الگوریتم گوگل پاندا چیست؟ چگونه می توانم از مجازات مربوط به آن جلوگیری کنم

در ماه‌ها و سال های گذشته، گوگل تغییرات اساسی در نحوه رتبه‌بندی الگوریتم‌هایش برای جستجو در صفحات وب ایجاد کرده است و باعث ایجاد امید و اختلاف در صنعت سئو شده است ،یکی از اولین بروزرسانی های گوگل با هدف فیلتر کردن وب سایتهای دارای محتوای بی کیفیت ، الگوریتم panda google قصد دارد تجربه مرور کاربران را بهبود بخشد.

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا چیست

گوگل در طول سال ها الگوریتم های زیادی ایجاد کرده است تا به نتایج جستجوی کاربر مرتبط تر و با ارزش تر شود. الگوریتم پاندا به گوگل کمک می کنند تا وب سایت های با کیفیت بالا را پاداش دهد ، و همچنین وب سایت های با کیفیت پایین را مجازات می کند. به وب سایت هایی که از کیفیت خوبی برخوردار باشند ، به مرور زمان با رتبه بندی بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل ، پاداش خواهیم گرفت. گوگل وب سایت ها را می فهمد که آیا وب سایت باید از نظر کیفیت محتوا , پاداش یا مجازات دریافت کند. 

Google پاندا چه محتوایی را مجازات می کند؟

 محتوای نازک

-اشاره به محتوایی که اطلاعات قابل توجهی در مورد این موضوع در دست ندارد. خواه فقط چند جمله باشد یا چند پارگراف ،که برای کاربر مفید نخواهد بود و در نهایت توسط Google پرچم گذاری می شود.

محتوای تکراری

-اشاره به محتوای است که یا از وب سایت های مختلف و یا از صفحات وب سایت خود را کپی می شود. محتوای تکراری اغلب با صفحات حوزه خدمات در یک وب سایت رخ می دهد. بسیاری از وب سایت ها محتوای یکسان را برای هر شهر / شهر کپی می کنند و فقط نام شهر را تغییر می دهند.

محتوای بی کیفیت

 مشابه محتوای نازک ، این محتوایی است که اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار نمی دهد. برخی از وب سایت ها سعی می کنند محتوای قابل توجهی را برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو اضافه کنند. صفحاتی با اطلاعات بیش از حد کلی یا صفحاتی که فقط اطلاعات اولیه دارند ، که این موارد به سئوی سایت شما آسیب می رساند.و باید سعی نمایید EAT گوگل  را رعایت نمایید.

متن تولید شده توسط ماشین (یا ربات)

-که به آن “محتوای چرخشی” نیز گفته می شود، متنی است که به طور خودکار توسط نرم افزار برای پر کردن صفحات با کلمات کلیدی اما در نهایت اطلاعات با کیفیت پایین تولید می شود.

  محتوای غیر مجاز

-تفاوت زیادی بین نوشتن چیزی به صورت تصادفی و ارائه اطلاعات قابل اعتماد وجود دارد. بدون تحقیق مناسب نمی توانید به آمار تصادفی یا سایر اطلاعات محرمانه دیگر اشاره کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی را که خوانندگان یا بازدیدکنندگان به آنها اعتماد دارند به اشتراک بگذارید.

  تبلیغات مکرر وب سایت

-بلوک ها یا تبلیغات ظاهر شده به معنای واقعی کلمه تحریک کننده هستند. اگر از وب سایت برای تبلیغات با محتوای کم و تبلیغات بیشتر استفاده می کنید ، دیر یا زود دچار جریمه خواهید شد.

الگوریتم پاندای گوگل چگونه کار می کند؟

الگوریتم Google Panda روی مکانیسم های پیچیده ریاضی و علمی کار می کند که در آن از سیگنال های از پیش تعریف شده خاصی برای تعیین امتیاز برای یک وب سایت استفاده می شود. بر اساس این سیگنال ها ، کیفیت کلی وب سایت شما تعیین می شود. با این حال ، این فرایند کاملاً دقیق است و شامل پارامترهای مختلفی است که بسته به اینکه موتور جستجو تصمیم می گیرد چه چیزهایی خوب است و چه چیزهایی خوب نیست.  

الگوریتم پاندا چگونه کار می کند

تصور کنید که یک وبلاگ دارید که در آن نظرات کتاب را ارسال می کنید. هر یک از متون تهیه شده توسط شما ترکیبی از محتوای موجود در سایت های مختلف است و نوشته های شما نسبتاً کوتاه و پر از کلمات کلیدی است. برای مقایسه ، وب سایت رقابتی که از آن بازدید می کنید ، پست هایی با محتوای منحصر به فرد ، دقیق و جامع منتشر می کند. الگوریتم گوگل پاندا مطمئناً سایت را با محتوای معتبر بهتر ارزیابی می کند و جایگاه بالاتری در نتایج جستجو به آن می دهد.

چگونه بفهمم که مجازات مربوط به محتوا دریافت کرده ام؟   

اولین سرنخ شما کاهش چشمگیر ترافیک خواهد بود.

اگر تحت تأثیر قرار گرفته باشید ، تا زمانی که مشکلی را در وب سایت خود ایجاد نکنید ، بازدید از سایت بهبود نمی یابد و بازدید به سایت شما بر نمی گردد. و چون پاندا یک مجازات الگوریتمی است ، این بدان معناست که حتی وقتی موضوع (های) اصلی را حل کردید ، باید برای لغو مجازات منتظر بمانید تا دوباره الگوریتم اجرا شود تا رتبه شما برگردد ، که می تواند چندین ماه باشد.

چگونه می توانم از مجازات مربوط به محتوا جلوگیری کنم؟

  • قانون گوگل را دنبال کنید: محتوای سایت شما باید قابل توجه ، منحصر به فرد ، مرتبط و جذاب باشد.
  • محتوای خود را پر از کلمات کلیدی نکنید – آنها باید به طور طبیعی در متن ظاهر شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما نسبت تبلیغ به محتوا کم است.
  • برای رتبه بهتر می توانید صفحات با کیفیت پایین را حذف کنید 

شما باید در حال یافتن راه هایی برای بهبودی باشید. جای نگرانی نیست برای این منظور ، می توانید با ارائه محتوای بی نظیر و معنی دار ، محتوای تکراری یا مسائل وب سایت را برطرف کنید.

هر صفحه‌ای که برای ارائه اطلاعات در مقاله نشان داده می‌شود، ارائه نشده است، در نتیجه افراد را از سایت دور می‌کند و باعث نرخ پرش بالا و تجربه کاربری ضعیف می‌شود که منجر به کاهش دید می‌شود.

آیا باید صفحاتی را که تحت panda هستند حذف کنم؟

خیر، گوگل انجام این کار را توصیه نمی کند. اول، ممکن است به اشتباه صفحاتی را که هرگز panda به آنها حمله نکرده است حذف کنید. دوم اینکه کمبود محتوا به هیچ وجه باعث بهبود وضعیت نمی شود. 

بهترین راه حل این است که ترس ها یا مشکلات خود را به یک سری مراحل کوچکتر تقسیم کنید. به طور کلی، اگر محتوای هر صفحه‌ای را بد می‌دانید، می بایست فوراً آن را تعمیر ( ویرایش ) کنید.

چگونه بعد از پاندا سایت خود را بازیابی کنیم؟

انتشار محتوای با کیفیت و اصلی که مردم می خواهند بخوانند و به اشتراک بگذارند ، رمز موفقیت در محتوا است. بنابراین خبر خوب این است که اگر محتوای برند شما عالی است و برای کاربر ارزش افزوده دارد ، احتمالاً با رتبه بندی بهتر پاداش خواهید گرفت.

یک برنامه عملی برای بهینه سازی محتوای شما:

  • محتوای خود را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید تا زمینه های بهبود را شناسایی کنید.
  • با انجام یک تحقیق موثر در مورد کلمات کلیدی ، فرصت های طولانی را شناسایی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که محتوای شما درک کاربر از ارزش کلی سایت شما (تخصص ، اعتبار و قابلیت اطمینان) را افزایش می دهد.
  • در محتوای خود جزئیات کافی را برای پاسخگویی به سوالات خوانندگان خود ارائه دهید.
  • تمام محتوای سایت خود را مرور کنید و هر گونه محتوای مشکوک یا مرتبط را حذف یا ویرایش کنید (همانطور که در بالا ذکر شد).
  • در تولید محتوا، از ترجمه های نامرتب که اغلب توسط سایت ها یا نرم افزارهای آنلاین انجام می شود، خودداری کنید.
  • سعی کنید برند سازی کنید و به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر و قابل استفاده، با برندی شایسته در بین کاربران شناخته شوید.

از خود بپرسید “امروز به چه تعداد بازدید کننده کمک کرده ام؟” ، به جای “چند بازدید کننده از سایت امروز بوده اند؟”.

چگونه بفهمیم وب سایتمان محتوای کم ارزشی دارد


برای اینکه بدانید محتوای سایت شما از کیفیت پایینی برخوردار است یا خیر ، در اینجا چند سوال باید بپرسید

  • آیا سایت دارای مقالات تکراری ، تداخل دار یا اضافی در موضوعات مشابه یا مشابه با تغییرات کلیدواژه های کمی متفاوت است؟
  • آیا محتوا به صورت انبوه توسط تعداد زیادی از سازندگان تولید شده یا برون سپاری می شود یا در شبکه وسیعی از سایت ها پخش می شود ، به طوری که صفحات یا سایت های فردی مورد توجه یا توجه چندانی قرار نمی گیرند؟
  • آیا مقالات کوتاه ، غیر اساسی یا در موارد دیگر فاقد مشخصات مفید هستند؟
  • آیا صفحات با دقت زیاد و توجه به جزئیات تولید می شوند؟
  • آیا مقالات دارای اشتباهات املایی ، سبکی و نگارشی است؟

در صورتی که محتوای کم ارزشی ایجاد کنید ممکن است در ابتدا دچار الگوریتم رقص گوگل شوید.

پاندا امروز: 2022

در سال 1401 ، شما باید مفاهیم اصلی پاندا را در ذهن داشته باشید.

از تاکتیک های کلاه سیاه و پیوندهای اسپم خودداری کنید و بر روی محتوای با کیفیت برای کاربر و تجربه او تمرکز کنید. استفاده گوگل از یادگیری ماشین و فناوری همچنان به این اصول پایبند است. اگر صفحات قدیمی با گرامر ضعیف دارید ، توصیه می کنیم آنها را بازنویسی کرده و کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک تر اضافه کنید که خوانایی آنها را خراب نکند.

نتیجه گیری

 هدف از الگوریتم پاندا متوقف کردن محتوای ضعیفی بود که توانسته بود برای جستجوهای خاصی که محتوای کمتری برای ارائه به کاربران خود دارند رتبه بالایی کسب کند. راه برای نشان دادن به موتورهای جستجو که اطلاعات قابل اعتماد را در یک منبع اطلاعاتی با کیفیت بالا جمع آوری کرده اید، ارجاع منابع خود به صفحات با کیفیت دیگر است. پیوندهای قوی همچنین می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا بین سایت شما و سایت های با کیفیت بالا و مرتبط با موضوع ارجاع شده ارتباط برقرار کنند.

منابع

searchenginejournal

مطالب مشابه

الگوریتم کبوتر گوگل چیست

الگوریتم برت BERT گوگل چیست 

‫8 دیدگاه ها

    1. یکی از مواردی که واقعا تاثیر بسیار بدی رو سایت داره همین محتوای تکراری هست ، مثلا محتوای تکراریی که جهت لینک داخلی سایت هم استفاده می شه باید بیشتر دقت کنیم که متفاوت باشه.

    1. بارها شده مطلبی داشتم حدودا 1500 کلمه ، بعد تعداد کلمات کلیدی حدودا 25 بار بوده ، بعدا ویرایش کردم مشابه کلمه کلیدی استفاده کردم مثلا به جای رایگان از واژه مجانی یا بدون پول استفاده کرده و تعداد کلمه کلیدی به تعداد 7 یا 8 رسوندم به طور بسیار جالبی رتبه مطلب افزایش پیدا کردم . ولی اگه دیدید مطلبی با 100 بار تکرار کلمه کلیدی رتبه داره دلیل اصلیش بک لینک (رپورتاژ ) داره احتمالا و سن دامنه ش هم حداقل 2 سال هست .

    1. یکی از شاخص ها محتوایی است که شامل دستور زبان ضعیف یا اشتباهات املایی زیاد و یا نداشتن عکس داخل مطلب می باشد. گوگل همچنین می تواند به طور بالقوه از بررسی واقعیت به عنوان راه دیگری برای تعیین محتوای بی کیفیت استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *