توضیحات متا چیست؟ نکاتی جهت سئو Meta Description
استفاده مناسب از تگ های توضیحات می تواند ، ابزاری موثر برای افزایش دید وب سایت، افزایش CTR در جستجو و افزایش ترافیک باشد. در مقاله ما دریابید که طول تگ توضیحات Meta ، توسط کارشناسان چه مقدار توصیه شده است.
توضیحات متا (متا دیسکریپشن ) چیست؟
توضیحات متا شامل یک مبحث کوتاه یا خلاصه ای است که صفحه وب شما در مورد آن موضوع و خوانندگان را ترغیب می کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر روی پیوند شما کلیک کنند.و نقش مهمی در بهبود رتبه در موتور جستجو دارد و شایسته توجه شما است.
آیا متا تگ برای SEO در سال 2022 اهمیت دارد؟
بله ، اما همه ی برچسب های Meta نمی توانند در سال 2022 به شما کمک کنند.
به تجربه من ، اگر می خواهید در Google در سال 2022 رتبه بالایی داشته باشید ، باید بر محتوای با کیفیت بالا و رضایت کاربر تمرکز کنید. هدف اصلی این پست این است که توضیح دهید کدام یک از برچسب های Meta خوب است و کدام یک از آنها ساده هستند و هیچ استفاده ای ندارند.
ویژگی های دیگری که Meta Description را عالی می کند
علاوه بر طول مناسب ، یک توضیحات عالی متا نیز دارای موارد زیر است:
- خوانایی عالی
- کلمات کلیدی مرتبط
- پیام را تحویل می دهد
- منحصر به فرد بودن
ارتباط با صفحه
تگ های meta ابتدا باید با محتوای صفحه مرتبط باشند. در Meta Description ، باید از آن دسته از کلمات کلیدی استفاده کنید که به کاربر بفهماند آنچه را که به دنبالش بوده است پیدا کرده است و در هنگام مراجعه به وب سایت، انتظارات او را برآورده می کند.
مترادف برای Meta Description
به دلیل ارتباط آن با SEO ، توضیحات متا گاهی اوقات “توضیحات SEO” نیز نامیده می شود.
توضیحات Meta چگونه است؟
در بخش <HEAD>
بخش قرار دارد. این شبیه این است:
<meta name="description" content="قبل ازاینکه موتورهای وب .!" />
چگونه توصیفات بهینه متا را می نویسید؟
- خوانایی عالی – دریافت نکته حتی اگر فضای بسیار کمی وجود دارد.
- کلمات کلیدی مرتبط – از مرتبط ترین کلمات کلیدی برای هر صفحه استفاده کنید.
- ارائه پیام – یک توصیف Meta باید مزایا یا USP را منتقل کند.
- طول خوب – توضیحات Meta باید بین 70 تا 155 نویسه (430 -920 پیکسل) باشد.
- منحصر به فرد – هر توصیف باید منحصر به فرد باشد.
یک صفحه ، یک Meta Description
از استفاده مجدد از Meta Description برای چندین صفحه خودداری کنید. اگر کاربری برای چندین صفحه متوجه همان توضیحات دقیق دقیق Meta شود ، می تواند عجیب و ناپسند به نظر برسد و آنها را از صفحه شما دور کند.
بیاموزید که بهترین کار نوشتن توضیحات متا نیست
به طرز عجیبی ، بعضی اوقات عدم نوشتن توضیحات متا بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر صفحه شما تعداد محدودی (1 تا 3) اصطلاحات را که مرتباً جستجو می شود هدف قرار می دهد ، بهترین کار این است که Meta Description خود را بنویسید و این اصطلاحات را مستقیماً هدف قرار دهید.
مراقب باشید ، زیرا گاهی اوقات این می تواند نتیجه معکوس دهد. اینکه موتورهای جستجو چگونه به طور خودکار متا دیسکریپشن را برای صفحات تولید می کنند کاملاً مشخص نیست
چگونه می توانم توضیحات متا بنویسم؟
حالا که فهمیدید شکل آنها چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردارند ، من شرط می بندم که می خواهید بدانید چگونه می توانید Meta Description را برای وب سایت خود بنویسید ، نه؟ خوبه من خوشحالم.
شما می خواهید از مهمترین کلمه کلیدی خود استفاده کنید (مطمئن نیستید که چگونه کلمه کلیدی مناسب SEO را انتخاب کنید ، این پست را بخوانید) و آن را زیر 160 حرف ، از جمله فضاها نگه دارید. شما می خواهید به گونه ای بنویسید که خواننده بالقوه را فریب دهد تا برای کسب اطلاعات بیشتر در وب سایت خود کلیک کند. مشتری ایده آل خود را در ذهن داشته باشید. چه چیزی نیاز دارند؟ آنها چه اطلاعاتی می خواهند؟ آنها هنگام جستجوی آنلاین به دنبال چه چیزی هستند؟
طول متا دیسکریپشن در Google
در مورد طول از این قوانین استفاده کنید:
- حداکثر طول: 155 کارکتر یا 920 پیکسل
- حداقل طول: 70 کارکتر یا 430 پیکسل
طول متا دیسکریپشن در بینگ و یاهو
بینگ توصیه می کند از حداکثر طول توصیف متا 160 حرف استفاده کنید. تحقیقات خود ما نشان داده است که توصیفات Meta با 160 کاراکتر یا بیشتر اغلب در Bing قطع می شوند ، بنابراین توصیه می کنیم هنگام بهینه سازی برای Bing ، آن را حداکثر در 155 نویسه نگه دارید.در مورد حداقل مقدار کاراکترها ، توصیه ما برای یاهو این است: 70 حرف.
توضیحات منحصر به فرد متا در سراسر وب سایت
برای اینکه موتورهای جستجو و کاربران بتوانند بین صفحات تمایز قائل شوند ، بسیار مهم است که هر صفحه نمایه شده دارای توصیف Meta منحصر به فرد باشد.
چرا نوشتن متا دیسکریپشن برای صفحه وب مهم است و اگر متا شرح ننویسید چه اتفاقی می افتد؟
قبلاً می دانید ، هنگام ارائه توضیحات متا برای یک صفحه وب یا پست خاص ، موتور جستجو برای اکثر جستجوهای مربوط به محتوای صفحه وب شما ، این توضیحات را به همراه عنوان متا در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش می دهد.
اهمیت این Meta توضیحات در مفید بودن آن در جذب مشتری های هدف یا مشتریان بالقوه از صفحه نتایج موتور جستجو است. Meta Description دوستانه SEO به ویژه برای افزایش نرخ کلیک یا CTR صفحه وب یا وب سایت شما بسیار مفید است.
چرا باید از Meta Description استفاده کنید؟
توضیحات متا اساساً سطح فروش شماست. شما برای عالی بودن به آن نیاز دارید. Meta Description نقش اصلی را در تصمیم بازدید کننده برای انتخاب نتیجه ای که باید کلیک کند ، بازی می کند.
بهینه سازی موتور جستجو
حتی اگر هیچ رابطه مستقیمی بین توصیف های عالی متا و رتبه های بالاتر وجود ندارد ، توصیفات متا نقشی اساسی در بهینه سازی موتور جستجو دارند:
- توضیحات Meta به طور برجسته در SERP ها نشان داده می شوند و در بهینه سازی موتور جستجو نقش زیادی دارند.
- موتورهای جستجو میزان کاربری را که بر روی لیست شما در SERP کلیک می کنند ردیابی می کنند. هنگامی که بازدید کنندگان زیادی از طریق SERP به وب سایت شما مراجعه می کنند ، ممکن است رتبه شما با گذشت زمان بهبود یابد.
مطلب قالب توجه:نقشه سایت چیست
رسانه های اجتماعی
به منظور هدایت ترافیک از رسانه های اجتماعی ، استفاده از نشانه گذاری رسانه های اجتماعی مانند Open Graph فیس بوک و Twitter Cards بسیار حیاتی است. این نشانه گذاری برای بازیابی اطلاعاتی مانند عنوان ، توضیحات و تصاویری که باید در شبکه های اجتماعی نشان داده شوند ، استفاده می شود. با دقت انتخاب آنچه که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی هنگام اشتراك صفحه شما نشان می دهند بازدیدكنندگان بیشتری را به دنبال دارد
اگر نشانه گذاری در شبکه های اجتماعی از بین رفته باشد ، ازMeta Description غالباً به عنوان بازگشت استفاده می شود. بنابراین اگر قادر به استفاده از نشانه گذاری شبکه های اجتماعی نیستید ، داشتن یک متا توضیحات عالی به ایجاد ترافیک از رسانه های اجتماعی کمک می کند.
از اشتباهات متداول در توصیف متا خودداری کنید
فقط به این دلیل که توضیحات متا عامل رتبه بندی نیست ، به این معنی نیست که نباید آن را وارد کنید ، زیرا به شما کمک می کند تا افراد از طریق کلیک به وب سایت شما بروند. هنگام نوشتن توضیحات متا ، ترفند این است که بر روی محتوا تمرکز کنید بدون اینکه از تعداد کلمات رنج ببرید. پس از همه ، شما می توانید قطعه خود را خلاصه کنید هنگامی که همه چیزهایی را که برای ایجاد یک خلاصه جذاب نیاز دارید ،
نتیجه گیری
- توضیحات متا خود را مختصر، دقیق و قانع کننده کنید .اطمینان حاصل کنید که متا تگ Description شما با هدف جستجو مرتبط است.
- Description خود را کپی نکنید، هر صفحه باید منحصر به فرد باشد
- شفاف باشید تا نرخ پرش شما پایین، CTR شما بالا باشد و گوگل (و خوانندگان شما) راضی نگه دارید