سئو

لینک داخلی چیست و تاثیر لینک سازی داخلی بر seo

امروزه پیوندهای داخلی و با دلیل کافی از توجه مجدد در دنیای SEO برخوردار است.

تا آنجا که به عوامل رتبه بندی درون صفحه ای ، پیوند دادن در صفحات سایت شما یک کار نسبتاً آسان است. 

با این حال ، رویکرد استراتژیک رسیدن به این کار موضوعی است که در مورد آن بحث نشده است – تاکنون.

در این پست ، من یک استراتژی پیوند داخلی موثر را برای کمک به شما در حرکت دادن سوزن SEO بیان می کنم. 

لینک داخلی چیست


هنگامی که اطمینان حاصل شود که سایت شما از نظر ظاهری در بهترین حالت قرار دارد ، یکی از سنگ بنای SEO فنی بهینه سازی لینک داخلی سایت شماست .به زبان ساده ، پیوندهای داخلی از یک صفحه وب سایت شما به صفحه دیگر پیوند لینک هستند. تقریباً در هر وب سایتی که بازدید کرده اید ، آنها را مشاهده خواهید کرد.


لینک سازی داخلی تمرین افزودن پیوندهای بین صفحات در همان سایت است.یک لینک (چه خارجی و چه داخلی) در HTML به این شکل است:

<a href="www.domain.com">anchor text</a>

آنها “لینک های داخلی” خوانده می شوند : به عنوان مثال ، صفحه “خانه” پیوندی دارد که به صفحه “خدمات” اشاره دارد.

لینک داخلی چیست
نحوه ارتباط لینک های داخلی

صفحات قدرت خود را پیدا کرده و پیوند دهید

بهترین راه برای شروع کار با پیوند داخلی این است که تعیین کنید کدام صفحات بیشترین بازدید را در سایت شما دارند – “صفحه قدرت” شما – سپس کشف کنید که کدام کلمات کلیدی را برای آنها رتبه بندی می کنند.

صفحات قدرت نقش اساسی در استراتژی پیوند داخلی شما دارند. 

هنگامی که صفحات قدرت خود را تعیین کردید ، می توانید به سایر صفحات سایت خود پیوند داده تا بازدید بیشتری داشته باشید.

همچنین می توانید با پیوند دادن به صفحات داخلی مرتبط با صفحات قدرت خود ، به رتبه های SERP بالاتری برسید.

انواع لینک های داخلی

دو نوع لینک داخلی وجود دارد: پیوندهای محتوا و ماژول. پیوند محتوا به سادگی پیوندی است به محتوای بدن یک صفحه هست
پیوندهای ماژول در انواع مختلفی از عناصر ناوبری مانند ناوبری هدر بالا ، پاورقی یا مقالات مرتبط وجود دارد . ارتباط خارج از ماژول ها امکان تنظیم بسیار منظم تر نمودار پیوند داخلی شما را فراهم می کند. این بسیار مقیاس پذیرتر از پیوند خارج از محتوای بدن است.

لینک داخلی نیز باید به کاربران کمک کنند  

به عبارت دیگر ، لینک های داخلی که در یک صفحه قرار می دهید قبل از هر چیز باید برای کاربران مفید باشد. بی خیال به هیچ صفحه ای پیوند ندهید ، یا از استراتژی پیوند داخلی استفاده کنید تا آب پیوند را فقط به صفحات داخلی که می خواهید در نتایج جستجو تقویت کنید ، منتقل کنید. در عوض ، بررسی کنید آیا پیوندی برای کاربر مفید است یا خیر. 

چگونه یک لینک داخلی خوب بسازیم؟

پیوند داخلی خوب پیوندی است که متنی دقیق و طولانی ارائه دهد و در یک جهان معنایی قرار گیرد. هرچه در صفحه بالاتر باشد و در 100 کلمه اول متن خود قرار دهید ، از نظر Google ارزش بیشتری خواهد داشت. 

راهنمای گام به گام استفاده از لینک داخلی


من مانند اکثر سئو کارهایی هست که می شناسم. من در مورد تاکتیک های پیشرفته سئو هیجان زده می شوم – چیزهایی مانند حسابرسی چارچوب سایت و تحقیقات داده از طریق ارزش کاربر نهایی. این باعث می شود احساس هوشمندی کنم. به علاوه ، نتیجه می گیرد!

گوگل تأیید کرد seo لینک داخلی مهم هستند


گوگل گفت پیوندها در کنار محتوای عالی ، عامل رتبه بندی شماره یک سئوداخلی هستند. رتبه بندی بدون لینک داخلی کار سختی است و چرا کسی سعی می کند در وهله اول بدون پیوند رتبه بگیرد؟

چرا لینک داخلی برای Google مهم هستند؟و اهمیت دارد


گوگل ازلینک داخلی استفاده می کند تا دریابد چه محتواهایی در سایت شما مربوط است و ارزش آن محتوا درک کند که این باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود.و یکی از دو معیار اصلی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین رتبه بندی یک وب سایت در نظر می گیرد .پس به اهمیت لینک سازی داخلی پی ببردید

استفاده از لینک سازی داخلی برای افزایش رتبه صفحات هدف

پس از شناسایی این موارد ، می توانید از صفحات مجوز سایت خود برای بهبود رتبه دیگران استفاده کنید.

این بخش از استراتژی می تواند به آسانی کار کند از طریق معتبرترین صفحات و مشخص کردن فرصت هایی برای انتقال اقتدار پیوند به دیگران در صورت لزوم.

اگر با سایتی کار می کنید که تعداد بالایی از لینک های با کیفیت خوب را به دست آورده است ، این می تواند بسیار سر راست باشد.

نکته تخصصی : اگر هیچ یک از صفحات مرجعی که شناسایی کرده اید حاوی محتوای مرتبط نیست ، به آنها پیوند ندهید. در صورت منطقی انجام این کار به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر محتوای خود ، آن محتوا را از ابتدا ایجاد کنید.

تاثیر و اهمیت لینک سازی داخلی بر سئو

روابط بین محتوا


Google با استفاده از یک ربات به نام Google Bot ، پیوندهای داخلی و خارجی را دنبال می کند. این ربات به صفحه اصلی وب سایت می رسد ، شروع به ارائه صفحه می کند و اولین لینک را دنبال می کند. با دنبال کردن پیوندها ، Google می تواند رابطه بین صفحات مختلف ، پست ها و مطالب دیگر را حل کند. به این ترتیب گوگل می یابد که کدام صفحات در سایت شما موضوع مشابه را پوشش می دهند.

لینک های داخلی متنی را اضافه کنید

وقتی مقالات مختلفی در مورد یک موضوع خاص نوشتید ، باید آنها را با یکدیگر پیوند دهید. با این کار Google – و کاربران نشان داده می شود! – این مقالات به لحاظ موضوعی مرتبط هستند. می توانید مستقیماً از جملات موجود در نسخه خود پیوند برقرار کرده یا در انتهای پست پیوند اضافه کنید.

علاوه بر این ، شما می خواهید به Google نشان دهید که سنگ بنای شما کدام یک از این مقالات است: کاملترین مقاله شما در مورد این موضوع. برای این کار ، شما باید در تمام مقالات این موضوع پیوندی به سنگ بنای سنگی اضافه کنید. و فراموش نکنید که از سنگ بنای به پستهای فردی پیوند برقرار کنید.

مزایای لینک های داخلی

  • با ایجاد سلسله مراتب اطلاعات برای سایت شما و سئو سایت شما اعتبار ایجاد می کند
  • یافتن اطلاعات دقیق مورد نظر را برای بازدیدکنندگان آسان می کند
  • ارزش ویژه پیوندها را ایجاد و گسترش می دهد (پیوندهایی که ارزش و اقتدار را از یکی به دیگری منتقل می کنند)

در اینجا نحوه به دست آوردن بیشترین مقدار جستجوگرها از لینک های داخلی آورده شده است:

برخی از صفحات شما نسبت به سایرین اقتدار بیشتری دارند. این صفحاتی هستند که پیوندهایی به آنها نشان می دهند. صفحه اصلی شما بهترین نمونه است.
پیوندها از این صفحات به صفحات دیگر ، میزان اعتبار و سؤال بیشتری را منتقل می کنند.
برخی از صفحات شما بیشتر از سایرین از اقتدار بهره مند می شوند. این صفحاتی هستند که ممکن است در رده بندی قرار بگیرند ، اما زیاد نیستند. شاید آنها در صفحه دو رتبه بالایی داشته باشند ، بنابراین کمی قدرت بیشتر ممکن است مسیری طولانی را طی کند.

لینک داخلی به چندین دلیل در وردپرس بسیار مهم است.

پیوندهای داخلی به افزایش 40٪ ترافیک ارگانیک کمک می کند.

به غیر از این ، پیوند داخلی وردپرس کمک می کند:

  • بینندگان شما می توانند به راحتی در سایت شما پیمایش کنند
  • این ساختار سایت شما را ایجاد و بهبود می بخشد
  • عدالت پیوند را در وب سایت ها گسترش می دهد
  • بازدید کنندگان را در سایت شما حفظ می کند
  • به Google کمک می کند تا سایت شما را جستجو کند
  • سئو سایت شما را ایجاد می کند

کدام یک از صفحات شما تقریباً رتبه بالایی دارند؟


از Google Analytics برای یافتن استفاده کنید.

به طور مثال
به بخش Acquisition> Optimization Engine Search> Report Query بروید . محدوده تاریخ را برای سه ماه تنظیم کنید

 ازامروز روی لینک های داخلی خود شروع به کار کنید.

اگر شما یکی از شرکتهای زیادی هستید که قدرت لینک داخلی را دست کم می گیرید ، امروز روز تغییر آن است.

آنها نه تنها تفاوت بزرگی در نتایج سئو شما ایجاد می کنند ، بلکه اجرای آنها نیز ساده تر نخواهد بود. از این گذشته ، اضافه کردن پیوندهای داخلی به محتوای شما به کسی وابسته نیست بلکه به خودتان و تیم شما بستگی دارد.

بنابراین ، اگر به دنبال راه هایی برای تقویت تلاش های SEO خود بوده اید ، می گویم پیوند داخلی مکان بسیار خوبی برای شروع است. موفق باشید

روش های مرتبط سازی داخلی بهترین راه حل ها


در اینجا روش برتر برای ارتباط داخلی وجود دارد. به نظر می رسد این پیوندها چیست؟ چند مورد اضافه می کنید؟ و آنها را کجا اضافه می کنید؟

لینک سازی داخلی چگونه باید باشند؟

با استفاده از کلمه کلیدی هدف صفحه ای که در متن لنگر به آن لینک می دهید ، متن لنگر را در لینک ها توصیفی قرار دهید. وقتی متن پیوند شامل کلید واژه مورد نظر باشد ، به نشان دادن ارتباط صفحه با Google کمک می کند.

لینک سازی چگونه باید باشد
لینک سازی اصولی

شاید برای یافتن راه هایی برای استفاده از عبارات طولانی تر به عنوان پیوند ، نیاز به خلاقیت داشته باشید.

به عنوان مثال: “یادگیری نکات ایمنی در مورد نصب کابل همیشه مهم است.” توجه کنید که متن موجود در لینک شامل عبارت هدف صفحه ای است که به آن پیوند دارد.

2:اگر از چندین صفحه پیوند به صفحه دارید ،

از متن به متن استفاده کنید.

3:اگر نمی توانید راه هایی برای استفاده از کلمات کلیدی در متن بدن پیدا کنید

همیشه می توانید آنها را به عنوان “لینک های مرتبط” در پایین صفحه یا پست اضافه کنید.

4- حتی اگر به سئو فکر می کنید ، با بازدید کنندگان و کلیک در ارتباط باشید.

توصیفی باشید: بازدیدکننده را از مزیت کلیک کردن اطلاع دهید
از کلمات اکشن قوی استفاده کنید: “بیشتر بخوانید” و “اینجا را کلیک کنید” خیلی قانع کننده نیستند
بهترین روش های نرخ کلیک را دنبال کنید: از صدای شخص اول ، تماس های مربوط به اقدام استفاده کنید.

تعداد کل پیوندها در هر صفحه ، از جمله پیمایش ، هرگز نباید بیش از 75-100 باشد. هر چیزی فراتر از آن زیاد است پیوندهای کمتر به این معنی است که آب پیوند بیشتری از طریق هر یک از لینک ها منتقل می شود. از یک ماشین حساب آب پیوند استفاده کنید تا به سرعت تعداد لینک ها و دکمه های موجود در هر صفحه را به شما نشان دهد.

لینک ها داخلی خود را کجا قرار دهید

در متن : همه ما عادت داریم که پیوندها را در متن مشاهده کنیم و می دانیم که با کلیک روی آنها چه اتفاقی می افتد. در حالت ایده آل ، متنی که پیوند خود را در آن قرار می دهید باید مستقیماً با محتوای صفحه پیوند خورده مرتبط باشد. اگر صفحه ای غیر مرتبط باز شود ، می تواند بازدید کنندگان شما را بترساند.

در تصاویر : اگرچه تصاویر از نظر بصری جذاب ترند اما استفاده از آنها به عنوان پیوند معایب خود را دارد. به عنوان مثال ، Google نمی تواند آنچه را که در تصویر نشان داده شده است ببیند و بنابراین نمی داند درباره پیوند شما چه فکری کند. حتی در رهنمودهای رسمی آنها آمده است که پیوندهای نوشتاری ارجح هستند. هر زمان که برای خوانندگان مفید باشد پیوندها را اضافه کنید. اگر صفحات دارای محتوای مرتبط نیستند ، پیوند نخورید!

پیوند بین صفحات و ارسال ها در بدنه مقاله.

زمینه هر لینک مهم است. بسیاری از SEO ها معتقدند که پیوندهای موجود در کپی بدن بیشتر از پیوندهای موجود در پیمایش وزن می شوند.

پیوند از جدید به قدیمی و از قدیمی به جدید. یک پست جدید دریافت کرده اید که مربوط به یک پست یا صفحه با ارزش بالاتر است؟ پیوند اضافه کنید. پست قدیمی تری دارید که هنوز از موتورهای جستجو یا اشتراکی اجتماعی ترافیک دریافت می کنید؟ پیوند اضافه کنید. تا سئو بهتر شود


استراتژی های لینک داخلی

هدف از استراتژی های پیوند داخلی ، بهبود نمودار پیوند یک سایت با توجه به نوع سایت است.

در بهترین ساختار پیوند داخلی به مدل کسب و کار شما بستگی دارد ، ساختارهای سایت می توانند از یک مدل متمرکز یا غیرمتمرکز پیروی کنند که آیا بازدیدکنندگان می توانند در هر یا چند صفحه تبدیل کنند. سایت های متمرکز معمولاً دارای محتوای بسیار سنگینی هستند ، فکر می کنند SaaS ، آژانس ها یا بازارهای بسته. سایت های غیرمتمرکز (بازارهای عمومی ، سایت های مصرف کننده ، شبکه های اجتماعی) با موجودی خود مقیاس می گیرند.

استراژی لینک داخلی
یک استراتژی برای لینک سازی داخلی

استراتژی های پیوند داخلی برای سایت های موجودی محور

برای سایت های موجودی یا غیرمتمرکز ، هدف فراهم آوردن هرچه بیشتر ارتباطات مرتبط با محصولات و دسته ها برای افزایش فروش و قابلیت کشف است.

حتی اگر نمونه های زیادی را از بخش تجارت الکترونیکی برجسته کنم ، بیشتر این موارد به مدل های تجاری دیگر نیز قابل انتقال هستند. مثل یک هنرمند دزدی کنید.

پیوندهای Nofollow

شما همچنین احتمالاً در وب سایت خود پیوندهایی دارید که برای SEO مهم نیست. برای مثال اگر در صفحه اصلی برای مشتری خود پیوند ورود دارید ، نمی خواهید ارزش پیوند را به صفحه ورود خود نشت دهید – آن صفحه نیازی به رتبه بالایی در نتایج جستجو ندارد.

لینک داخلی عمیق

هرچه پیوندهای شما عمیق تر شود ، بهتر می شود.

دو نوع لینک سازی داخلی وجود دارد که باید از استفاده در محتوای خود اجتناب کنید:

صفحه اصلی

 بیشتر سایتها به همان اندازه پیوندهای زیادی به صفحه اصلی دارند. شما ترجیح می دهید صفحات داخلی را تقویت کنید تا سئوی کلی سایت خود را تقویت کنید ، به جای اینکه به پیوندهای بیشتری در صفحه اصلی اشاره کنید.

با ما تماس بگیرید 

این یک اشتباه معمول بسیاری است که در بازاریابی محتوا شروع می کنند. به عنوان بخشی از درخواست اجباری خود برای اقدام در انتهای یک پست ، آنها ممکن است چیزی بنویسند ، “با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات عالی ما کسب کنید!” سپس ، آنها با استفاده از لنگر “به ما تماس می دهند” به صفحه “با ما تماس بگیرید” پیوند می خورند. به صفحه تماس با ما پیوند ندهید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

به طور کلی ، شما می خواهید از پیوند به صفحات سطح بالای یک سایت اجتناب کنید – صفحاتی که منوی پیمایش اصلی در حال حاضر دارای پیوندها است.

بهترین لینک ها – و طبیعی ترین پیوندها در یک استراتژی بازاریابی محتوا – در ساختار یک سایت عمیق هستند.

پیوند داخلی را در سایت توزیع کنید

پیوندهای داخلی یک سایت قدرتی را در خود حمل می کند که با تقسیم خود به سایر صفحات پیوند یافته سایت منتقل می شود. با پیوند دادن مهمترین صفحات ، می توانید قدرت اعلان صفحات داخلی سایت را بر مهمترین مطالب متمرکز کنید و بنابراین به Google علامت دهید که بالقوه آنها باید رتبه بالاتری داشته باشند.

آره! پیوندهای داخلی شکسته همیشه به SEO آسیب می رساند و منجر به افتادن صفحه شما از بالا به پایین در جستجوی گوگل می شود. همیشه توصیه می شود پیوندهای داخلی خراب را بررسی کنید .

رفع خطاهای لینک داخلی

یافتن صفحات داخلی شکسته و تغییر مسیر اولین قدم در یک حسابرسی پیوند داخلی است. این صفحات منجر به تجربه کاربر تضعیف می کند. می توانید این کار را با استفاده از Screaming Frog یا افزونه Google Chrome انجام دهید.

استراتژی پیوند داخلی به شما کمک می کند تا در جستجوی گوگل رتبه بندی کنید ، اگر و فقط اگر به صفحه ای که مربوط به صفحه خاصی است پیوند دهید یا در غیر این صورت می تواند در یک نمایش منفی تأثیر بگذارد و باز می گردد.

خوانندگان را با پیوندهای داخلی به عمق وب سایت خود بکشید

در واقع ، پیوندهای داخلی خوانندگان را با عمق بیشتری به وب سایت شما می کشاند و به آنها کمک می کند تا اطلاعات ارزشمندی را که به راحتی می توانند از آنها چشم پوشی کنند ، پیدا کنند.

به آن فکر کنید: وقتی از یک وب سایت بازدید می کنیم ، اغلب ردیف هایی از برگه های صفحه با عناوین عمومی مشاهده می کنیم. بدون داشتن یک استراتژی پیوند داخلی هوشمندانه اجرا شده ، چه کسی وقت می گذارد تا تمام صفحات اضافی را مرور کند؟ پیوندهای داخلی دقیقاً همین کار را برای مشتریان شما انجام می دهند – محتوای ارزشمندی در اختیار آنها قرار می دهد که حرکت آنها را ادامه می دهد. نه تنها مدت طولانی تری آنها را در سایت شما نگه می دارد بلکه احتمال تجارت با شما را نیز افزایش می دهد.

چند نکته نهایی برای تلاش های لینک داخلی شما

در اینجا چند عنصر دیگر وجود دارد که باید هنگام استفاده از استراتژی پیوند داخلی از آنها آگاه باشید:

محتوای جدید

هنگام انتشار یک صفحه یا ارسال جدید ، یک لیست پیوند داخلی را تهیه کنید تا از بین برود. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. دسته بندی مطلب و لینک دهی به آن از صفحه توپی مناسب یا سیلو
  2. ایجاد پیوندهایی در محتوای جدید حداقل به دو صفحه داخلی مرتبط دیگر
  3. یافتن حداقل دو صفحه محتوای موجود مرتبط و افزودن پیوندها از آنها به صفحه جدید
  4. اطمینان از اینکه متن لنگر تکراری نیست و از نظر کلمات کلیدی غنی است

لینک سازی در پایین مقاله ها

مقالات مرتبط : پیوند دادن به مقاله های مرتبط در پایین صفحه به صورت فهرست است و باید بخشی از هر سایتی باشد. با این حال ، برخی هنوز آن را فراموش می کنند. اشتباه نکنید به سایتهای مرتبط پیوند دهید و اطمینان حاصل کنید که میزان حساسیت روی زیاد باشد (در پلاگینهای دارای آن گزینه) بنابراین فقط به مقالات واقعاً مرتبط پیوند می دهید.

لینک های داخلی علاقه کاربران را افزایش می دهد

همانطور که من اغلب در مقالات خود می گویم ، SEO نه تنها برای جلب رضایت گوگل ، بلکه برای جلب رضایت بازدید کننده است.

با بهینه سازی وب سایت خود برای موتورها ، همچنین مطمئن شوید که بازدید کننده سایت شما را بیشتر دوست دارد.

شبکه داخلی راهی برای بهبود نتایج جستجو است ، اما همچنین راهی برای ارائه ارزش به یک بازدید کننده. این امر به وی امکان می دهد تا در تحقیقات خود به عمق بیشتری بپردازد و مسیریابی خود را بهبود می بخشد.

پیوندهای خود را در یک پنجره جدید باز کنید

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در سایتی مرور کنید ، روی پیوندی کلیک کنید و متوجه شوید که با مرور ، صفحه مورد علاقه خود را از دست داده اید؟
این شما را مجبور می کند تا وقتی صفحه را پیدا کردید برگردید …

کاملاً ممکن است CMS خود را طوری تنظیم کنید که پیوندی در برگه مرورگر جدید باز شود. این صفحه اصلی را حفظ می کند.

افزودن پیوند به پست های محبوب یا اخیر را در نظر بگیرید

آخرین گزینه ای که باید ذکر شود ایجاد پیوندهای داخلی به محبوب ترین یا جدیدترین پست ها در وب سایت شما است. ترجیحاً این بخشها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا در همه صفحات و پست ها نمایش داده شود.


مقدار معقولی از پیوندهای داخلی را وارد کنید

در هنگام نوشتن صفحات وب و مقالات خود ، قرار دادن هرچه بیشتر لینک های داخلی برای هدایت بازدید بیشتر به سایر صفحات ، ممکن است وسوسه انگیز باشد. با این حال ، چنین استراتژی خطر از دست دادن علاقه خوانندگان و یا حتی جعل هویت هرزنامه نویسان را به همراه دارد.

برای جلوگیری از چنین وضعیتی ، توصیه می کنیم فقط پیوندهایی را وارد کنید که برای خوانندگان شما ارزش افزوده داشته باشد و خود را به 10-15 پیوند داخلی برای یک صفحه 1000 کلمه ای یا 20 پیوند برای محتوای طولانی تر خود محدود کنید. 

نتیجه

به طور سنتی ، یکی از مهمترین کارهایی که می توانید در یک وب سایت برای برجسته کردن مطالب مهم خود انجام دهید ،  پیوند دادن به صفحات مهم است. لینک داخلی جایی است که می توانید برای برخی دیگر از متن های پیوندی وارد کنید که با کلیک بر روی آن شما را به صفحه دیگر در وبلاگ یا فروشگاه آنلاین هدایت کنید

روند فوق باید به شما کمک کند تا ایده ای در مورد چگونگی توسعه استراتژی پیوند داخلی خود ایجاد کنید.

ابزارهای ارائه شده در بالا تنها ابزارهایی نیستند که می توانند به شما در دستیابی به یک استراتژی لینک داخلی موثر کمک کنند. 

منبع :sourceahrefs

مطالب مرتبط

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا