الگوریتم رقص گوگل یا Google Dance چیست

ممکن است سایتی را راه اندازی کرده باشید و متوجه شده باشید که رتبه صفحه شما در گوگل بسیار تغییر می کند. این در ابتدا جای نگرانی دارد اما جای نگرانی نیست! گوگل الگوریتمی به نام Google Dance ایجاد کرده است تا ببیند کاربران چقدر از محتوای شما راضی هستند.

الگوریتم رقص گوگل چیست

موتورهای جستجو باید پایگاه داده خود را به طور منظم به روز کنند. در گذشته، گوگل معمولا  هر چهار هفته یک بار یک به روز رسانی  ایندکس انجام می داد. در طول نمایه سازی مجدد، نتایج جستجو بسیار نامنظم رفتار کردند، زیرا آنها برای چندین روز بین شاخص قدیمی و جدید در نوسان بودند. رتبه صفحه یک وب سایت  نیز بین نتایج جستجوی مختلف در نوسان است . به همین دلیل است که به روز رسانی فهرست  موتور جستجو گوگل دنس نام گرفت.

الگوریتم رقص گوگل چیست

چرا الگوریتم رقص گوگل اینقدر مهم است؟

Google Dance یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که می تواند سایت شما را رشد دهد! اگر می خواهید از این الگوریتم به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و نتایج عالی بگیرید، باید به محتوای جذاب، ارزشمند، مفید و کاربردی فکر کنید. در واقع وقتی کاربران یک عبارت کلیدی را جستجو می کنند به این معنی است که به آن نیاز دارند یا به آن علاقه دارند. بنابراین آنها از گوگل می خواهند که سایتی را به آنها نشان دهد که چنین محتوایی دارد. اگر این اتفاق بیفتد، کاربر در سایت خواهد ماند و حتی ممکن است با آن تعامل داشته باشد. مثلاً ممکن است برای شما نظر بگذارد و نظرش را بیان کند.

هوش مصنوعی گوگل سایت ها را از نظر ساختار و مسائل فنی بررسی می کند، اما هنوز آنقدر پیشرفته نیست که جایگزین ذهن انسان شود. بنابراین نمی توان تشخیص داد که آیا محتوا واقعا ارزش نمایش در چند صفحه اول گوگل را دارد یا خیر. به همین دلیل به رفتار کاربرانی که وارد سایت شما می شوند توجه دارد. بنابراین اگر می خواهید به بالای گوگل برسید، محتوایی تولید کنید که برای کاربران ارزشمند باشد.(منبع :source)

چرا رقص گوگل وجود داشت؟

در روزهای اولیه گوگل تا سال های اول پس از سال 2000، رقص گوگل به صورت ماهانه برگزار می شد و باعث آشفتگی بسیاری از مدیران سئو شد. از آنجا که بین قرارگیری های رقصی صفحات خود در صفحه رنک موتور جستجو، نمی توان پیش بینی کرد که پس از آرام شدن رقص گوگل چه قرارگیری انتظار می رود.

Google Dance به چه سایت هایی می رود؟

این تصور که Google Dance فقط برای استارت آپ ها است، درست نیست. در واقع گوگل دنس تاثیر بیشتری روی سایت های استارت آپی دارد ، اما صرفا با هدف بررسی سایت های استارت آپی ایجاد نشده است! سایت هایی هستند که تغییرات ناگهانی ایجاد می کنند . به طور کلی 4 نوع سایت وجود دارد که آنها را بررسی می کند:

سایت های جدید

اولین سایت هایی که تحت تأثیر Google Dance قرار می گیرند، سایت های راه اندازی جدید هستند. سایت های استارت آپ سایت هایی هستند که قبلا وجود نداشته اند و هیچ نتیجه ای در ندارند. در این صورت گوگل نمی داند که آیا محتوای این سایت برای کاربران مفید است یا خیر! در چنین شرایطی گوگل سعی می کند با Google Dance شما را به رتبه های بالاتری برساند و ببیند آیا محتوای شما برای کاربران مفید است یا خیر. اگر مفید باشد، با افت جزئی رتبه شما را در رتبه بالا نگه می دارد. اما اگر مفید نباشد شما را به رتبه قبلی یا حتی ضعیف تر برمی گرداند.

سایت هایی با محتوای تکراری

برخی از سایت ها محتوای تکراری دارند! در واقع چنین سایت هایی از سایت های دیگر کپی می کنند و این باعث می شود مطالب برای کاربران مفید نباشد. البته ممکن است مفید باشد، اما سایر الگوریتم های گوگل با کپی محتوا مخالف هستند. در چنین شرایطی آن سایت گوگل را به رقص در می آورد تا گوگل ببیند آن سایت برای کاربران مفید است یا خیر! اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از محتوای تکراری در سایت خود هستید، باید به گونه ای باشد که برای کاربران مفید باشد و البته لینک منبع اصلی را نیز قرار داده باشید. در چنین حالتی، ممکن است بتوانید رتبه های خوبی کسب کنید، که با توجه به سایر شاخصه های گوگل کمی بعید است. برای اطلاعات بیشتر الگوریتم پاندا را بخوانید.

سایت هایی با حجم زیاد لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ موضوع بسیار مهمی در سایت و سئو است! گاهی اوقات سایت ها بدون توجه به استانداردهای سئو، بک لینک های زیادی دریافت می کنند. مثلا سایتی که هنوز لینک درست نکرده اگه بخواد از هزار دامنه بک لینک بگیره گوگل مشکوک می شه. چنین سایت هایی از Google Dance رنج می برند و اگر صفحات نتوانند رضایت کاربران را جلب کنند، به شدت افت می کنند. بنابراین باید اصول لینک سازی را رعایت کنید و از ایجاد تعداد زیاد لینک برای سایت خود اجتناب کنید! زیرا این نوع سئو کلاه سیاه است .

سایت هایی با کلمات کلیدی جدید

گاهی اوقات سایت ها کلمات کلیدی جدیدی ارائه می کنند که تعداد کمی از سایت ها روی آنها کار کرده اند. گوگل از الگوریتم Google Dance برای ردیابی رفتار کاربران نسبت به چنین کلمات کلیدی استفاده می کند. اگر کاربران آن را جستجو کنند و وارد سایت شوند، اگر رفتار خوبی داشته باشند، گوگل آن کلمه کلیدی را به طور مداوم تشخیص می دهد. در این صورت اگر محتوای خوبی داشته باشید، سایت شما به عنوان یک نتیجه خوب به کاربران نمایش داده می شود. بنابراین اگر کلمات کلیدی نسبتا جدیدی دارید که کمتر در گوگل جستجو می شوند، حتما محتوای ارزشمندی برای Google Dance داشته باشید تا به رشد شما کمک کند.

چرا گوگل دنس دیگر نیست؟

با افزایش تعداد  وب سایت هایی که باید خزیده شوند و فاکتورهای رتبه بندی مورد ارزیابی قرار می گیرند ، گوگل استراتژی ایندکس خود را تغییر داد. خزیدن Google  به طور مداوم در حال بهبود است  تا اطمینان حاصل شود که به سؤالات جستجو تا حد امکان به روز پاسخ داده می شود  . اگر تغییرات در ابتدا تدریجی بود،  می‌توان با به‌روزرسانی  Google Caffeine یک  تغییر بسیار واضح  مشاهده کرد . 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.