سئو

لینک داخلی چیست و تاثیر لینک سازی داخلی بر seo

قبل از اینکه محتوای شما بتواند رتبه بندی کند ، به پیوندهایی نیاز دارد. Google هنگامی که به جایی از وب وصل شده اید ، پست ها و صفحات شما را به بهترین وجه می یابد. پیوندهای داخلی همچنین محتوای شما را به هم متصل می کنند و از ساختار وب سایت شما به Google ایده می دهند. آنها می توانند سلسله مراتبی را در سایت شما ایجاد کنند 

لینک داخلی چیست


هنگامی که اطمینان حاصل شود که سایت شما از نظر ظاهری در بهترین حالت قرار دارد ، یکی از سنگ بنای SEO فنی بهینه سازی لینک داخلی سایت شماست.لینک داخلی محتوای شما را به هم متصل می کنند و درکی از ساختار وب سایت شما به موتورهای جستجو می دهند.

هم کاربران و هم موتورهای جستجو از پیوندهایی برای یافتن محتوا در وب سایت شما استفاده می کنند. کاربران شما از پیوندهایی برای حرکت در سایت شما و یافتن مطالبی که می خواهند پیدا کنند ، استفاده می کنند. موتورهای جستجو همچنین از لینکهایی برای هدایت سایت شما استفاده می کنند. اگر پیوندی به این صفحه وجود نداشته باشد ، آنها صفحه ای پیدا نمی کنند.

لینک داخلی چیست
لینک داخلی چیست

راهنمای گام به گام استفاده از لینک داخلی


من مانند اکثر سئو کارهایی هست که می شناسم. من در مورد تاکتیک های پیشرفته سئو هیجان زده می شوم – چیزهایی مانند حسابرسی چارچوب سایت و تحقیقات داده از طریق ارزش کاربر نهایی. این باعث می شود احساس هوشمندی کنم. به علاوه ، نتیجه می گیرد!

گوگل تأیید کرد seo لینک داخلی مهم هستند


گوگل گفت پیوندها در کنار محتوای عالی ، عامل رتبه بندی شماره یک سئوداخلی هستند. رتبه بندی بدون لینک داخلی کار سختی است و چرا کسی سعی می کند در وهله اول بدون پیوند رتبه بگیرد؟

چرا لینک داخلی برای Google مهم هستند؟


گوگل ازلینک داخلی استفاده می کند تا دریابد چه محتواهایی در سایت شما مربوط است و ارزش آن محتوا درک کند که این باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود

استفاده از لینک سازی داخلی برای افزایش رتبه صفحات هدف

پس از شناسایی این موارد ، می توانید از صفحات مجوز سایت خود برای بهبود رتبه دیگران استفاده کنید.

این بخش از استراتژی می تواند به آسانی کار کند از طریق معتبرترین صفحات و مشخص کردن فرصت هایی برای انتقال اقتدار پیوند به دیگران در صورت لزوم.

اگر با سایتی کار می کنید که تعداد بالایی از لینک های با کیفیت خوب را به دست آورده است ، این می تواند بسیار سر راست باشد.

نکته تخصصی : اگر هیچ یک از صفحات مرجعی که شناسایی کرده اید حاوی محتوای مرتبط نیست ، به آنها پیوند ندهید. در صورت منطقی انجام این کار به عنوان بخشی از استراتژی گسترده تر محتوای خود ، آن محتوا را از ابتدا ایجاد کنید.

تاثیر لینک سازی داخلی بر seo

روابط بین محتوا


Google با استفاده از یک ربات به نام Google Bot ، پیوندهای داخلی و خارجی را دنبال می کند. این ربات به صفحه اصلی وب سایت می رسد ، شروع به ارائه صفحه می کند و اولین لینک را دنبال می کند. با دنبال کردن پیوندها ، Google می تواند رابطه بین صفحات مختلف ، پست ها و مطالب دیگر را حل کند. به این ترتیب گوگل می یابد که کدام صفحات در سایت شما موضوع مشابه را پوشش می دهند.

لینک های داخلی متنی را اضافه کنید

وقتی مقالات مختلفی در مورد یک موضوع خاص نوشتید ، باید آنها را با یکدیگر پیوند دهید. با این کار Google – و کاربران نشان داده می شود! – این مقالات به لحاظ موضوعی مرتبط هستند. می توانید مستقیماً از جملات موجود در نسخه خود پیوند برقرار کرده یا در انتهای پست پیوند اضافه کنید.

علاوه بر این ، شما می خواهید به Google نشان دهید که سنگ بنای شما کدام یک از این مقالات است: کاملترین مقاله شما در مورد این موضوع. برای این کار ، شما باید در تمام مقالات این موضوع پیوندی به سنگ بنای سنگی اضافه کنید. و فراموش نکنید که از سنگ بنای به پستهای فردی پیوند برقرار کنید.

در اینجا نحوه به دست آوردن بیشترین مقدار جستجوگرها از لینک های داخلی آورده شده است:

برخی از صفحات شما نسبت به سایرین اقتدار بیشتری دارند. این صفحاتی هستند که پیوندهایی به آنها نشان می دهند. صفحه اصلی شما بهترین نمونه است.
پیوندها از این صفحات به صفحات دیگر ، میزان اعتبار و سؤال بیشتری را منتقل می کنند.
برخی از صفحات شما بیشتر از سایرین از اقتدار بهره مند می شوند. این صفحاتی هستند که ممکن است در رده بندی قرار بگیرند ، اما زیاد نیستند. شاید آنها در صفحه دو رتبه بالایی داشته باشند ، بنابراین کمی قدرت بیشتر ممکن است مسیری طولانی را طی کند.

تاثیر لینک داخلی بر seo
تاثیر لینک داخلی

کدام یک از صفحات شما تقریباً رتبه بالایی دارند؟


از Google Analytics برای یافتن استفاده کنید.

به طور مثال
به بخش Acquisition> Optimization Engine Search> Report Query بروید . محدوده تاریخ را برای سه ماه تنظیم کنید

 ازامروز روی لینک های داخلی خود شروع به کار کنید.

اگر شما یکی از شرکتهای زیادی هستید که قدرت لینک داخلی را دست کم می گیرید ، امروز روز تغییر آن است.

آنها نه تنها تفاوت بزرگی در نتایج سئو شما ایجاد می کنند ، بلکه اجرای آنها نیز ساده تر نخواهد بود. از این گذشته ، اضافه کردن پیوندهای داخلی به محتوای شما به کسی وابسته نیست بلکه به خودتان و تیم شما بستگی دارد.

بنابراین ، اگر به دنبال راه هایی برای تقویت تلاش های SEO خود بوده اید ، می گویم پیوند داخلی مکان بسیار خوبی برای شروع است. موفق باشید

روش های مرتبط سازی داخلی بهترین راه حل ها


در اینجا روش برتر برای ارتباط داخلی وجود دارد. به نظر می رسد این پیوندها چیست؟ چند مورد اضافه می کنید؟ و آنها را کجا اضافه می کنید؟

لینک سازی داخلی چگونه باید باشند؟

با استفاده از کلمه کلیدی هدف صفحه ای که در متن لنگر به آن لینک می دهید ، متن لنگر را در لینک ها توصیفی قرار دهید. وقتی متن پیوند شامل کلید واژه مورد نظر باشد ، به نشان دادن ارتباط صفحه با Google کمک می کند.

شاید برای یافتن راه هایی برای استفاده از عبارات طولانی تر به عنوان پیوند ، نیاز به خلاقیت داشته باشید.

به عنوان مثال: “یادگیری نکات ایمنی در مورد نصب کابل همیشه مهم است.” توجه کنید که متن موجود در لینک شامل عبارت هدف صفحه ای است که به آن پیوند دارد.

2:اگر از چندین صفحه پیوند به صفحه دارید ،

از متن به متن استفاده کنید.

3:اگر نمی توانید راه هایی برای استفاده از کلمات کلیدی در متن بدن پیدا کنید

همیشه می توانید آنها را به عنوان “لینک های مرتبط” در پایین صفحه یا پست اضافه کنید.

4- حتی اگر به سئو فکر می کنید ، با بازدید کنندگان و کلیک در ارتباط باشید.

توصیفی باشید: بازدیدکننده را از مزیت کلیک کردن اطلاع دهید
از کلمات اکشن قوی استفاده کنید: “بیشتر بخوانید” و “اینجا را کلیک کنید” خیلی قانع کننده نیستند
بهترین روش های نرخ کلیک را دنبال کنید: از صدای شخص اول ، تماس های مربوط به اقدام استفاده کنید.

تعداد کل پیوندها در هر صفحه ، از جمله پیمایش ، هرگز نباید بیش از 75-100 باشد. هر چیزی فراتر از آن زیاد است پیوندهای کمتر به این معنی است که آب پیوند بیشتری از طریق هر یک از لینک ها منتقل می شود. از یک ماشین حساب آب پیوند استفاده کنید تا به سرعت تعداد لینک ها و دکمه های موجود در هر صفحه را به شما نشان دهد.

از کجا باید این پیوندها را قرار دهم؟

هر زمان که برای خوانندگان مفید باشد پیوندها را اضافه کنید. اگر صفحات دارای محتوای مرتبط نیستند ، پیوند نخورید!

پیوند بین صفحات و ارسال ها در بدنه مقاله.

زمینه هر لینک مهم است. بسیاری از SEO ها معتقدند که پیوندهای موجود در کپی بدن بیشتر از پیوندهای موجود در پیمایش وزن می شوند.

پیوند از جدید به قدیمی و از قدیمی به جدید. یک پست جدید دریافت کرده اید که مربوط به یک پست یا صفحه با ارزش بالاتر است؟ پیوند اضافه کنید. پست قدیمی تری دارید که هنوز از موتورهای جستجو یا اشتراکی اجتماعی ترافیک دریافت می کنید؟ پیوند اضافه کنید. تا سئو بهتر شود

پیوندهای Nofollow

شما همچنین احتمالاً در وب سایت خود پیوندهایی دارید که برای SEO مهم نیست. برای مثال اگر در صفحه اصلی برای مشتری خود پیوند ورود دارید ، نمی خواهید ارزش پیوند را به صفحه ورود خود نشت دهید – آن صفحه نیازی به رتبه بالایی در نتایج جستجو ندارد.

شما قبلاً با دادن یک برچسب nofollow می توانید از از دست دادن مقدار پیوند در لینک های بی اهمیت جلوگیری کنید. یک برچسب nofollow از Google می خواهد که پیوند را دنبال نکند: بنابراین هیچ ارزش پیوندی از بین نمی رود. حال ممکن است فکر کنید: “من برای پیوند دادن به لینک های مهمتر ، مهمترین لینک ها را دنبال می کنم. در حالی که این در گذشته کار می کرد ، گوگل باهوش تر شده است. اکنون به نظر می رسد که مقدار پیوند برای آن پیوندهای nofollow به طور خودکار به سایر پیوندهای صفحه منتقل نمی شود. پیوند nofollow به عنوان پیوند محاسبه می شود و مقدار پیوند آن لینک از بین می رود. بنابراین منطقی تر است که به جای اینکه برخی از پیوندها را دنبال کنید ، تعداد پیوندهای کمتری در صفحه داشته باشید.

لینک داخلی عمیق

هرچه پیوندهای شما عمیق تر شود ، بهتر می شود.

دو نوع لینک سازی داخلی وجود دارد که باید از استفاده در محتوای خود اجتناب کنید:

صفحه اصلی

 بیشتر سایتها به همان اندازه پیوندهای زیادی به صفحه اصلی دارند. شما ترجیح می دهید صفحات داخلی را تقویت کنید تا سئوی کلی سایت خود را تقویت کنید ، به جای اینکه به پیوندهای بیشتری در صفحه اصلی اشاره کنید.

با ما تماس بگیرید 

این یک اشتباه معمول بسیاری است که در بازاریابی محتوا شروع می کنند. به عنوان بخشی از درخواست اجباری خود برای اقدام در انتهای یک پست ، آنها ممکن است چیزی بنویسند ، “با ما تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات عالی ما کسب کنید!” سپس ، آنها با استفاده از لنگر “به ما تماس می دهند” به صفحه “با ما تماس بگیرید” پیوند می خورند. به صفحه تماس با ما پیوند ندهید مگر اینکه کاملاً ضروری باشد.

به طور کلی ، شما می خواهید از پیوند به صفحات سطح بالای یک سایت اجتناب کنید – صفحاتی که منوی پیمایش اصلی در حال حاضر دارای پیوندها است.

بهترین لینک ها – و طبیعی ترین پیوندها در یک استراتژی بازاریابی محتوا – در ساختار یک سایت عمیق هستند.

رفع خطاهای لینک داخلی

یافتن صفحات داخلی شکسته و تغییر مسیر اولین قدم در یک حسابرسی پیوند داخلی است. این صفحات منجر به تجربه کاربر تضعیف می کند. می توانید این کار را با استفاده از Screaming Frog یا افزونه Google Chrome انجام دهید.


چگونه می توان تعداد پیوندهای داخلی / خارجی را در وب سایت من بررسی کرد؟

نگه داشتن تعداد پیوندهای داخلی در صفحه اول خود در حد ممکن کم برای عملکرد وب سایت شما ضروری است. از طرف دیگر ، تعداد پیوندهای خارجی برای رتبه بندی سئو شما مهم است.

پیوندهای خارجی و داخلی را در صفحات خود از طریق وب سایت مانندeoreviewtools وب بررسی کنید

اگر از لینوکس استفاده می کنید می توانید دستور زیر را در ترمینال اجرا کنید تا تعداد پیوندهای داخلی و خارجی را بیابید:

yourwebsite.com

جایی که:

yourwebsite.com نام دامنه شماست.

در نظر داشته باشید که ممکن است سیاهگوش به طور پیش فرض در توزیع لینوکس شما گنجانده نشده باشد و ممکن است نیاز به نصب دیگری داشته باشد.

نتیجه

اندازه گیری نتایج مرحله نهایی اجرای صحیح یک استراتژی پیوند داخلی است. تا زمانی که نتایج آن را اندازه نگیرید ، نمی توانید بگویید که واقعاً کار کند. به منظور انجام این کار ، شما باید مواضع سایت خود را قبل و بعد از اجرای استراتژی محک بزنید.همچنین می توانید از Google Analytics برای نظارت بر ترافیک خود استفاده کنید.

فقط اگر لینک سازی داخلی گسترده تری به وب سایت خود داشته باشید و اگر آن را از دیگر استراتژی های سئو جدا کنید ، می توانید این کار را به خوبی انجام دهید. اگر همواره به هم پیوسته باشید و از ابتدا آن را انجام داده باشید ، احتمالاً تفاوت زیادی نمی بینید. همچنین ، انتشار مقاله ای که 100 لینک خارجی داشته باشد (در حالی که میانگین شما معمولاً 1-2 است) می تواند اندازه گیری استراتژی پیوند داخلی شما را تحریم کند.


در اینجا چند دستورالعمل برای پیگیری در هنگام ایجاد هر لینک داخلی ارائه شده است:

  • همیشه از همان متن لنگر استفاده نکنید . همه چیز را با هم مخلوط کرده و متنوع نگه دارید.
  • فقط برای تقویت اقتدار از صفحات بی ربط پیوند نکنید.  شما بهتر است که به هیچ وجه به داخل پیوند ندهید.
  • زیاده روی نکنید.  لازم نیست صدها پیوند داخلی را برای این کار موثر اضافه کنید – یک یا دو پیوند داخلی خوب می توانند یک تفاوت اساسی ایجاد کنند.
منبع :sourceahrefs

مطالب مرتبط

نوشته های مشابه

‫5 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن