اصطلاحات سئوسئو

توضیحات متا چیست؟ نکاتی جهت سئو Meta Description

آیا می خواهید بدانید که چگونه می توان توصیف متا برنده شوید. 

وقتی نوبت بهینه سازی سئو داخلی می رسد ، توضیحات Meta کلیدی در ایجاد ترافیک و تبدیل بیشتر تجارت الکترونیک هستند. به خوبی نوشته شده باشد باید بیشتر از رباتها مورد توجه خریداران بالقوه قرار گیرد ، بنابراین احتمال نمایش ، کلیک و درنهایت – فروش را افزایش می دهد

توضیحات متا چیست؟

توضیحات یک صفحه را فقط در یک یا دو جمله تعریف می کند و در صفحات نتیجه موتور جستجو نشان داده می شود. توضیحات متا دیسکریپشن نقش مهمی در بازاریابی موتور جستجو دارد و شایسته توجه شما است.

توضیحات متا چه خصوصیاتی دارد؟

طول

در مورد طول از این قوانین استفاده کنید:

  • حداکثر طول: 155 نویسه یا 920 پیکسل
  • حداقل طول: 70 نویسه یا 430 پیکسل

در بیشتر موارد ، طول های بالا برای اکثر دستگاه های Google ، Bing ، Yahoo و DuckDuckGo به خوبی کار می کند. با این وجود این طول هیچ تضمینی برای نمایش موتور توصیف Meta شما نیست. در پایان ، این به موتورهای جستجو بستگی دارد.

ویژگی های دیگری که Meta Description را عالی می کند

علاوه بر طول مناسب ، یک توضیحات عالی متا نیز دارای موارد زیر است:

  • خوانایی عالی
  • کلمات کلیدی مرتبط
  • پیام را تحویل می دهد
  • منحصر به فرد بودن

مترادف برای Meta Description

به دلیل ارتباط آن با SEO ، توضیحات متا گاهی اوقات “توضیحات SEO” نیز نامیده می شود.

توضیحات متا چگونه است؟

در بخش <HEAD>بخش قرار دارد. این شبیه این است:

<meta name="description" content="قبل از اینکه موتورهای جستجو و بازدید کنندگان این کار را انجام دهند ، وب سایت خود را کنترل کرده و مشکلات را از بین ببرید.!" />

چگونه توصیفات بهینه متا را می نویسید؟

نوشتن توضیحات عالی متا آسان نیست ، به همین دلیل در زیر آنچه را که یک توصیف متا را عالی می کند شرح می دهیم:

  • خوانایی عالی – دریافت نکته حتی اگر فضای بسیار کمی وجود دارد.
  • کلمات کلیدی مرتبط – از مرتبط ترین کلمات کلیدی برای هر صفحه استفاده کنید.
  • ارائه پیام – یک توصیف Meta باید مزایا یا USP را منتقل کند.
  • طول خوب – توضیحات Meta باید بین 70 تا 155 نویسه (430 -920 پیکسل) باشد.
  • منحصر به فرد – هر توصیف باید منحصر به فرد باشد.

انکر تکست چیست

در اینجا چند نکته برای شروع توضیحات متای خود آورده شده است:

1. به حد شخصیت احترام بگذارید

155 نویسه زیاد نیست ، اما باید مطمئن شوید که کافی است. با عبور از محدودیت نویسه ، متا توضیحات شما کوتاه می شود که برای CTR شما بیش از آنچه تصور می کنید مضر است. اگر می توانید اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات لازم در آن 155 نویسه وجود دارد ، شما در حال حاضر یک شروع عالی هستید. به یاد داشته باشید که 155 نویسه یک حد بالایی است و نه یک هدف. اگر موفق شدید در کمتر توصیف متای خوبی بسازید ، این کار را انجام دهید! مهمترین چیز این است که چیزها را مختصر و متمرکز نگه دارید.

توضیحات Meta Google.ca بیش از 155 کاراکتر است و کوتاه می شود.

2. مانند یک برچسب عنوان با آن رفتار کنید

برچسب های عنوان و توضیحات متا دست به دست هم می دهند ، بنابراین خوب است که هنگام ساخت آنها نیز رویکرد مشابهی را در پیش بگیرید. اطمینان حاصل کنید که برای به حداکثر رساندن قدرت فروش آن ، از کلمات کلیدی معمول خود (مخصوصاً اگر کلماتی وجود داشت که نمی توانستید در برچسب عنوان خود جای دهید) و کلمات قدرتمند استفاده کنید. موتورهای جستجو اصطلاحاتی را در توضیحات شما برجسته می کنند که با کلمات موجود در جستجوی جستجو مطابقت داشته باشند ، بنابراین هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای پیاده سازی این نکته را در نظر داشته باشید.

مراقب نویسه های غیر الفبا در Meta Description خود باشید ، مانند علامت های نقل قول ، پرانتز و خط تیره. این موارد در برچسب های عنوان بسیار مفید هستند زیرا فضای کم ارزش و کم هزینه ای را برای شما خریداری می کنند.

3. برچسب عنوان خود را تکمیل کنید

خوب است که توضیحات متا خود را به عنوان برچسب عنوان در نظر بگیرید ، اما شما قبلاً یک برچسب عنوان دارید. مطمئناً از کلمات کلیدی و کلمات قدرتمند استفاده کنید ، اما از اضافه کار خودداری کنید. برچسب عنوان شما باید به تنهایی خوب باشد ، اما می خواهید از متا دیسکریپشن خود برای پر کردن فضای خالی برچسب عنوان استفاده کنید. یک مثال عالی برای این کار دعوت به عمل است. 

تماس با کاربر برای خوانندگان جذاب تر است و خواندن متن شما را خسته کننده نمی کند. برای نوشتن یک فراخوان کوچک به کاراکترهای زیادی احتیاج ندارید ، بنابراین اگر توانایی پرداخت آن را دارید ، حتماً یکی را وارد کنید!

4- توصیف متای خود را صادقانه نگه دارید

نوشتن یک توضیح متا که صادقانه محتوای صفحه شما را توصیف نکند ، باعث وسوسه انگیز شدن کاربران برای کلیک کردن روی پیوند شما می شود. این ایده خوبی نیست اول از همه ، مطمئناً نرخ پرش صفحه شما را افزایش می دهد ، زیرا کاربرانی که ممکن است به دلیل توضیحات روی پیوند شما کلیک کرده باشند ، آنچه را که برای آنها کلیک کرده اند پیدا نمی کنند و به سرعت ترک می کنند. علاوه بر این ، موتورهای جستجو سرانجام متوجه خواهند شد که شما از یک توصیف متقابل غیر صادقانه استفاده می کنید ، و این می تواند بر رتبه شما بر SERP تأثیر منفی بگذارد.

5. یک صفحه ، یک Meta Description

از استفاده مجدد از توضیحات متا برای چندین صفحه خودداری کنید. اگر کاربری برای چندین صفحه متوجه همان توضیحات دقیق دقیق Meta شود ، می تواند تنبل و ناپسند به نظر برسد و آنها را از صفحه شما دور کند. 

6. مخاطب را مخاطب قرار دهید

اگرچه به آن “توصیف متا” گفته می شود ، شما نمی خواهید خیلی غیرشخصی و دور باشد. اگر بتوانید خواننده را در مورد محتوای صفحه خود در حالی که به طور همزمان با آنها شخصاً خطاب قرار می دهید ، به روشی عملی مطلع کنید ، به نقطه شیرین برخورد کرده ام.

7. بیاموزید که بهترین کار نوشتن توضیحات متا نیست

به طرز عجیبی ، بعضی اوقات عدم نوشتن توضیحات متا بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. ممکن است روی حیله و تزویر باشد. اگر صفحه شما تعداد محدودی (1 تا 3) اصطلاحات را که مرتباً جستجو می شود هدف قرار می دهد ، بهترین کار این است که Meta Description خود را بنویسید و این اصطلاحات را مستقیماً هدف قرار دهید.

مراقب باشید ، زیرا گاهی اوقات این می تواند نتیجه معکوس دهد. اینکه موتورهای جستجو چگونه به طور خودکار متا دیسکریپشن را برای صفحات تولید می کنند کاملاً مشخص نیست

طول متا دیسکریپشن در Google

حداکثر عرض یک لیست در SERP های Google 600 پیکسل است. توضیحات متا در لیست موتور جستجو چهار خط را اشغال می کند ، بنابراین در تئوری شما 2400 پیکسل فضا دارید. با در نظر گرفتن پررنگ بودن کلمات کلیدی ، این واقعیت که گوگل به ندرت (در صورت وجود) اجازه می دهد از این 2.400 پیکسل و برخی از حاشیه های خطا استفاده کنیم ، به شما توصیه می کنیم حداکثر طول 920 پیکسل را رعایت کنید. این به طور کلی به 155 کاراکتر ترجمه می شود.

، مطمئن شوید که برچسب Meta Description حداقل 70 نویسه یا 430 پیکسل طول دارد.

به طور خلاصه: طول توصیف متا برای Google

  • حداکثر مقدار: 155 نویسه یا 920 پیکسل
  • حداقل مقدار: 70 نویسه یا 430 پیکسل

لطفاً توجه داشته باشید که نسخه رایانه لوحی و تلفن همراه Google دارای حداکثر عرض بیشتر برای توضیحات است ،

بینگ ، یاهو و DuckDuckGo در مورد حداکثر طول Meta Description قوانین مختلفی ندارند.

طول متا دیسکریپشن در بینگ

بینگ توصیه می کند از حداکثر طول توصیف متا 160 حرف استفاده کنید. تحقیقات خود ما نشان داده است که توصیفات Meta با 160 کاراکتر یا بیشتر اغلب در Bing قطع می شوند ، بنابراین توصیه می کنیم هنگام بهینه سازی برای Bing ، آن را حداکثر در 155 نویسه نگه دارید.

توصیه ما در مورد حداقل میزان نویسه برای Bing این است: 70 حرف.

طول متا توضیحات در یاهو

یاهو در قسمت راهنما درباره حداقل و حداکثر طول توضیحات متا توصیه زیادی نمی کند . تحقیقات خود ما نشان داده است که Yahoo SERP حداکثر عرض 553 پیکسل را فراهم می کند. از آنجا که توضیحات Meta از دو خط تشکیل شده است ، تقریباً به 160 کاراکتر ترجمه می شود.

در مورد حداقل مقدار کاراکترها ، توصیه ما برای یاهو این است: 70 حرف.

طول متا توضیحات در DuckDuckGo

اگرچه DuckDuckGo در مورد توصیه های آنها در مورد چگونگی بهینه سازی صفحات برای موتور جستجوی خود بسیار آموزنده نیست ، اما تحقیقات ما نشان داده است که وقتی به حداکثر 155 کاراکتر پایبند باشید ، باید ایمن باشید. توصیه ما در مورد حداقل میزان کاراکترهای DuckDuckGo این است: 70 حرف.

توضیحات منحصر به فرد متا در سراسر وب سایت

برای اینکه موتورهای جستجو و کاربران بتوانند بین صفحات تمایز قائل شوند ، بسیار مهم است که هر صفحه نمایه شده دارای توصیف Meta منحصر به فرد باشد. 

چرا نوشتن توضیحات متا برای صفحه وب مهم است و اگر متا شرح ننویسید چه اتفاقی می افتد؟

قبلاً می دانید ، هنگام ارائه توضیحات متا برای یک صفحه وب یا پست خاص ، موتور جستجو برای اکثر جستجوهای مربوط به محتوای صفحه وب شما ، این توضیحات را به همراه عنوان متا در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش می دهد.

اهمیت این Meta توضیحات در مفید بودن آن در جذب مشتری های هدف یا مشتریان بالقوه از صفحه نتایج موتور جستجو است. Meta Description دوستانه SEO به ویژه برای افزایش نرخ کلیک یا CTR صفحه وب یا وب سایت شما بسیار مفید است.

چرا باید از Meta Description استفاده کنید؟

توضیحات متا اساساً سطح فروش شماست. شما برای عالی بودن به آن نیاز دارید. Meta Description نقش اصلی را در تصمیم بازدید کننده برای انتخاب نتیجه ای که باید کلیک کند ، بازی می کند.

بهینه سازی موتور جستجو

حتی اگر هیچ رابطه مستقیمی بین توصیف های عالی متا و رتبه های بالاتر وجود ندارد ، توصیفات متا نقشی اساسی در بهینه سازی موتور جستجو دارند:

  1. توضیحات Meta به طور برجسته در SERP ها نشان داده می شوند و در بهینه سازی موتور جستجو نقش زیادی دارند.
  2. موتورهای جستجو میزان کاربری را که بر روی لیست شما در SERP کلیک می کنند ردیابی می کنند. هنگامی که بازدید کنندگان زیادی از طریق SERP به وب سایت شما مراجعه می کنند ، ممکن است رتبه شما با گذشت زمان بهبود یابد.

نقشه سایت چیست?انواع سایت مپ

رسانه های اجتماعی

به منظور هدایت ترافیک از رسانه های اجتماعی ، استفاده از نشانه گذاری رسانه های اجتماعی مانند Open Graph فیس بوک و Twitter Cards بسیار حیاتی است. این نشانه گذاری برای بازیابی اطلاعاتی مانند عنوان ، توضیحات و تصاویری که باید در شبکه های اجتماعی نشان داده شوند ، استفاده می شود. با دقت انتخاب آنچه که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی هنگام اشتراك صفحه شما نشان می دهند بازدیدكنندگان بیشتری را به دنبال دارد

اگر نشانه گذاری در شبکه های اجتماعی از بین رفته باشد ، ازMeta Description غالباً به عنوان بازگشت استفاده می شود. بنابراین اگر قادر به استفاده از نشانه گذاری شبکه های اجتماعی نیستید ، داشتن یک متا توضیحات عالی به ایجاد ترافیک از رسانه های اجتماعی کمک می کند.

منبع :source

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا