لینک داخلی چیست و تاثیر لینک سازی داخلی بر seo

امروزه لینک های داخلی یا Internal Links با دلیل کافی از توجه مجدد در دنیای SEO برخوردار است.تا آنجا که لینک سازی داخلی به عواملی مهم رتبه بندی درون صفحه ای ،در صفحات سایت شما است.بخش عمده ای از کار با سئو علاوه بر بهینه سازی وب و محتوای آن ، ایجاد پیوندهایی با هدف افزایش اقتدار وب و بهبود موقعیت آن است .

در این پست ، بیاموزید که چگونه با ترکیب این استراتژی لینک داخلی مفید ایجاد کنید

لینک داخلی چیست


لینک داخلی پیوند دادن پست ها یا مقالات در همان دامنه است. یعنی یک صفحه از وب سایت شما با صفحه دیگری از همان سایت ارتباط دارد. این بدان معناست که پیوند داخلی تجربه کاربر را افزایش می دهد زیرا کاربر می تواند اطلاعات کامل مربوط به مقاله را پیدا کند.
لینک سازی داخلی تمرین افزودن پیوندهای بین صفحات در همان سایت است.یک لینک (چه خارجی و چه داخلی) در HTML به این شکل است:

<a href="www.domain.com">anchor text</a>

آنها “لینک های داخلی” خوانده می شوند : به عنوان مثال ، صفحه “خانه” پیوندی دارد که به صفحه “خدمات” اشاره دارد.

لینک داخلی چیست
نحوه ارتباط لینک های داخلی

انواع لینک های داخلی

دو نوع لینک داخلی وجود دارد: پیوندهای محتوا و ماژول. پیوند محتوا به سادگی پیوندی است به محتوای بدن یک صفحه هست
پیوندهای ماژول در انواع مختلفی از عناصر ناوبری مانند ناوبری هدر بالا ، پاورقی یا مقالات مرتبط وجود دارد . ارتباط خارج از ماژول ها امکان تنظیم بسیار منظم تر نمودار پیوند داخلی شما را فراهم می کند. این بسیار مقیاس پذیرتر از پیوند خارج از محتوای بدن است.

شما از پیوندهای داخلی به این موارد استفاده می کنید:

  • به کاربر اجازه دهید در وب سایت شما پیمایش کند.
  • کمک به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات.
  • قدرت PageRank خود را گسترش دهید.

از پیوندهای داخلی تولید شده توسط javascript و غیره استفاده نکنید. یک موتور جستجو نمی تواند پیوندهای تولید شده توسط javascript یا flash و غیره را کنترل کند.

سعی کنید پیوندهای HTML را به صفحه وب اضافه کنید. هر دو روش ارائه شده در بالا ، مانند اتصال وردپرس و اتصال HTML ، از روش HTML پیروی می کنند.

لینک داخلی نیز باید به کاربران کمک کنند  

به عبارت دیگر ، لینک های داخلی که در یک صفحه قرار می دهید قبل از هر چیز باید برای کاربران مفید باشد. بی خیال به هیچ صفحه ای پیوند ندهید ، یا از استراتژی پیوند داخلی استفاده کنید تا آب پیوند را فقط به صفحات داخلی که می خواهید در نتایج جستجو تقویت کنید ، منتقل کنید. در عوض ، بررسی کنید آیا پیوندی برای کاربر مفید است یا خیر. 

چگونه می توان ساختار لینک سازی داخلی ایده آل را تنظیم کرد

وب سایت خود را هرمی بدانید که مهمترین مطالب در بالا و کمترین مطالب در پایین است.

اکثر وب سایت ها دارای همان صفحه در بالای هرم هستند – صفحه اصلی آنها. تحت آن ، آنها مهمترین صفحات بعدی خود را دارند – در مورد ما ، خدمات ، محصولات ، وبلاگ و …

اما نباید تمام صفحات موجود در یک سطح از سلسله مراتب را به همه صفحات سطح دیگر پیوند دهید.

آموزش لینک داخلی

  • با محتوای عالی شروع کنید – اگر صفحات بی شماری از نکات خوب درباره مراقبت از حیوانات اهلی یا تعدادی فیلم آموزشی مفید برای نحوه تهیه حیوانات خانگی دارید ، بنابراین برای پیوندهای داخلی پایه محکمی دارید که طبیعی به نظر می رسد ، مفید و منطقی است. 
  • اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما طبیعی هستند – هر دو Google و بازدید کنندگان سایت شما می توانند تعداد زیاد کلمات کلیدی تشخیص دهند. یک راه برای اطمینان از طبیعی بودن پیوندهای داخلی ، پیوند دادن با استفاده از چند کلمه متن لنگر است. با انجام این کار خواننده شما پیروی از پیوندی را که مستقیماً به اطلاعاتی که در جستجوی آن هستند مربوط می شود ، افزایش می دهد.
آموزش لینک داخلی
آموزش Internal Links

از متن پیوند دار با کلمات کلیدی استفاده کنید

همانطور که بر متن های لنگر پیوندهای داخلی کنترل دارید ، می توانید متن های لنگر منطبق دقیق داشته باشید. حتی گوگل توصیه می کند از کلمات کلیدی در متن لنگر استفاده کنید.

اما ، اگر اکثر متن های لنگر دقیق باشند ، این یک منفی بزرگ است. برای داشتن امنیت بیشتر ، باید نسبت متن لنگر مناسب برای پیوندهای خود داشته باشید.

وجود انکرتکست های یکسان برای صفحات مختلف باعث سردرگمی موتورهای جستجو نیز می شود. برای پیوندهای مختلف از متن های لنگر توصیفی بیشتری استفاده کنید.

راهنمای گام به گام استفاده از لینک داخلی


من مانند اکثر سئو کارهایی هست که می شناسم. من در مورد تاکتیک های پیشرفته سئو هیجان زده می شوم – چیزهایی مانند حسابرسی چارچوب سایت و تحقیقات داده از طریق ارزش کاربر نهایی. این باعث می شود احساس هوشمندی کنم. به علاوه ، نتیجه می گیرد!

گوگل تأیید دارد لینک داخلی مهم هستند


گوگل تاکید داره پیوندها در کنار محتوای عالی ، عامل رتبه بندی شماره یک سئوداخلی هستند. رتبه بندی بدون لینک داخلی کار سختی است و چرا کسی سعی می کند در وهله اول بدون پیوند رتبه بگیرد؟

چرا لینک داخلی برای Google مهم هستند؟و اهمیت دارد


گوگل ازInternal Links استفاده می کند تا دریابد چه محتواهایی در سایت شما مربوط است و ارزش آن محتوا درک کند که این باعث افزایش بالا بردن سایت در سرچ گوگل و یکی از دو معیار اصلی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین رتبه بندی یک وب سایت در نظر می گیرد .پس به اهمیت لینک سازی داخلی پی ببردید

استفاده از لینک سازی داخلی برای افزایش رتبه صفحات هدف

پس از شناسایی این موارد ، می توانید از صفحات مجوز سایت خود برای بهبود رتبه دیگران استفاده کنید.

این بخش از استراتژی می تواند به آسانی کار کند از طریق معتبرترین صفحات و مشخص کردن فرصت هایی برای انتقال اقتدار پیوند به دیگران در صورت لزوم.

اگر با سایتی کار می کنید که تعداد بالایی از لینک های با کیفیت خوب را به دست آورده است ، این می تواند بسیار سر راست باشد.

نکته تخصصی : اگر هیچ یک از صفحات مرجعی که شناسایی کرده اید حاوی محتوای مرتبط نیست ، به آنها پیوند ندهید. در صورت منطقی انجام این کار به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر محتوای خود ، آن محتوا را از ابتدا ایجاد کنید.

تاثیر و اهمیت لینک سازی داخلی بر سئو

روابط بین محتوا


Google با استفاده از یک ربات به نام Google Bot ، پیوندهای داخلی و خارجی را دنبال می کند. این ربات به صفحه اصلی وب سایت می رسد ، شروع به ارائه صفحه می کند و اولین لینک را دنبال می کند. با دنبال کردن پیوندها ، Google می تواند رابطه بین صفحات مختلف ، پست ها و مطالب دیگر را حل کند. به این ترتیب گوگل می یابد که کدام صفحات در سایت شما موضوع مشابه را پوشش می دهند.

تمام صفحات مهم باید دارای پیوندهای داخلی باشند.

این صفحات باید شامل پیوند داخلی باشد زیرا هم به موتورهای جستجو و هم به بازدیدكنندگان كمك می كند ، زیرا موتورهای جستجو برای یافتن صفحات وب به پیوندهای داخلی وابسته هستند ، در حالی كه بازدیدكنندگان برای جلوگیری از گرفتار شدن در صفحاتی كه به هیچ جا نمی رسند ، به آنها احتیاج دارند.

 موتورهای جستجو نیز استفاده از نقشه های سایت را برای پیدا کردن صفحات، اما این همان برای بازدید کنندگان نه به عنوان این صفحات مهم می توانید از طریق ناوبری وب سایت که به سادگی نشان میدهد که آنها را برای بازدید کنندگان وجود ندارد قابل استفاده نیست.

لینک های داخلی متنی را اضافه کنید

وقتی مقالات مختلفی در مورد یک موضوع خاص نوشتید ، باید آنها را با یکدیگر پیوند دهید. با این کار Google – و کاربران نشان داده می شود! – این مقالات به لحاظ موضوعی مرتبط هستند. می توانید مستقیماً از جملات موجود در نسخه خود پیوند برقرار کرده یا در انتهای پست پیوند اضافه کنید.

علاوه بر این ، شما می خواهید به Google نشان دهید که سنگ بنای شما کدام یک از این مقالات است: کاملترین مقاله شما در مورد این موضوع. برای این کار ، شما باید در تمام مقالات این موضوع پیوندی به سنگ بنای سنگی اضافه کنید. و فراموش نکنید که از سنگ بنای به پستهای فردی پیوند برقرار کنید.


درک اهمیت لینک سازی

ایجاد لینک عامل مهمی در نحوه رتبه بندی وب سایت های گوگل است. مطمئناً ، باید در استراتژی SEO شما لحاظ شود.

فراتر از Google ، ایجاد لینک همچنین ابزاری مفید در افزایش آگاهی از برند شما ، ایجاد ترافیک بیشتر که این خود باعث بهبود خوب رتبه الکسا  و کمک به مشتریان بالقوه در درک محصولات و خدمات شما است.

لینک سازی داخلی برای سئو

پیوندها به Google کمک می کنند:

  • تمام صفحات وب سایت خود را پیدا کنید
  • صفحات مهم را فهرست کنید
  • محتوای سایت خود را درک کنید
  • نحوه رتبه بندی صفحات وب خود را تعیین کنید

پیوندها به کاربران کمک می کنند:

  • وب سایت خود را از طریق مراجعه به سایت مراجعه کنید
  • به سایت خود بروید
  • اطلاعات مهم در مورد محصولات و خدمات خود را پیدا کنید

اگرچه ما از جزئیات کامل الگوریتمی که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند اطلاعی نداریم (هیچ کس این کار را نمی کند – به جز خود گوگل) ، اما می دانیم که هر دو پیوند داخلی و ورودی می توانند تأثیر قابل توجهی در نتایج جستجو داشته باشند.

در اینجا نحوه به دست آوردن بیشترین مقدار جستجوگرها از لینک های داخلی آورده شده است:

برخی از صفحات شما نسبت به سایرین اقتدار بیشتری دارند. این صفحاتی هستند که پیوندهایی به آنها نشان می دهند. صفحه اصلی شما بهترین نمونه است.
پیوندها از این صفحات به صفحات دیگر ، میزان اعتبار و سؤال بیشتری را منتقل می کنند.
برخی از صفحات شما بیشتر از سایرین از اقتدار بهره مند می شوند. این صفحاتی هستند که ممکن است در رده بندی قرار بگیرند ، اما زیاد نیستند. شاید آنها در صفحه دو رتبه بالایی داشته باشند ، بنابراین کمی قدرت بیشتر ممکن است مسیری طولانی را طی کند.

لینک داخلی به چندین دلیل در وردپرس بسیار مهم است.

پیوندهای داخلی به افزایش 40٪ ترافیک ارگانیک کمک می کند.

به غیر از این ، پیوند داخلی وردپرس کمک می کند:

  • بینندگان شما می توانند به راحتی در سایت شما پیمایش کنند
  • این ساختار سایت شما را ایجاد و بهبود می بخشد
  • عدالت پیوند را در وب سایت ها گسترش می دهد
  • بازدید کنندگان را در سایت شما حفظ می کند
  • به Google کمک می کند تا سایت شما را جستجو کند
  • سئو سایت شما را ایجاد می کند

کدام یک از صفحات شما تقریباً رتبه بالایی دارند؟


از Google Analytics برای یافتن استفاده کنید.

به طور مثال
به بخش Acquisition> Optimization Engine Search> Report Query بروید . محدوده تاریخ را برای سه ماه تنظیم کنید

 ازامروز روی لینک های داخلی خود شروع به کار کنید.

اگر شما یکی از شرکتهای زیادی هستید که قدرت لینک داخلی را دست کم می گیرید ، امروز روز تغییر آن است.

آنها نه تنها تفاوت بزرگی در نتایج سئو شما ایجاد می کنند ، بلکه اجرای آنها نیز ساده تر نخواهد بود. از این گذشته ، اضافه کردن پیوندهای داخلی به محتوای شما به کسی وابسته نیست بلکه به خودتان و تیم شما بستگی دارد.

بنابراین ، اگر به دنبال راه هایی برای تقویت تلاش های SEO خود بوده اید ، می گویم پیوند داخلی مکان بسیار خوبی برای شروع است. موفق باشید

لینک سازی داخلی چگونه باید باشند؟

با استفاده از کلمه کلیدی هدف صفحه ای که در متن لنگر به آن لینک می دهید ، متن لنگر را در لینک ها توصیفی قرار دهید. وقتی متن پیوند شامل کلید واژه مورد نظر باشد ، به نشان دادن ارتباط صفحه با Google کمک می کند.

لینک سازی چگونه باید باشد
نحوه لینک سازی داخلی

شاید برای یافتن راه هایی برای استفاده از عبارات طولانی تر به عنوان پیوند ، نیاز به خلاقیت داشته باشید.

به عنوان مثال: “یادگیری نکات ایمنی در مورد نصب کابل همیشه مهم است.” توجه کنید که متن موجود در لینک شامل عبارت هدف صفحه ای است که به آن پیوند دارد.

اگر از چندین صفحه پیوند به صفحه دارید ،

از متن به متن استفاده کنید.

اگر نمی توانید راه هایی برای استفاده از کلمات کلیدی در متن بدن پیدا کنید

همیشه می توانید آنها را به عنوان “لینک های مرتبط” در پایین صفحه یا پست اضافه کنید.

حتی اگر به سئو فکر می کنید ، با بازدید کنندگان و کلیک در ارتباط باشید.

توصیفی باشید: بازدیدکننده را از مزیت کلیک کردن اطلاع دهید
از کلمات اکشن قوی استفاده کنید: “بیشتر بخوانید” و “اینجا را کلیک کنید” خیلی قانع کننده نیستند
بهترین روش های نرخ کلیک را دنبال کنید: از صدای شخص اول ، تماس های مربوط به اقدام استفاده کنید.

تعداد کل پیوندها در هر صفحه ، از جمله پیمایش ، هرگز نباید بیش از 75-100 باشد. هر چیزی فراتر از آن زیاد است پیوندهای کمتر به این معنی است که آب پیوند بیشتری از طریق هر یک از لینک ها منتقل می شود. از یک ماشین حساب آب پیوند استفاده کنید تا به سرعت تعداد لینک ها و دکمه های موجود در هر صفحه را به شما نشان دهد.

لینک ها داخلی خود را کجا قرار دهید

در متن 

همه ما عادت داریم که پیوندها را در متن مشاهده کنیم و می دانیم که با کلیک روی آنها چه اتفاقی می افتد. در حالت ایده آل ، متنی که پیوند خود را در آن قرار می دهید باید مستقیماً با محتوای صفحه پیوند خورده مرتبط باشد. اگر صفحه ای غیر مرتبط باز شود ، می تواند بازدید کنندگان شما را بترساند.

در تصاویر 

اگرچه تصاویر از نظر بصری جذاب ترند اما استفاده از آنها به عنوان پیوند معایب خود را دارد. به عنوان مثال ، Google نمی تواند آنچه را که در تصویر نشان داده شده است ببیند و بنابراین نمی داند درباره پیوند شما چه فکری کند. حتی در رهنمودهای رسمی آنها آمده است که پیوندهای نوشتاری ارجح هستند. هر زمان که برای خوانندگان مفید باشد پیوندها را اضافه کنید. اگر صفحات دارای محتوای مرتبط نیستند ، پیوند نخورید!

پیوند بین صفحات و ارسال ها در بدنه مقاله.

زمینه هر لینک مهم است. بسیاری از SEO ها معتقدند که پیوندهای موجود در کپی بدن بیشتر از پیوندهای موجود در پیمایش وزن می شوند.

پیوند از جدید به قدیمی و از قدیمی به جدید. یک پست جدید دریافت کرده اید که مربوط به یک پست یا صفحه با ارزش بالاتر است؟ پیوند اضافه کنید. پست قدیمی تری دارید که هنوز از موتورهای جستجو یا اشتراکی اجتماعی ترافیک دریافت می کنید؟ پیوند اضافه کنید. تا سئو بهتر شود


استراتژی های لینک داخلی

هدف از استراتژی های پیوند داخلی ، بهبود نمودار پیوند یک سایت با توجه به نوع سایت است.

استراتژی لینک داخلی
داشتن هدف برای پیوند

در بهترین ساختار پیوند داخلی به مدل کسب و کار شما بستگی دارد ، ساختارهای سایت می توانند از یک مدل متمرکز یا غیرمتمرکز پیروی کنند که آیا بازدیدکنندگان می توانند در هر یا چند صفحه تبدیل کنند. سایت های متمرکز معمولاً دارای محتوای بسیار سنگینی هستند .

پیوندهای Nofollow

شما همچنین احتمالاً در وب سایت خود پیوندهایی دارید که برای SEO مهم نیست. برای مثال اگر در صفحه اصلی برای مشتری خود پیوند ورود دارید ، نمی خواهید ارزش پیوند را به صفحه ورود خود نشت دهید – آن صفحه نیازی به رتبه بالایی در نتایج جستجو ندارد.

بهترین لینک ها – و طبیعی ترین پیوندها در یک استراتژی بازاریابی محتوا – در ساختار یک سایت عمیق هستند.

پیوند داخلی را در سایت توزیع کنید

پیوندهای داخلی یک سایت قدرتی را در خود حمل می کند که با تقسیم خود به سایر صفحات پیوند یافته سایت منتقل می شود. با پیوند دادن مهمترین صفحات ، می توانید قدرت اعلان صفحات داخلی سایت را بر مهمترین مطالب متمرکز کنید و بنابراین به Google علامت دهید که بالقوه آنها باید رتبه بالاتری داشته باشند.

آره! پیوندهای داخلی شکسته همیشه به SEO آسیب می رساند و منجر به افتادن صفحه شما از بالا به پایین در جستجوی گوگل می شود. همیشه توصیه می شود پیوندهای داخلی خراب را بررسی کنید .همچنین دلایل افت رتبه سایت در گوگل را می توانید بخوانید

چند نکته نهایی برای تلاش های لینک داخلی شما

در اینجا چند عنصر دیگر وجود دارد که باید هنگام استفاده از استراتژی پیوند داخلی از آنها آگاه باشید:

محتوای جدید

هنگام انتشار یک صفحه یا ارسال جدید ، یک لیست پیوند داخلی را تهیه کنید تا از بین برود. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. دسته بندی مطلب و لینک دهی به آن از صفحه توپی مناسب یا سیلو
  2. ایجاد پیوندهایی در محتوای جدید حداقل به دو صفحه داخلی مرتبط دیگر
  3. یافتن حداقل دو صفحه محتوای موجود مرتبط و افزودن پیوندها از آنها به صفحه جدید
  4. اطمینان از اینکه متن لنگر تکراری نیست و از نظر کلمات کلیدی غنی است

لینک سازی در پایین مقاله ها

مقالات مرتبط : پیوند دادن به مقاله های مرتبط در پایین صفحه به صورت فهرست است و باید بخشی از هر سایتی باشد. با این حال ، برخی هنوز آن را فراموش می کنند. اشتباه نکنید به سایتهای مرتبط پیوند دهید و اطمینان حاصل کنید که میزان حساسیت روی زیاد باشد (در پلاگینهای دارای آن گزینه) بنابراین فقط به مقالات واقعاً مرتبط پیوند می دهید.

پیوندهای خود را در یک پنجره جدید باز کنید

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در سایتی مرور کنید ، روی پیوندی کلیک کنید و متوجه شوید که با مرور ، صفحه مورد علاقه خود را از دست داده اید؟
این شما را مجبور می کند تا وقتی صفحه را پیدا کردید برگردید …

کاملاً ممکن است CMS خود را طوری تنظیم کنید که پیوندی در برگه مرورگر جدید باز شود. این صفحه اصلی را حفظ می کند.

افزودن پیوند به پست های محبوب یا اخیر را در نظر بگیرید

آخرین گزینه ای که باید ذکر شود ایجاد پیوندهای داخلی به محبوب ترین یا جدیدترین پست ها در وب سایت شما است. ترجیحاً این بخشها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا در همه صفحات و پست ها نمایش داده شود.


مقدار معقولی از پیوندهای داخلی را وارد کنید

در هنگام نوشتن صفحات وب و مقالات خود ، قرار دادن هرچه بیشتر لینک های داخلی برای هدایت بازدید بیشتر به سایر صفحات ، ممکن است وسوسه انگیز باشد. با این حال ، چنین استراتژی خطر از دست دادن علاقه خوانندگان و یا حتی جعل هویت هرزنامه نویسان را به همراه دارد.

برای جلوگیری از چنین وضعیتی ، توصیه می کنیم فقط پیوندهایی را وارد کنید که برای خوانندگان شما ارزش افزوده داشته باشد و خود را به 10-15 پیوند داخلی برای یک صفحه 1000 کلمه ای یا 20 پیوند برای محتوای طولانی تر خود محدود کنید. 

استفاده از پیوندهای کاربر محور و پیوندها

همانطور که قبلاً در این مقاله ذکر شد ، هر پیوندی که در یک سایت ثابت است باید فقط با هدف بهبود تعامل کاربر باشد ، یعنی پیوندهایی که برای خواننده طبیعی است. تمام پیوندهای داخلی باید هدف کاربر باشند تا هدف آن تأمین ارزش در سراسر سایت باشد.

وقتی وب مسترها به این امر پایبند باشند ، کاربران مجبورند مدت طولانی تری در وب سایت ها بمانند ، زیرا احتمالاً روی پیوندهایی که به نظر می رسد در همان زمینه با محتوای در حال حاضر مشاهده شده کلیک می کنند – این یک پیوند داخلی یا خارجی است ، اما پیوند داخلی بیشتر است توصیه می شود زیرا تمام اقدامات در وب سایت شما انجام می شود و منجر به بهبود تجربه وب سایت می شود.

این پیوندهای جاسازی شده در محتویات هنگامی که به طور مناسب استفاده می شوند از یک سیگنال عالی به موتورهای جستجو و بازدید کنندگان منتقل می شوند. این نشان می دهد پیوند هدفمندی آنقدر مرتبط است که می خواهید بازدید کننده یا خواننده شما هر کاری را که انجام می دهد متوقف کند و آن را نیز مشاهده کند.

افکار نهایی

 شما به محتوا نیاز دارید ، مرتبط باشید ، ارتباط برقرار کنید. اگر همه این کارها به درستی انجام شده باشد و همچنین از دیدگاه سئو نیز مشاهده شود .مانند یک بازدید کننده فکر کنید.

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که باید هنگام ایجاد هر پیوند داخلی رعایت کنید:

  • همیشه از همان متن لنگر استفاده نکنید . همه چیز را مخلوط کنید و متنوع نگه دارید.
  • فقط برای تقویت اقتدار از صفحات بی ربط پیوند ندهید.  شما بهتر است به هیچ وجه لینک داخلی نداشته باشید.
  • زیاده روی نکنید  برای موثر بودن لازم نیست صدها پیوند داخلی اضافه کنید – یک یا دو پیوند داخلی کاملاً جا افتاده اغلب می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.
منبع :sourceahrefs

مطالب مرتبط

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

    1. پست جدید قرار دادین بهتر یکی یا دو تا بیشتر لینک نذارید و بار بعد تعدادش برسونید به 5 تا و همین روند ادامه بدین ولی حتما اگه مرتبط بود لینک سازی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *