آنچه در مورد سئو بین المللی باید بدانید
صاحبان مشاغل ارائه محصولات / خدمات بین المللی می خواهند وب سایت آنها در همه مکان های هدفمند بازار کار کند.
منطقی است که کسب و کارهایی که به اندازه کافی موفق هستند تا به سطح سازمانی رشد کنند، ممکن است روزی بین المللی شوند.(source:منبع )
سئو بین المللی چیست؟
سئو بین المللی کاملاً در مورد راه اندازی سایت هایی با محتوای تغییر یافته ، اجرای hreflang و غیره نیست. سئو بین المللی عمدتاً مربوط به geotargeting است. این شامل سازماندهی و بهینه سازی وب سایت شما در هر منطقه است. فعال کردن موتورهای جستجو برای شناسایی کشورها ، زبانهای هر کاربر که شغل شما در یک مکان خاص هدف قرار می دهد.
چگونه وب سایت خود را بین المللی کنیم؟
برای اینکه وب سایت شما بین المللی شود ، می توانید نکات کلیدی در فهرست کارهای خود داشته باشید. در زیر لیستهایی را که برای انجام وب سایت شما بین المللی لازم است ، ذکر کردیم.
با موتورهای جستجو شروع کنید
قدم اول تحقیق در مورد پتانسیل بازار کشور در رابطه با مشاغلی که با آن سر و کار دارید تا بتوانید اولویت های خود را تعیین کرده و اهداف خود را تعیین کنید.
در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید از خود بپرسید:
- کاربرانی که از طریق جستجوی ارگانیک روی وب سایت قرار می گیرند از کجا آمده اند؟
- از چه زبانی استفاده می کنند؟
- آیا می توانید بفهمید که دید سایت شرکت شما در کشورهای مورد نظر دنبال می شود؟
- کدام تحقیقات از بازارهای اصلی بین المللی به کدام کلید واژه ها و کدام صفحات اثربخش بوده است؟
- CTR جستجوی ارگانیک از هر یک از این بازارها چیست؟
- نرخ تبدیل چیست؟ و معمولاً کاربران هر یک از بازارهای بین المللی در وب سایت شما چه اقداماتی انجام می دهند؟
با استفاده از این سؤالات ، شما باید بدانید که کجا باید جواب ها را جستجو کنید.
بهترین شیوه های بین المللی سئو:
- ساختار URL برای وب سایتهای بین المللی
مفهوم اصلی این است که شما نیاز به یک دامنه دقیق برای الزامات بین المللی سئو خود دارید. در هنگام انتخاب نام دامنه برای سئو بین المللی ، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. دامنه هایی مانند دامنه سطح بالا با کد کشور (ccTLD) برای یک مکان خاص قابل استفاده هستند.
به عنوان مثال – www.example.ir& www.example.co.uk
دامنه های سطح بالا (TLD) برای کشورهای خاص هدفگذاری جغرافیایی استفاده می شود. از زیر دامنه ها و زیر پوشه های دامنه های ccTLD می توان برای کشورهای متنوعی نیز با هدف جغرافیایی استفاده کرد.
- برچسب های HrefLang
HrefLang برای صاحبان مشاغل که دارای سایتهای چند زبانه هستند اختراع شد و به موتورهای جستجوگر نیاز داشت تا به مردم مطالب مربوطه را به زبان خود ارسال کنند. این سایتهایی را که دارای مطالب مشابه در چندین زبان باشند ، سود می برد. برچسب های HrefLang اجازه می دهد تا صفحات مرجع متفاوتی با محتوای مشابه برای مخاطبان مختلف فراهم شود و به <head> یک وب سایت اضافه شود.
به عنوان مثال – <link rel = “alternate” href = “https://www.example.com/ae-ar/” hreflang = “ar-AE” /> (من نسخه عربی هستم و می خواهم ایندکس شده و سرویس دهم در امارات متحده عربی).
برای اجرای صفت hreflang سه روش وجود دارد:
- برچسب های HTML
- هدرهای HTTP
- نقشه سایت
- ساختمان لینک بین المللی
ساختمان پیوند را نمی توان خصوصاً برای وب سایتهایی که دارای ccTLDs و زیر دامنه هستند ، نادیده گرفت ، زیرا باید برای آنها پیوند کسب کنید
- استناد محلی
- وب سایت های مربوط به بازار خود و جایی که رقبای شما در آن قرار دارند را پیدا کنید. تجزیه و تحلیل کنید که چه نوع مطالبی را برای دسترسی به افراد می نویسد که می تواند به شما در یافتن مکان های بالقوه کمک کند. این به شما کمک می کند تا عوامل فرهنگی موجود در بازار هدف خود را درک کنید.
- محتوای خود را بر اساس زبان و فرهنگ کاربر هدف بسازید. محتوای جذاب و بهینه سازی شده ای را برای مخاطبان خود در مورد محصولات و خدمات خود ایجاد کنید ، نمایش داده شدگان جستجوی دم بلند ، موضوعات مرتبط با صنعت که ممکن است مورد علاقه آنها باشد و غیره که پیوند شما را کسب می کند.
نحوه برنامه ریزی یک فعالیت بین المللی سئو
برای برنامه ریزی یک فعالیت بین المللی سئو ، سه مرحله وجود دارد که باید انجام شود.
مرحله تصمیم گیری
در این مرحله ، شما باید اهداف خود را تحقیق ، تحلیل و تصمیم گیری کنید. این مرحله در هفت مرحله قابل ذکر است.
1. چرا می خواهید وب سایت خود را بین المللی کنید؟
آیا مترجم یک زبان خاص در تیم خود دارید؟ آیا فکر می کنید آنچه با شما سر و کار دارید می تواند یک یا چند کشور خارجی را مورد توجه قرار دهد؟ آیا تعداد ترافیک وب سایت و درخواست های خارج از کشور تعداد فزاینده ای وجود دارد ، و آیا کشورهای اصلی را شناسایی کرده اید؟
شما همچنین می توانید این پست را دوست داشته باشید:سئو محلی چیست
انتخاب جهش بین المللی SEO به معنای داشتن پایه هایی برای گسترش افق کسب و کار شما است. هم از نظر بودجه و هم امکان موفقیت. این مرحله به صورت کاملاً آگاهانه انجام می شود ، بنابراین باید با جزئیات برنامه ریزی شود.
2. زمان و منابع خود را برای تحقیقات کمی و کیفی سرمایه گذاری کنید
آیا امکان فروش محصولات و خدمات شما در سطح بین المللی وجود دارد؟ از نتایج جستجوی انجام شده با Google Analytics ، منبع جغرافیایی شما چیست؟ روند جستجوی کشورهای هدف شما چیست؟ و وضعیت ژئوپلیتیکی ، اقتصادی ، مالی و حقوقی آن بازارها چیست؟
انتخاب بازارهای شما ابتدا باید از تاریخ فروش شما ، از تحقیقات داده های رقبا و داده های بازار عبور کند ، تا بازارهایی را که در آن منابع خود را متمرکز می کنید ، بطور دقیق مشخص کنید.
هرگز سفت و سخت نباشید اما همیشه نرم و نرم و نرم و نرم باشید. در بازارهایی که در ابتدا به فکر قلاب زدن افتادید ، می توان به لطف ابزارهای آنالیز ، ناکارآمد شد. درعوض ، ممکن است شما از نتیجه هایی که با سرمایه گذاری در کشورهایی که در نظر نگرفته اید ، خوشحال شوید.
3. هدف قرار دادن زبان یا کشور: کدام یک را ترجیح دهید؟
آیا بازاری که به آمریکای جنوبی علاقه دارید؟ اگر فقط آمریکای جنوبی باشد به شما علاقه مند است. شما می توانید با هدف قرار دادن موقعیت مکانی پیش بروید ، زیرا این بخشی از قاره آمریکا است که شامل پنج زبان مختلف است.
اگر از طرف دیگر؛ شما به آمریکای لاتین به عنوان یک هدف علاقه دارید ، سپس می توانید در آنجا هدفگذاری زبان را انجام دهید ، بنابراین مطمئن شوید که تمام کشورهایی که زبان اسپانیایی در آن صحبت می شود ، را شامل می شوید ، به عنوان مثال ، از جمله آمریکای لاتین.
شما همچنین می توانید این پست را دوست داشته باشید: انکر تکست چیست؟ تاثیر انکر تکست بر سئو
اطمینان حاصل کنید که وب سایت چند زبانه به درستی کار می کند ، زیرا ناگهان متوقف کردن یک کمپین علامت بدی برای کاربران و موتورهای جستجو است.
4- آیا شما قادر به مدیریت پروژه های بین المللی هستید؟
شما باید بتوانید با توجه به عادات کاری ، تفاوت در منطقه زمانی ، تفاوت بین نرم افزار مورد استفاده و هزینه های مختلف سئو محلی ، با فرهنگ های مختلف مقابله کنید و از خطاهای ارتباطی و درک دقیق آن خودداری کنید.
5- بودجه شما چقدر است؟
برنامه ریزی بودجه شما تداوم کار برون سپاری را در هر شرایطی تضمین می کند.
6. آیا در جستجوی عمیق کلمات رقابتی انجام داده اید؟
پس از تعمیق فرهنگ و عادات بازارهایی که می خواهید به آنها بپردازید ، جستجوی کلمات کلیدی و علاوه بر آن کلمات کلیدی رقابتی ، باید گامی باشد که قبل از استفاده از هر ابزار تجزیه و تحلیل دیگری برای جمع آوری داده ها در مورد رفتار کاربران در جستجوی استفاده می کنید. موتورهای کشورهای هدف.
7. کشورهای هدفمند در کدام مرحله از سفر مشتری قرار دارند؟
بر اساس کلمات کلیدی خود ، بدانید که آیا مشتریان هدف شما در مرحله “من می خواهم بدانم” ، “می خواهم بروم” ، “می خواهم برم” یا “می خواهم بخرم” را انجام دهید.
این برای برنامه ریزی دقیق استراتژی بین المللی سئو شما مفید خواهد بود.
تفاوت بین خدمات بین المللی سئو و سرویس های منظم سئو
بومی سازی محتوای وب سایت یکی از اولین اقدامات در بین المللی سئو است. صفحه جهانی شما نباید نسخه کپی شده از وب سایت کشور خود باشد. بهینه سازی سایت شما برای مخاطبان محلی یک کشور ، تجربه کلی کاربر وب سایت را ارتقا می بخشد. عملکرد کلی یا سایر نسخه های وب سایت شما ممکن است برای رتبه بندی با یکدیگر رقابت کند یا ممکن است به هیچ عنوان ذکر نشده باشد. برای سئو بین المللی ، هر کشور باید یک رویکرد منحصر به فرد داشته باشد.
اگر یک سایت جداگانه برای مکزیک طراحی شده باشد ، وب سایت ایجاد شده برای هند نباید در SERP مکزیک قرار بگیرد. سوءاستفاده از برچسب های متعارف یا hreflang ، منجر به عدم نمایه سازی سایت ها توسط موتورهای جستجو یا ایجاد نمایه سازی تکراری خواهد شد.
توجه – در حال حاضر ، عوامل رتبه بندی گوگل تکامل یافته اند. رتبه بندی های نمایش داده شده بر اساس مکان جستجو است و از نسخه گوگل جستجوگر استفاده نمی کند. پیش از این چندین نتیجه جستجو برای کلمات کلیدی مشابه توسط google.com ، google.co.uk یا google.com.au نشان داده شده بود. ممکن است در هر سه جستجوی Google نتایج یکسان را مشاهده کنید مگر اینکه در سه کشور مختلف جستجو کنید.
از تفاوت های بین المللی کلمات کلیدی آگاه باشید
هنگامی که شما یک وب سایت سازمانی بزرگ هستید که در کشورهای مختلف گسترش می یابد، همچنین باید از تفاوت ها در روند کلمات کلیدی بین کشورها آگاه باشید.
این مسئله وجود دارد که کلمات کلیدی به زبان های کاملاً متفاوت در کشورهای دیگر ظاهر می شوند.
مطلب متفاوت