vitals استفاده می‌کند ، مجموعه‌ای از معیارها که بارگذاری، تعامل و ثبات بصری را اندازه‌گیری می‌کند.

این معیارها عبارتند از:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) – مدت زمان مورد نیاز برای بارگیری بزرگترین محتوای صفحه، از جمله تصاویر و ویدیوها را گزارش می دهد. زمان ایده آل بارگذاری 2.5 ثانیه است.
  • تأخیر ورودی اول (FID) – زمانی را از زمانی که کاربر برای اولین بار با یک صفحه تعامل می کند، مانند کلیک کردن بر روی پیوند یا ضربه زدن روی دکمه، تا زمانی که مرورگر آن درخواست را پردازش می کند، اندازه گیری می کند. FID پیشنهادی کمتر از 100 میلی ثانیه است.
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS) – کل تغییرات طرح‌بندی غیرمنتظره را در یک صفحه در طول مرحله بارگذاری می‌شمارد. از کلیک بازدیدکنندگان بر روی عناصری که به طور ناگهانی موقعیت خود را تغییر داده اند، جلوگیری می کند. برای بهترین تجربه کاربری، یک وب سایت باید امتیاز CLS کمتر از 0.1 داشته باشد.

آینده سئو

چشم انداز بهینه سازی موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر است. آنچه دیروز کار می کرد ممکن است امروز کار نکند و آنچه امروز کار می کند ممکن است فردا کار نکند.مواردی که امروز می بایست انجام دهیم در تصویر زیر مشاهده می نمایید.

بهبود seo

در نتیجه، متخصصان seo و صاحبان مشاغل به طور یکسان باید زیرک و سازگار باشند و همیشه آماده تنظیم استراتژی های خود باشند تا از منحنی جلوتر بمانند. بنابراین آینده سئو چیست؟

یکی از زمینه هایی که احتمالاً شاهد تغییراتی است، رتبه بندی موتورهای جستجو است. با افزایش محبوبیت جستجوی صوتی، نتایج جستجو احتمالاً تأکید بیشتری بر کلمات و عبارات کلیدی محاوره ای دارند.

در نهایت، می‌توان انتظار داشت شخصی‌سازی بیشتری را در نتایج جستجو مشاهده کنیم. موتورهای جستجو در حال حاضر از داده های تاریخچه جستجوی گذشته کاربر برای ارائه نتایج شخصی تر استفاده می کنند و این روند احتمالا ادامه خواهد داشت. در آینده، می‌توان انتظار داشت که بر اساس عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی کاربر، سابقه جستجو و فعالیت رسانه‌های اجتماعی، نتایج شخصی‌سازی‌شده‌تری ببینیم.

نتیجه

کار بر روی بهینه سازی موتورهای جستجو شامل عوامل و شیوه های متعددی است. استراتژی های SEO به طور مداوم در حال تکامل هستند تا با الگوریتم های موتور جستجوی پویا همگام شوند.

سایتی با سئوی خوب پیاده‌سازی شده شانس عالی برای ظاهر شدن در نتایج جستجو و افزایش ترافیک دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *