سئو

سئو داخلی یا On-Page SEO چیست؟چگونه سئو داخلی انجام دهیم؟

هیچ عملی مفیدتر از بهینه سازی موتور جستجو یا سئو برای افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک شما وجود ندارد، گوگل چندین به روزرسانی الگوریتم (پنگوئن ، پاندا و Hummingbird والگوریتم پنالتی) منتشر کرده است.

هر استراتژی سئو در اولویت های رتبه برتر در نتایج جستجو قرار دارد. برای درک بیشتر این موضوع ، ابتدا باید بدانید SEO On-Page چیست.تمرکز ما در این مقاله نشان دادن عملی ترین تاکتیک های سئو داخلی که باعث می شود رتبه بندی جستجوی شما بهبود یابد ، ترافیک شما را افزایش داده و تجربه کاربر را در وب سایت شما ارتقا بخشد.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی موجود در صفحه در طی چند سال گذشته شاید مهمترین بخش بهبود ترافیک جستجوی سایت شما باشد. تسلط بر On-Page SEO سئو داخلی صفحه نیاز به دانش گسترده دارد ، زیرا جنبه های بسیاری را در بر می گیرد. سئو داخلی به تاکتیک های سئو ارگانیک و اقدامات انجام شده توسط بازاریابان و مسئولان وب برای بهینه سازی صفحات وب ، از جمله HTML اشاره دارد.

جستجوگرها درOn-Page SEO به مجموعه شیوه های سئو که مستقیماً بر ساختار صفحات شما اعمال می شود ، اشاره دارد  و آنها را برای معیارهای رتبه بندی الگوریتم مناسب تر می کند .برای درک این موضوع ، باید بدانید که محبوب ترین موتورهای جستجو مانند Google چگونه کار می کنند.

سئو داخلی چیست
سئو داخلی یا On Page SEO

این فرآیند “بهینه سازی” دقیقاً چیست؟

به نظر می رسد اکثر توصیه های سئو در صفحه ، تقریباً منحصراً روی قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی دقیق ‐ مطابقت در صفحه شما متمرکز شده اند – کلمه کلیدی در عنوان ، کلمه کلیدی در توضیحات متا ، کلمه کلیدی در H1 و غیره.متأسفانه ، این نوع توصیه ها به صورت قدیمی منسوخ شده است.

SEO موجود در صفحه به بهینه سازی ساختار وب سایت و مطالب اشاره دارد – هر آنچه در صفحه باشد (برخلاف سئو خارج از صفحه).اگر سئو را به عنوان کاسه سوپ (استعاره مورد علاقه ما) تصور می کنید ، سئو خارج از صفحه عمدتا لینک سازی را تحت پوشش قرار می دهد و سئو آن پیج این دو جنبه را شامل می شود:

  • محتوا
  • موارد فنی

مبانی سئو داخلی 

یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در صفحه مرتبط بودن است. هرچه الگوریتم های موتورهای جستجو پیچیده تر می شوند ، دستورالعمل های جستجوگرها نیز تغییر می کنند. 

دیگر فقط داشتن یک عنوان مربوطه فقط ضروری نیست ، بلکه همه جنبه های یک صفحه نیز باید مربوط به جستجو باشد تا در رتبه بندی بالا باشد. صفحات شما نه تنها باید حاوی محتوای مرتبط بلکه با کیفیت بالا باشند. هرچه تعداد بازدید بیشتری داشته باشید ، رتبه شما بهتر خواهد بود. 

چگونه سئو داخلی انجام دهیم؟

چگونه SEO در صفحه انجام می دهیم
شما باید با انجام یک ممیزی ساده SEO شروع به کار کنید تا مشکلات موجود را که برای بهینه سازی محتوای شما نیاز به رفع مشکل دارند ، کشف کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید ، فقط کافی است هر یک از موضوعات موجود در صفحه را مرتفع کنید و یک بار آنها را برطرف کنید.

چرا باید روی سئو داخلی در صفحه کار کنید؟

زیرا این بخشی جدایی ناپذیر از سئو است که می تواند به شما در کسب رتبه های بالاتر ، رسیدن به مخاطبان بزرگتر و ترافیک ارگانیک تر کمک کند.

برخلاف سئو خارج از صفحه ، سئو داخلی درون صفحه کاملاً تحت کنترل شماست.

چه زمانی باید سئو داخلی انجام دهید؟

برخی از موارد هنگام شروع وب سایت به یکبار اجرای برنامه نیاز دارند (به عنوان مثال ساختار صفحه ، HTTPS ، بهینه سازی سرعت وب سایت) ، سایر فعالیت ها هر چند وقت یکبار لازم است – شما باید هر بار که منتشر کنید ، بهینه سازی صفحه را در نظر بگیرید. پست جدید وبلاگ

جستجوگرها در صفحه باید حتی اگر در نتایج جستجو رتبه 1 را بدست آورید انجام شود زیرا SEO فرایندی مداوم است.

نظرات در سئو داخلی یا On Page SEO


بسیاری از مردم بر این باورند که با ظهور رسانه های اجتماعی ، نظرات وبلاگ دیگر مهم نیست ، اما اشتباه می کنند.

نظرات وبلاگ هنوز هم مهم است. همانطور که توسط گری الیس گوگل بیان شده است ، این نشانه ای است که افراد مطالب شما را دوست دارند و با صفحه تعامل دارند و این واقعا می تواند سئو داخلی شما را تقویت کند.
کاربران قبل از ارسال نظر جدید احتمالاً نظرات موجود را خواهند خواند و این یک روش اضافی برای افزایش زمان صرف شده در صفحه و وب سایت شماست.

برای استفاده بهینه از نظرات ، این قوانین ساده را دنبال کنید:

  • همیشه نظرات قبل از انتشار را تعدیل کنید
  • از انتشار نظرات کاملاً عمومی خودداری کنید
  • فقط نظرات مربوط به محتوای صفحه و ارزش افزوده را تأیید کنید
  • وقتی کاربران از یک نام واقعی استفاده نمی کنند ، نظرات را تأیید نکنید
  • همیشه به نظرات پاسخ دهید ، این باعث می شود افراد بیشتری به اظهار نظر تشویق شوند

عواملی که بر سئو داخلی تأثیر می گذارد

اگر توجه داشته باشید ، متوجه می شوید که کلیه معیارهایی که توسط Google برای رتبه بندی صفحات استفاده می شود ، مبتنی بر رضایت کاربر است.

از آنجا که این الگوریتم مقالاتی را نشان می دهد که حاوی کلمات کلیدی مرتبط هستند و به دامنه های محترم تعلق دارند ، از تجربه مصرف کننده حمایت می کند.

بنابراین ، بیش از اینکه از لحاظ فنی و تئوری ، معیارهای رتبه بندی را بدانید ، برند شما باید  بر ارتقاء تجربیات با کیفیت تمرکز کند . 

با داشتن یک استراتژی به خوبی توسعه یافته به این معنا ، موفقیت در سئو نتیجه ای است.

با این وجود ، دانستن معیارهای فنی اساسی است. در زیر لیستی از برخی عناصر درون صفحه که در تحلیل الگوریتم مورد توجه قرار گرفته است:

  • برچسب عنوان؛
  • برچسب های عنوان
  • کلید واژه ها؛
  • خوانایی
  • پاسخگویی صفحه؛
  • توضیحات متا؛
  • آدرس های اینترنتی
  • لینک های داخلی

چرا سئو داخلی بسیار مهم است؟

همانطور که مشاهده می کنید ، SEO داخلی برای بهبود جایگاه شما در رتبه بندی Google بسیار مهم است. اما اهمیت واقعی این همه چیست؟

ما باید به تصویر بزرگی نگاه کنیم ، که شامل  شهرت ، دستیابی و اعتبار برند شما  در اینترنت است.

برای شروع ، برخی از مفاهیم سئو در صفحه ای که قبلاً به آنها اشاره کردیم مستقیماً با توانایی برند در تعامل با مصرف کننده مرتبط هستند.

به عنوان مثال ، وقتی در مورد خوانایی صحبت می کنیم ، فراتر از قصد صرفاً برای خوشحال کردن الگوریتم فراتر می رویم.

در پست های وبلاگ ما ، می توانید به برخی از الگوهای سازمانی توجه کنید. 

مطالب متناسب با چپ ، پاراگراف های کوتاه ، استفاده از تصاویر در کنار محتوا ، سرفصل ها ، و قسمت های متن به صورت پررنگ  ، مثال هایی است. اما از این گذشته ، قصد این چیست؟

بر اساس مطالعاتی که در مورد تجربه کاربری اینترنت انجام شده است ، این شیوه ها با هدف  آسانتر خواندن و درک مطالب برای بازدید کننده انجام می دهند .

این به آنها انگیزه می دهد تا پستهای بیشتری را کشف کنند و آنها را در زمینه موضوعات مختلف بیاموزد ، که منجر به بازگشت خود به خود در آینده می شود.

چرا سئو داخلی مهم هست
سئو داخلی بسیار مهم

از URL های توصیفی کوتاه استفاده کنید

به این URL نگاهی بیندازید:

آیا می توانید به من بگویید که آن صفحه فقط با مشاهده URL چیست؟ من شک دارم.

اکنون نگاهی به این مورد بیندازید:

نبوغ این کار را می کند که یک پست وبلاگ در مورد کاهش وزن باشد. به این دلیل که این نمونه ای از URL توصیفی است – به شما می گوید از صفحه چه انتظاری دارید.

تصاویر خود را بهینه کنید

تصاویر قرار گرفته از لحاظ استراتژیک در محتوای شما ، از بین بردن متن بسیار نیاز به متن دارند. به گفته این ، شما باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر در سایت شما بهینه شده اند تا ترافیک ارگانیک تری داشته باشند.

اولین کاری که باید با تصاویر خود انجام دهید فشرده سازی آنهاست. اندازه صفحه تأثیر اندازه بزرگ روی سرعت صفحه تاثیر می گذارد. به این ترتیب ، شما باید قبل از بارگذاری آنها در سایت خود ، اندازه پرونده تصاویر خود را فشرده کنید.

همیشه بهینه سازی ویدیو را انجام دهید


گذشته از تصاویر ، می توانید فیلم ها را نیز در صفحه خود اضافه کنید. ویدئو یکی از رسانه ها یا مطالب ارجح برای مصرف آنلاین اطلاعات است زیرا تلفیق حواس شنوایی و بینایی است. افزودن فیلم در محتوای شما بازدید کنندگان شما را جذب می کند و زمان ساکن شدن آنها را در صفحه شما افزایش می دهد.و افزایش رتبه سایت در گوگل را در پی دارد

هنگام بهینه سازی محتوای ویدیوی خود ، برخی از یادآوری های اساسی را یادداشت کنید:

عنوان ویدیوی شما باید مختصر ، جذاب و شامل کلید واژه اصلی شما باشد.
توضیحی کامل از ویدیوی خود اضافه کنید که موضوع مورد بحث را توصیف می کند یا آنچه بینندگان شما انتظار دیدن آن را دارند فراموش نکنید که کلمات کلیدی و کلمات کلیدی LSI را در توضیحات درج کنید.
عکسهای با کیفیت بالا و مرتبط را انتخاب کنید.
در صورت امکان می توانید زیرنویس ها را اضافه کنید تا کاربرپسندتر باشد.
اطمینان حاصل کنید که ویدیوی شما به بقیه مطالب شما مربوط است.
قرار دادن یک ویدیو در وب سایت خود بینندگان را بیشتر جذب می کند و به آنها کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.

هرگز کلمات کلیدی خود را مخفی نکنید

از یک رنگ برای پس زمینه وب سایت و متن خود استفاده نکنید ، کلمات کلیدی خود را پشت تصاویر یا در کناره ها با استفاده از ورق های سبک آبشار مخفی نکنید (بله ، به سختی قابل اعتماد است که امروز هنوز نتوانیم این نکته را روشن کنیم).

حتی اگر این سناریو به راحتی کمتر از سایرین قابل تشخیص باشد ، پیشرفته ترین موتورهای جستجوگر مدرن آن را خیلی راحت تشخیص می دهند و می تواند منجر به مجازات های بسیار جدی برای جستجو شود.

چه کسی باید سئو داخلی یا On-Page SEO انجام دهد؟

هر صاحب وب سایت ، وبلاگ نویس ، بازاریاب آنلاین یا متخصص سئو. در واقع ، هر کسی که سعی در رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو دارد باید سئو داخلی انجام دهد

مطلب خواندی :سئو محلی یا local seo چیست

چک لیست سئو داخلی یا On-Page SEO چیست

بهینه سازی سئو داخلی شامل مراحل بسیاری است.

در اینجا لیستی از 12 عامل مهم سئودر صفحه وجود دارد که تأثیر مستقیم یا غیرمستقیمی در موفقیت وب سایت شما دارند.

  • وب سایت Crawlable – این وب سایت توسط ربات های جستجو خزنده و فهرست بندی شده است
  • معماری سایت – ساختار و منطق روشنی در معماری صفحات وجود دارد
  • پیوندهای با کیفیت خارج از مرز – وب سایت به منابع خارجی با کیفیت بالا پیوند می زند
  • سرعت وب سایت – صفحات سریع بارگیری می شوند در همه دستگاه ها
  • دوستی با موبایل – صفحه به درستی در هر دستگاه و مرورگر ارائه می شود
  • استفاده از HTTPS – وب سایت امن است و دارای گواهینامه SSL است
  • URL های کاربر پسند – آدرس های URL ساده و دوستدار UX هستند
  • محتوای به خوبی هدفمند – صفحه هدف جستجوی خاص را هدف قرار می دهد
  • بهینه سازی کلید واژه – صفحه از کلمات کلیدی مربوطه در مکان های مربوطه استفاده می کند
  • بهینه سازی تصویر – تصاویر برای موتورهای جستجو بهینه شده اند
  • خوانایی و UX – متن بهینه سازی شده ، قابل خواندن و پسند UX است
  • نرخ کلیک از طریق – این صفحه برچسب عنوان و توضیحات متا را بهینه کرده است

مسئله این است – چه گوگل از این عوامل به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده کند یا نه ، آنها مهم هستند زیرا باعث بهبود تجربه کلی کاربر و ارزش بازدید کننده وب سایت می شود.

چک لیست سئو داخلی
چک لیست سئو داخلی

تعداد کلمات موثر بر سئوی داخلی

تحقیقات همچنان همبستگی مثبتی بین 10 نتیجه برتر جستجو داده شده و تعداد کلمات را نشان می دهد. اساساً ، نتایج مربوط به صفحه اول گوگل به طور متوسط ​​1890 کلمه دارند.

با این حال ، این بدان معنا نیست که هر محتوایی که تولید می کنید باید طولانی باشد.

جمع بندی

پس سئو داخلی به طور خلاصه بهینه سازی قسمت های مختلف وب سایت شما است که بر رتبه بندی موتور جستجو تأثیر می گذارد. جایی که وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شود توسط تعدادی از عوامل رتبه بندی از جمله قابلیت دسترسی به سایت ، سرعت صفحه ، محتوای بهینه شده ، کلمات کلیدی ، برچسب های عنوان و غیره تعیین می شود. این مواردی است که شما می توانید بر روی وب سایت خود کنترل کنید و آنها را تغییر دهید.

مطالب مرتبط

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا