اصطلاحات سئو

کلمات کلیدی LSI چیست و چطور آن ها را پیدا کنیم؟

امروز ، ما در مورد LSI یا فهرست معنایی Latent Indexing صحبت خواهیم کرد. کلمه کلیدی ، برچسب alt ، توضیحات متا ، H1 ، H2 ، همه ما می دانیم که اینها چیست. اما آیا آنها برای بهینه سازی سئو کافی هستند؟ برای بهینه سازی وب سایت به بهترین وجه ، لازم است از تکنیک های معمول سئو فراتر بروید.

وقتی محتوای وب می نویسید ، باید نه تنها یکبار ، نه دو بار ، بلکه سه بار به همه آنچه می نویسید ، مراقب باشید. موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و بلافاصله می فهمند که آیا کسی سعی در تقلب (جریمه و پنالتی شدن)یا ایجاد محتوای وب برای کاربر نهایی دارد یا ارزش کمی برای کاربران نهایی دارد. آیا می خواهید بدانید چگونه گوگل را درک کنید که محتوای شما طلای خالص است؟ و شاید شما همچنین برخی از پیشنهادات مشخص در مورد چگونگی تولید محتوا برای وب با قابلیت پرش به نتایج جستجو را دوست دارید؟

کلمات کلیدی LSI چیست؟


کلمات کلیدی ایندکس سازی Latent Indexing )LSI) کلماتی هستند که معمولاً در یک موضوع واحد با هم پیدا می شوند و از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط هستند.

در اینجا یک مثال از کلید واژه LSI وجود دارد – بیایید بگوییم مبحث مقاله شما “باغبانی” است. به طور معمول ، شما می توانید چندین کلمه کلیدی مرتبط مانند “کشاورزی” ، “محصولات زراعی” ، “گیاه شناسی” و “گیاهان” پیدا کنید.



همانطور که به طور طبیعی در مورد یک موضوع خاص می نویسید که تحقیقات کافی را برای آن انجام داده اید ، تعداد مشخصی از عبارات کلمات کلیدی مشترک به طور طبیعی برای آن موضوع خاص پیدا می شوند. این عبارات به کلمات کلیدی LSI گفته می شوند و از نظر معنایی بر اساس مبحث (یا کلمه کلیدی بذر) با یکدیگر در ارتباط هستند و موتورهای جستجو انتظار دارند که آنها را در هر مقاله در مورد آن پیدا کنند.

بنابراین ، کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع اصلی مقاله شما را دریابند.

به عنوان مثال دیگر ، بگویید مبحث مقاله شما “اتومبیل” است. اگر مقاله شما دارای کلمات “کلاچ ،” گاز “،” قیمت “،” مسافت پیموده شده “،” بعد از مارکت “،” استفاده شده “بود ، موتورهای جستجو می دانند که مقاله شما در مورد وسایل نقلیه برای حمل و نقل است.

با این وجود اگر مقاله شما دارای کلمات بود مانند “دیزنی” ، “متحرک” ، “کاراکتر” ، “مک کوئین” یا “ماده” ، موتورهای جستجو می دانند که این مقاله مربوط به فیلم دیزنی “ماشین ها” است ، از این رو داشتن کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما برای ارسال بسیار مهم است. سیگنالهای صحیح در مورد موضوع شما به موتورهای جستجو.

کلمات کلیدی LSI چیست؟
کلمات کلیدی

LSI SEO چیست؟

LSI SEO روشی برای بهینه سازی محتوای صفحه یک صفحه وب برای یک جستجوی خاص با اطمینان از یافتن کلمات طبیعی دیگر در مورد آن جستجوی خاص است.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوای شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع دقیق صفحه وب را درک کنند و به آنها ثابت کند که صفحه وب مربوط به جستجوی جستجو است.

همچنین شانس شما را برای رتبه بندی سایر کلمات کلیدی با حجم بالا که از لحاظ معنایی با پرس و جو جستجوی شما مرتبط هستند ، بهبود می بخشد.

مطلب زیر بخونید

الگوریتم برت BERT گوگل


چگونه LSI در عمل کار می کند؟

برای درک چگونگی عملکرد LSI در عمل ، هیچ چیز بهتر از شروع فوراً با یک مثال عملی نیست.

خوب ، فرض کنیم که یک صفحه از وب سایت شما در مورد قالب کیک صحبت می کند.

عنوان این صفحه به احتمال زیاد چیزی شبیه به “بهترین قالب کیک چیست؟” یا ‘قالب کیک: هر آنچه را که می خواستید بدانید و هرگز جرات نکردید از آن درخواست کنید.’

خطای 404 چیست

موتور جستجو هنگام مطالعه یکی از این عناوین ، بر اساس آنچه که تاکنون درباره LSI آموخته ایم چه می کند؟

ساده: شروع به فرضیه آنچه می تواند در متن پیدا کند ، خواهد بود. در واقع، از موتور جستجو نیز یک ترفند متکبر، آن را نه تنها حدس و گمان آنچه که می تواند در متن باشد، بلکه آنچه که متن باید حاوی به عنوان معتبر و مفید در نظر گرفته شود.

“کوره” ، “تارت” ، “دونات” ، “فلز” ، “شیرینی” و “کیک تابه” احتمالاً کلمات اصلی هستند که موتور جستجو انتظار دارد در آن محتوای وب خاص پیدا کند.

پس از همه ، این همان چیزی است که شما انتظار دارید ، درست است؟ چگونه می توانید مقاله ای با آن عنوان را که مربوط به کیک هایی است که به جای میمون با پوزه خراب صحبت می کنند ، مثبت ارزیابی کنید؟

این کاملاً بی فایده خواهد بود هیچ کس با وارد کردن کلمات “قالب کیک” در Google به دنبال اطلاعاتی در مورد میمون نیست. در اینجا: موتورهای جستجو به همین روش فکر می کنند.

موثرترین کلمات برای LSI چیست؟

اکنون فهمیدید که چگونه می توانید کلمات کلیدی زیادی را پیدا کنید تا متن های خود را با کلید LSI بهینه کنید. با این حال ، شما باید درک کنید که کدام یک از اینها مؤثرترین هستند.

در بیشتر موارد ، شما مطمئناً نمی توانید از همه آنها استفاده کنید: اول از همه ، باید مواردی را حذف کنید که هیچ ارتباطی با موضوع شما ندارند.

به عنوان مثال ، اگر شما کمد لباس می فروشید ، کلمه کلیدی “کمد داخلی” کامل خواهد بود. در حالی که احتمالاً این “کمد لباس در انگلیس” کنار گذاشته خواهد شد. این ترفند برای درک  دلایلی است که باید کاربران را وادار به جستجوی دقیقا آن مفاهیم کند.

نگران نباشید ، به طور کلی قصد کاربران ، یکی از این سه کاربر است:

  • جستجوی اطلاعات در مورد یک شی خاص (کمد لباس چیست؟)
  • اطلاعات عمیق تری را در مورد آن شی جستجو می کنید (بهترین مواد برای کمد لباس چیست؟)
  • نگاه کنید یرای خرید(ازکجا می توان کمد بخرم)

این سه دستورالعمل باید اولین معیارهایی باشد که متن های شما باید مطابقت داشته باشد و بنابراین کلماتی که برای محتوای وب شما استفاده می شود. و بعد ، از فرهنگ لغت استفاده کنید!

آیا می دانید با پیروی از این قوانین ساده چه اتفاقی می افتد؟ متون شما به نیازهای واقعی کاربران پاسخ خواهند داد. و در عین حال از موتورهای جستجوگر قدردانی می شود.

اگر تاکنون از کلمات کلیدی LSI استفاده نکرده اید یا مورد توجه قرار نگرفته اید ، امیدوارم از زمانی که این مقاله را خوانده اید ، اکنون خواهید بود.

نقشه سایت چیست

، کلمات کلیدی LSI به چند روش به شما کمک می کنند:

من) تکمیل اطلاعات و معنای محتوا و محتوا برای یک موضوع ، در نتیجه موتورهای جستجو این امکان را می دهند که محتوای شما را بهتر درک کنند. در نتیجه ، به احتمال زیاد با هدف جستجوی کاربران مطابقت خواهید داشت.

ii) از جریمه شدن شما برای پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری می کند.

iii) محتوای شما ممکن است برای چندین کلمه کلیدی نشان داده شود.

در نتیجه ، باید از نظر ترافیک و رتبه بندی خود پیشرفت هایی را ببینید. از همه مهمتر ، باید به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی LSI باید بصورت طبیعی اعمال شود. به عبارت دیگر ، تجربه کاربر را در خاطر داشته باشید. اگر می خواهید کلمات کلیدی LSI را که ما استفاده می کنیم امتحان کنید ، این را امتحان کنید: LSIGraph .

امروز با اضافه کردن آنها به محتوای قدیمی خود شروع کنید . باید بتوانید طی چند هفته اختلافاتی را در Google Analytics مشاهده کنید .

آیا کلمات کلیدی LSI معایبی دارند؟

کلمات کلیدی LSI لزوماً هیچ نقصی ندارند ، اما روش نمایه سازی محدودیت هایی دارد. مثلا:

  • ترتیب کلمات را در نظر نمی گیرد و تمام حروف ربط و حرف اضافه را از بین می برد.
  • کلمات را فقط یک معنی می داند .
  • ایده های اساسی و کنایه را تشخیص نمی دهد. در بعضی موارد ، ممکن است معنی کلمات با معنای متن مطابقت نداشته باشد.

چه زمانی کلمات کلیدی LSI مرتبط شدند؟

اگر از زمان مرتبط شدن کلمات کلیدی LSI تعجب می کنید ، همه اینها از سال 2004 و هنگامی که نمایه سازی معنایی نهفته در الگوریتم جستجوی گوگل اجرا شد ، شروع شد. هدف آن کمک به موتور جستجو در ارائه نتایج مرتبط تر به کاربران بود.

آیا YouTube از کلمات کلیدی LSI استفاده می کند؟

جالب توجه است ، لازم به ذکر است که حتی اگر گوگل صاحب YouTube باشد ، آنها در درجه اول بر روی دو موتور جستجو و الگوریتم مختلف کار می کنند. آنچه به نظر من تعجب آور است این است که به نظر نمی رسد در زمان نوشتن این مقاله ، YouTube از کلمات کلیدی LSI برای رتبه بندی استفاده می کند. 

نتیجه گیری


در اینجا شما هستید: امیدواریم که LSI را بفهمید و چرا دانستن آن مهم است. آنچه امروز آموخته اید فراموش نکنید زیرا افراد بسیار باورنکردنی این روش نمایه سازی را دارند که توسط موتورهای جستجو استفاده می شود. و حتی کمتر کسی می داند چگونه از این دانش به نفع آنها سوءاستفاده کند.

بنابراین بله ، از کلمات کلیدی مناسب در عناوین ، در h2 و توضیحات جایگزین تصاویر ، با هوشمندانه از بک لینک استفاده کنید. اما مراقب باشید که همان کلمه کلیدی را تکرار نکنید ، متن بنویسید ، کلمات مرتبط را جستجو کنید و از فرهنگ لغت استفاده کنید!

در بخش نظرات زیر نتایج خود را با ما درمیان بگذارید. امیدوارم به زودی از شما بشنوم!

مطلب مشابه

آموزش رایگان سئو

بهبود سئو سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا