لینک خارجی چیست- انواع و اهمیت لینک خارجی

گفته می شود که بک لینک ها یا لینک های خارجی پایه و اساس اینترنت هستند و از ابتدا آن را با هم نگه داشته اند. حتی امروزه ، SEOسئو بهینه سازی در هنگام الگوریتم رتبه بندی گوگل ، لینک های خارجی را به عنوان یک عامل مهم رتبه بندی در نظر می گیرد و این همان چیزی است که ما در این پست وبلاگ به بررسی آن می پردازیم. بعد مطالعه این مطلب لینک داخلی ببنید

برای نکات اضافی در مورد بهینه سازی ، نکات ما را برای سئو چیست بخوانید !

لینک خارجی چیست؟

اگر پیوندهای داخلی پیوندهای متصل به صفحات دیگر سایت شما هستند ،  لینک های خارجی آنهایی هستند که به دامنه های مختلف اشاره دارند. 

آنها به طور گسترده ای برای افشای منبع اطلاعات ذکر شده استفاده می شوند ، اما همچنین می توانند نشانه های خود به خودی محتوایی باشند که نویسنده آنها را برای کاربر مرتبط می داند.

البته بین مراجعه و ارجاع تفاوت وجود دارد. در حالت اول ، ما این پیوندهای خروجی را می نامیم  . در حالت دوم ، ما لینک های ورودی داریم یا همانطور که اکنون شناخته شده اند ،  بک لینک هستند .

لینک خارجی چیست
لینک خارجی

اهمیت لینک خارجی چیست؟

لینک خارجی نقش مهمی در افزایش رتبه وب سایت شما دارد. این پیوندها به عنوان یک رأی اعتماد به نفس شخص ثالث توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته می شوند ، بر اساس این ایده ساده که چگونگی صحبت مردم و توصیه به وب سایت شما می تواند چیزهای زیادی درباره شما بگوید. در حقیقت ، پیوندهای خارجی از زمان راه اندازی گوگل همیشه یک عامل مهم رتبه بندی بوده است. باعث بهبود سئو می شود .در اینجا چندین واقعیت مهم در مورد پیوند خارجی وجود دارد:

دید و ارتباط وب سایت را افزایش می دهد:

موتورهای جستجو برای کاربران خود ارزش قائل هستند و همواره هدف خود را نشان دادن مناسب ترین نتایج به پرس و جو خود می دانند. پیوندهای خارجی ناشی از وب سایتهای همان طاقچه می توانند به Google در ارتباط بودن محتوای وب سایت شما برای یک پرس و جو خاص و میزان محبوبیت شما کمک کنند. این می تواند باعث افزایش رتبه وب سایت شما شود.

ارزش آن را به تجربه کاربر اضافه می کند:

با پیوند دادن به وب سایت دیگری ، می توانید به کاربران کمک کنید تا اطلاعات اضافی و مرتبط مورد نظر خود را پیدا کنند. این می تواند باعث افزایش تجربه کاربر شود و آنها را ترغیب کند تا در آینده از وب سایت شما برای مطالب با کیفیت تر استفاده کنند.

فرصت های بک لینک را افزایش می دهد:

ارتباط با سایر منابع معتبر در وب می تواند به شما کمک کند که بک لینک از آنها دریافت کنید و این می تواند یک محیط ارتباط طبیعی ایجاد کند. این یکی از بهترین تکنیک ها برای تقویت رتبه شما در SERP های مختلف (صفحات نتایج موتور جستجو) است.

انواع لینک های خارجی چیست؟

لینک خارجی به طور گسترده به دو نوع طبقه بندی می شوند:

  • پیوندهای زیر را دنبال کنید:

پیوندهای Dofollow به خزنده های موتور جستجو برای دنبال کردن لینک و عبور از حقوق صاحبان لینک یا آب پیوند به سایت مرتبط اشاره دارند. این می تواند باعث افزایش رتبه آنها شود.

  • پیوندهای بدون پیگیری:

پیوندهای Nofollow به خزندگان می گوید که پیوند را دنبال نکنند و از آب پیوندی عبور نکنند. این کار با افزودن rel = ‘nofollow’ در برچسب <a> انجام می شود.

انواع لینک خارجی
انواع لینک خارجی

بهترین راه حل ها در لینک خارجی چیست؟

  • همیشه به صفحات مرتبط لینک دهید:

پیوند خارجی مربوط به کمک به موتور جستجو در ارتباط بودن وب سایت شما برای یک پرس و جو خاص است. شما فقط باید به صفحاتی پیوند دهید که در متن موضوعی قرار دارند که درباره آن صحبت می کنید.

  • انتشار محتوای عالی برای دریافت بک لینک:

ساده ترین و طبیعی ترین راه برای بدست آوردن لینک دهنده ، ایجاد محتوای عالی است که می تواند به پرس و جو کاربر پاسخ دهد. این امر دیگران را به پیوند دادن به وب سایت شما ترغیب خواهد کرد.

شما باید از تمرین بک لینک دو طرفه و پیوند دادن به شبکه های وبلاگ خصوصی خودداری کنید. بعد از به روزرسانی پنگوئن ، Google در حال کاهش ارزش چنین برگشتی است.

دلایل افت رتبه سایت در گوگل

  • از پیوندهای خروجی بیش از حد خودداری کنید:

داشتن لینک های بیش از حد در یک صفحه می تواند از دید خواننده آزار دهنده باشد. سعی کنید فقط به وبلاگ های کمتری مرتبط باشید و به بهینه سازی صفحه خود توجه کنید.

سئو داخلی چیست:مطلب مفید

چه عواملی در پیوند خارجی با کیفیت بالا نقش دارند؟

بگذارید فاکتورهایی را بررسی کنیم که موتورهای جستجوگر مانند Google هنگام ارزیابی پیوندهای خارجی در نظر دارند:

  • اعتبار دامنه پیوند دهنده.
  • محبوبیت صفحه منبع.
  • ارتباط بین منبع بین صفحه و صفحه هدف.
  • متون لنگرگاهی غنی از زبان طبیعی و کلمات کلیدی که به نظر اجباری یا تکراری نمی رسد.
  • تعداد پیوندها در صفحه منبع.
  • تعداد دامنه های اصلی صفحه منبع.

بنابراین ، آیا لینک های خارجی در SEO اهمیت دارند؟

لینک های خارجی یک عامل کوچک و در عین حال قابل توجه در سئو هستند و باید به آنها توجه زیادی شود. فعالیتهای انجمن و رتبه بندی مرتبط با پیوندهای خارجی نباید از نظر سایت وب سایت جدید ایجاد شود یا قبلاً تأسیس شود. پیوندهای خارجی یکی از معیارهای سخت برای دستکاری است. بنابراین ، این یکی از بهترین راه های موتور جستجو برای تعیین اعتبار وب سایت شما و افزایش رتبه های شما است.

لینک های خروجی ایده ای بد است

لینک ها نوعی محتوا هستند و ارزش ارائه می دهند. پیوندها همان چیزی هستند که وب را در بین رسانه ها منحصر به فرد می کند ، اما اگر سایت شما لینک خروجی(پیوندهای برون مرزی) ندارد ، بن بست است. عموماً مردم از بن بست خوشتان نمی آید و ترافیک زیادی برای آنها ارسال نخواهد شد. وقتی تعداد پیوندهای معدود و کمتری در خارج از کشور وجود داشته باشد ، موتورهای جستجو ممکن است سایت شما را به عنوان منبع پایین تر در نظر بگیرند. موتورهای جستجو می خواهند بهترین سایتها را توصیه کنند. سایتهایی که فاقد فایده هستند بهترین نیستند.

آموزش رایگان سئو در سیویل پی سی

“آیا بهتر نیست که PageRank را محافظت  کنیم؟” خیر، این نیست. عوامل زیادی وجود دارد که بر رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد ، از جمله ارتباط و شهرت یک سایت. بعضی اوقات پیوندهای خارجی که PageRank را هدیه می دهد به پیشرفت شهرت یک سایت و ایجاد یک سایت با ارزش تر کمک می کند تا پیوندهای بیشتری را جمع کند. با گذشت زمان ، سایت احتمالاً با به اشتراک گذاشتن پیوندها از طریق پیوند دادن فقط به صفحات خود ، پیج رنک بالاتر تولید می کند.

اهمیت پیوندهای خارجی در استراتژی پیوند سازی

برای موتورهای جستجو (گوگل ، یاهو ، اکوسیا و غیره) که کل شبکه های اینترنتی را تشکیل می دهند ، می توان گفت که پیوندها خیابان ها ، جاده ها هستند که صفحات را به هم پیوند می دهند. از طریق این لینک ها و الگوریتم های مربوطه هر موتور جستجو است که صفحات به یکدیگر مربوط می شوند.

روش صحیح استفاده از لینک خارجی چیست؟ 

چه برای پیوندهای ورودی و چه برای پیوندهای خروجی ، پارامترهایی وجود دارد که بر “وزن” پیوندهای خارجی در سئو تأثیر می گذارد:

  • مرجع وب سایت:  ارزش پیوند یک سایت برجسته ممکن است بیش از چندین پیوند از سایت های کوچکتر باشد.
  • تعداد پیوندها:  تعداد پیوندهای خارجی مهم است ، اما ارزش آنها با توجه به مورد قبلی نسبی است.
  • انسجام محتوا:  پیوندهای سایت با موضوعات بسیار متفاوت در نظر گرفته نشده است. وقتی این عمل مكرر باشد ، آنها می توانند دامنه ها را برای اعمال احتمالی كلاه سیاه مجازات كنند   .
  • anchor text: متن  قابل کلیک روی پیوندها نیز باید با مقصد شما مطابقت داشته باشد ، زیرا می تواند درک Google از آن را تحت تأثیر قرار دهد.
  • هرزنامه:  پیوندها در نظرات و خدمات ثبت نام خودکار بی ربط هستند و همچنین می توانند هرزنامه را پیکربندی

نتیجه گیری

وقتی پیوندهای قابل اعتماد ، آموزنده و باکیفیت از وب سایت های دیگر را به صفحات خود اضافه کنید ، اعتبار وب سایت شما را بهبود می بخشد.پس لینک های خارجی بله اما فقط از نوع با کیفیت

منبع :sourceinfidigit

مطالب مرتبط

لینک داخلی چیست

2:گوگل پنالتی چیست و چگونه باید آن را رفع کرد

3:بهبود رتبه سایت در گوگل

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *