E-A-T گوگل چیست ؟ چرا برای سئو مهم است؟

EAT مخفف عبارت “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” می باشد، و یکی از دستورالعمل‌هایی است که Google برای ارزیابی ارزش محتوای شما برای خوانندگان استفاده می‌کند. این روش آنها برای محافظت از کاربران در برابر محتوای کم کیفیت است.

EAT گوگل چیست


گوگل تلاش می کند تا از بازی کردن افراد با سیستم خود جلوگیری کند. آنها به جای محتوای بی کیفیت، تمرکز را روی محتوای مفید معطوف می کنند. شرکت ها، برندها و تولیدکنندگان محتوای خبره تحت این حوزه قرار دارند.

E A T چیست

Google EAT مخفف چیست؟

ارزیاب‌های کیفیت جستجوی گوگل این سه عامل را در نظر می‌گیرند – تخصص، اعتبار، قابل اعتماد بودن – مربوط به Google EAT.

تجربه و تخصص

کارشناسان به عنوان دانش یا مهارت در یک زمینه خاص تعریف می شوند. با این حال، داشتن چنین دانشی بی معنی است اگر ندانید که چگونه تخصص خود را به گونه ای انتقال دهید که ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

بنابراین، قبل از انتشار محتوای خود، از خود بپرسید: آیا محتوای شما دانش شما را به شیوه ای آموزنده و جذاب نشان می دهد؟ آیا به این فکر کرده اید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند؟ آیا محتوای شما نیازهای مشتریان شما را برآورده می کند و از آنها فراتر می رود؟

قدرت

قرار دادن خود به عنوان یک متخصص تنها آغاز کار است. برای تبدیل شدن به یک مرجع، محتوای شما باید توسط سایر کارشناسان و تأثیرگذاران شناخته شده در بخش شما استناد شود.

هنگامی که کار شما به عنوان منبع اطلاعاتی با کیفیت بالا توسط همتایانتان استفاده می شود، برند شما به صدایی قابل احترام در حوزه انتخابی شما تبدیل می شود. هیچ تاییدی بهتر از این نیست که یک رهبر در زمینه شما کار شما را در وب سایت خود توصیه کند !

قابل اعتماد بودن

اعتماد، یا مهمتر از آن فقدان آن، می تواند سایت شما را از رتبه های برتر در جستجوی گوگل خارج کند.

شما نمی خواهید هیچ نقد منفی در مورد برند شما به صورت آنلاین منتشر شود، زیرا این به رتبه شما آسیب می زند. برای مبارزه با این موضوع، باید نظرات مثبت واقعی کاربران را در سایت خود و سایت های شخص ثالث مانند Trustpilot یا Facebook منتشر کنید.

اگر متأسفانه بازخورد منفی دریافت کردید، باید در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شود. شما نمی خواهید نظرات منفی بیشتر از نظرات مثبت باشد. گوگل به صراحت اعلام کرده است که بسیاری از بررسی های بد نشانه کیفیت پایین است.

چرا Google EAT برای سئو مهم است؟

اساساً، کاری که گوگل انجام می دهد این است که اطلاعات دقیقی را در مورد محتوای با کیفیت بالا و قابل اعتماد به ما ارائه می دهد. به علاوه، همچنین به کاربران اطلاع می‌دهد که کدام محتوا برای آنها بیشترین ارزش را دارد.

بنابراین، در نظر گرفتن این سه رکن هنگام اجرای استراتژی سئو بسیار مهم است. Google EAT به ویژه برای محتوای « پول یا زندگی شما » (YMYL) تأثیرگذار است. یعنی محتوایی که بر اخبار مهم جهان، سلامت، قوانین، مسائل نژادی، گروه‌های قومی و مذهبی، یا اطلاعاتی در مورد گرایش جنسی و جنسیت تمرکز دارد.

ارائه اطلاعات نادرست در مورد این موضوعات به طور قابل توجهی رتبه EAT شما را کاهش می دهد و این حتی می تواند به اعتبار برند آسیب برساند.

مطلب قابل توجه :افزایش رتبه وب سایت در گوگل

آیا Google EAT یک عامل رتبه بندی است؟

نه اینطور نیست.

Google EAT و YMYL مفاهیمی هستند که توسط ارزیابی کنندگان کیفیت گوگل برای ساده سازی مفاهیم الگوریتمی خود استفاده می شوند. گوگل از EAT به عنوان معیار امتیازدهی سایت شما استفاده نمی کند. در عوض، آن را به عنوان یک راهنما برای کمک به تصمیم گیری بیشتر در نظر بگیرید.

بنابراین، فقط در صورت نیاز به تکرار، Google EAT یک عامل رتبه بندی نیست .

5 راه برای بهبود سئوی Google EAT

اکنون متوجه شدید که چرا EAT اهمیت دارد و چرا متخصصان سئو باید به این مفهوم توجه کنند.

بنابراین، چگونه می توانید Google EAT را در محتوای آنلاین خود نشان دهید؟

خوب، شما باید کیفیت محتوای خود را افزایش دهید. و در اینجا 5 راه ساده برای اطمینان از اینکه محتوای شما به صورت ماهرانه نوشته شده، معتبر و قابل اعتماد است، وجود دارد.(source:منبع )

مطالب را تازه نگه دارید

برای دستیابی به یک رتبه با کیفیت بالا، محتوای وب سایت شما باید جامع و مرتبط باشد. محتوای منسوخ به ندرت در هر موتور جستجویی رتبه بالایی خواهد داشت.

بنابراین، شما باید به طور منظم محتوای خود را مرور کنید و در صورت لزوم آن را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که تمام محتوای شما به‌روز است.هنگام بازخوانی هر محتوایی در سایت خود، باید تاریخ آخرین تغییر محتوای خود را نشان دهید.

نویسندگان خود را به نمایش بگذارید

اگر محتوای شما، مثلاً یک وبلاگ، توسط یک کارمند نوشته شده است، نام آنها را بنویسید!

حتی می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و اطلاعاتی مانند توضیحات کوتاه نویسنده و پیوندهایی به پروفایل‌های لینکدین آن‌ها اضافه کنید، زیرا این کار باعث ارتقای وضعیت تخصصی نویسنده و وب‌سایت می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های آسان برای افزودن جاذبه‌های بیشتر به محتوای خود این است که یک صفحه جامع «درباره ما» در سایت خود قرار دهید. در این صفحه باید اطلاعاتی در مورد تاریخچه برند خود و اینکه چرا در بخش انتخابی خود مورد احترام هستید را درج کنید.

به این ترتیب کاربران به راحتی می توانند اطلاعات بیشتری در مورد برند شما و آنچه شما برای آن مطرح می کنید بیابند.

اگر از سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین یا فیس‌بوک استفاده می‌کنید، حتماً لینک‌های مستقیم محتوای جدید را در صفحه خود ارسال کنید و نویسنده را تگ کنید.

این امر شانس مشاهده محتوای شما توسط مخاطبان مورد نظر شما را هنگام انجام جستجوهای آنلاین خود افزایش می دهد.

محتوا باید موضوعی باشد

این امر به ویژه برای کسانی از شما که محتوایی پیرامون موضوعات YMYL ایجاد می کنید، مهم است.

به جای تلاش برای پوشش دادن تک تک حوزه های مورد علاقه در بخش انتخابی خود، دقیقاً حوزه های کلیدی را که می خواهید روی آنها تمرکز کنید تعریف کنید و شروع به ایجاد یک فهرست قوی از محتوای غنی کنید.

این مفیدتر است که خود را به عنوان یک متخصص در یک موضوع خاص قرار دهید تا اطلاعات اولیه در مورد یک بخش کامل. رقابت با وب سایت های تخصصی تر برای شما سخت است.

هنگامی که موضوعات خود را انتخاب کردید، زمانی را اختصاص دهید تا متوجه شوید که مشتریان مورد نظر شما دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند و معنای پشت این جستجوها چیست، زیرا این به طور قابل توجهی رتبه جستجوی شما را بهبود می بخشد.

یک طراحی سایت قابل اعتماد ایجاد کنید

اگر وب سایت شما شبیه یک کلاهبرداری به نظر می رسد، کاربران در سایت شما باقی نمی مانند و رتبه جستجوی شما کاهش می یابد. اما شما می توانید با چند ترکیب ساده، وب سایت خود را ایمن جلوه دهید.

افزودن لوگوی مشتریان محترم یا شرکای تبلیغاتی شما و همچنین نظرات سایت های شخص ثالث باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت شما می شود.

همچنین باید از HTTPS برای ایمن سازی انتقال داده ها استفاده کنید

افکار نهایی

EAT گوگل یکی از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود. اگر اهمیت آن را نادیده بگیرید، رتبه بندی جستجوی شما ممکن است ضربه جدی بخورد.

برای بررسی محتوای خود وقت بگذارید و استراتژی SEO خود را مطابق با EAT تجدید کنید. با پیروی از دستورالعمل های گوگل، رتبه های قوی تری ایجاد می کنید و خود را به عنوان یک متخصص واقعی در صنعت خود قرار می دهید.

مطالب مشابه

الگوریتم گوگل پاندا چیست

بهینه سازی سرعت سایت و تاثیر آن در سئو

الگوریتم برت BERT گوگل چیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *