سئو چیست ؟ و چگونه کار می کند

این روزها تجارت با هر اندازه ای به این معنی است که باید از قدرت اینترنت استفاده کنید.هنگامی که می خواهید به صورت آنلاین بفروشید ، یک مشکل مهم برای حل دارید: چگونه مشتریان را وادار می کنید فروشگاه خود را پیدا کنند؟ افرادی که فروشگاه آنلاین شما را در یک موتور جستجو پیدا می کنند احتمالاً بدنبال کالاهایی مانند شما هستند بنابراین احتمال خرید چیزی بیشتر است. برای بهبود رتبه موتور جستجو در فروشگاه خود و کمک به مشتریان در یافتن محصولات شما ، می توانید از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) استفاده کنید .

سئو یعنی چه؟

SEO اصطلاحی انگلیسی برای “بهینه سازی موتور جستجو ” است. بنابراین SEO می تواند چندین موتور جستجو را بر اساس رتبه بندی ارگانیک هدف قرار دهد.

اگر مطالبی را در مورد “بهترین نمایشگر تلویزیونی برای تماشای در سال 2021” نوشته اید ، می خواهید همه جستجوها با کلمات کلیدی مشابه وبلاگ شما را در صفحه 1 نتایج نشان دهند. سئو می تواند به شما کمک کند بدون تبلیغات پولی به آنجا بروید.

سئو چیست

سئو یک زمینه پویا و جالب برای یادگیری است – به شما کمک می کند تا نحوه کار اینترنت را بیاموزید. اگر قصد انجام مقدماتی SEO را دارید ، ضروری است که نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید.

چرا SEO مهم است؟

روزی نمی گذرد که افراد در تلفن های خود گشت و گذار نکنند. وقتی اطلاعات تقریباً همه چیز با یک ضربه در دسترس است ، دلیلی ندارد که تجارت شما بخشی از آن نباشد. برخی ممکن است به دنبال دامپزشک یا تعمیرگاه اتومبیل در این نزدیکی باشند. اگر صاحب تعمیرگاه اتومبیل هستید و در Google قابل مشاهده نیستید ، ممکن است به تازگی مشتری خود را به دلیل رقیب خود از دست داده باشید. قابلیت مشاهده آنلاین بخشی ضروری در هر شغلی است. هرچه رقابت روز به روز افزایش می یابد ، میزان بازگشت سرمایه شما با رفتارهای اخلاقی سئو متناسب است. 

چرا به SEO احتیاج دارم؟

چرا به سئو نیاز داریم

هرچه مشاغل بیشتر ، محصولات و خدمات بیشتر ، آموزش بیشتر و غیره به صورت آنلاین حرکت می کنند ، علاقه به یادگیری تکنیک ها و استراتژی های جستجوگرها با امید به رتبه بندی بالاتر در صفحات مهم افزایش می یابد. ما تحقیقاتی انجام دادیم تا درباره آنچه که کاربران امیدوارند درباره SEO جستجو کنند ، بیشتر بدانیم.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی بازاریابی SEO یک برنامه جامع برای بازدید بیشتر بازدید کنندگان از وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو است. سئو موفق شامل استراتژی های درون صفحه ای است که از کلمات کلیدی مبتنی بر قصد استفاده می کنند. و استراتژی های خارج از صفحه ، که لینک های ورودی از وب سایت های دیگر را بدست می آورند.

استراتژی SEO

موتور جستجو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو فعالیتهای مختلفی را برای ارائه نتایج جستجو انجام می دهند.

  • خزنده – فرآیند واکشی تمام صفحات وب مرتبط با یک وب سایت. این وظیفه توسط یک نرم افزار به نام خزنده یا عنکبوت (یا در صورت وجود Googlebot در مورد Google) انجام می شود.
  • نمایه سازی – فرآیند ایجاد فهرست برای تمام صفحات وب واکشی شده و نگهداری آنها در یک پایگاه داده غول پیکر از جایی که بعداً می توان آن را بازیابی کرد. اساساً ، فرآیند نمایه سازی ، شناسایی کلمات و عباراتی است که صفحه را به بهترین وجه توصیف می کنند و اختصاص صفحه به کلمات کلیدی خاص است.
  • پردازش – هنگامی که یک درخواست جستجو می آید ، موتور جستجو آن را پردازش می کند ، یعنی رشته جستجو در درخواست جستجو را با صفحات فهرست شده در پایگاه داده مقایسه می کند.
  • محاسبه ربط – به احتمال زیاد بیش از یک صفحه شامل رشته جستجو است ، بنابراین موتور جستجو شروع به محاسبه ارتباط هر یک از صفحات موجود در فهرست خود با رشته جستجو می کند.
  • بازیابی نتایج – آخرین مرحله در فعالیت های موتور جستجو ، بازیابی بهترین نتایج مطابق است. در اصل ، چیزی بیش از نمایش ساده آنها در مرورگر نیست.

موتورهای جستجو مانند Google و Yahoo! اغلب الگوریتم مربوط بودن خود را ده ها بار در ماه به روز کنید. وقتی تغییراتی در رتبه بندی خود مشاهده می کنید به دلیل تغییر الگوریتمی یا چیز دیگری خارج از کنترل شما است.

اگرچه اصل اساسی عملکرد همه موتورهای جستجو یکسان است ، اما تفاوت های جزئی بین الگوریتم های مربوط بودن آنها منجر به تغییرات عمده ای در ارتباط نتایج می شود.

چگونه بهینه سازی موتور جستجو را انجام دهم؟

سئو کاری نیست که شما فقط یک بار بتوانید آن را انجام دهید ، آن را در وب سایت خود قرار دهید و سپس کارتان تمام می شود. شما باید در مورد آن به عنوان یک فرآیند فکر کنید. و شامل چندین زمینه کاری مختلف است و دقیقاً به همین دلیل است که برای بسیاری از افراد واقعاً پیچیده است.

چگونه بهینه سازی موتور جستجو را انجام دهیم

بگذارید مختصراً در مورد سه عنصر اصلی SEO معرفی کنم:

1. قسمت فنی : اکثر شرکت ها با این قسمت سر و کار ندارند. آنها معمولاً وب سایتی را خریداری کرده اند که این روش در طول مسیر پیشرفت زیادی دارد. طراحان وب و توسعه دهندگان وب هنگام طراحی یک وب سایت ، تمرکز ویژه ای بر جنبه بصری و عملکردی دارند – و این لزوماً آن چیزی نیست که به ویژه در موتورهای جستجو کار می کند. در نتیجه ، این تکنیک به مشکلی برای بهینه سازی تبدیل می شود.

2. قسمت محتوا : این قسمت برای اکثر مردم تا حدودی آسان تر است: شما باید مطالب خوبی را در وب سایت خود بنویسید. اما گفتن آن اغلب آسانتر از انجام است. این به این دلیل است که هنگامی که ارتباطات باید بر اساس انواع جستجوی مختلف کاربران ، عبارات جستجو و اهداف جستجو ایجاد شود ، بسیار مشکل می شود.

قسمت اقتدارگرا : Google می خواهد توصیه های خوبی به کاربران ارائه دهد. این بدان معناست که Google صفحاتی را که بهترین محتوا و بالاترین سطح را دارند ترجیح می دهد – و شما می خواهید مورد علاقه Google باشید ، زیرا در این صورت در بالای نتایج جستجو قرار می گیرید. این اختیارات ، از جمله چیزهای دیگر ، توسط سایر وب سایت های لینک دهنده به وب سایت شما حاصل می شود. آن کار لینک سازی نامیده می شود و می تواند یک روند گسترده باشد.

هنگام کار با SEO ، شما اغلب با قسمت فنی شروع می کنید . این سیستم عامل و وب سایت است که باید بازی کند. قسمت محتوا و بخش معتبر غالباً یک کار مداوم است که در آن محتوای خود را آزمایش ، تولید و بهینه می کنید و اقتدار و اعتبار خارجی ایجاد می کنید. 

SEO On-Page و Off-Page چیست؟

از نظر مفهومی ، دو روش بهینه سازی وجود دارد:

  • SEO در صفحه – شامل ارائه محتوای خوب ، انتخاب مناسب کلمات کلیدی ، قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های صحیح ، دادن عنوان مناسب به هر صفحه و غیره.
  • سئو خارج از صفحه – شامل پیوند ایجاد ، افزایش محبوبیت پیوند با ارسال فهرستهای باز ، موتورهای جستجو ، تبادل لینک و غیره است.

برخی افراد را وادار کنید تا به صفحات سایت شما پیوند دهند (به طور مداوم)

مهمترین عامل در رتبه بندی صفحات مقصد در نتایج جستجو ، کمیت و کیفیت پیوندهای اشاره شده به صفحات است. پیوند ورودی می تواند به عنوان توصیه وب سایت شما دیده شود و بنابراین پیوندها به Google نشان می دهد که صفحات چقدر خوب و مرتبط هستند.

. در گذشته ، هدف بدست آوردن هرچه بیشتر پیوندهای ورودی بود ، اما این روش برای ایجاد پیوند اکنون ارزش کمی دارد یا کاملاً کم است. در عوض ، لازم است که بر گرفتن پیوندها از صفحات مربوطه که از نظر موضوعی یادآور صفحاتی هستند که می خواهید به آنها پیوند ایجاد کنید ، تمرکز کنید.


چرا وبلاگ در سئو مهم است؟

وبلاگ ابزاری مهم در سئو است ، زیرا با وبلاگ شما مکان مناسبی برای مقالات خود ایجاد می کنید. و مقالات از اهمیت زیادی برخوردار هستند زیرا می توانند ترافیک ارگانیک زیادی را از Google جذب کنند که می توانید آنها را به گروههای منجر ، فروش و محتوایی تبدیل کنید که ارزش آنها را به صفحات محصول شما منتقل می کند

سوالاتی که هنگام انجام سئو از خود بپرسید

  1. آیا مطالب من تاریخ گذشته است؟ اگر تاریخ ارسال شما چندین سال است ، محتوا نیز به احتمال زیاد قدیمی است. در صورت وجود داده ها و بینش های جدید در مورد موضوع ، ممکن است بخواهید تازه سازی مطالب را انجام دهید تا شاهد بهبود رتبه ها باشید.
  2. کلمات کلیدی اصلی ، ثانویه و سوم من برای این صفحه چیست؟ شما می خواهید فرآیند انتخاب کلمات کلیدی را با تحقیق درباره کلمات کلیدی شروع کنید. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود با حجم بالای جستجو ، می توانید از Data Cube استفاده کنید. همچنین می توانید از طریق Instant استفاده کنید و به فصلی بودن روند جستجو بپردازید. پس از انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، آماده انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه برای آن هستید. اگر می خواهید یک صفحه را بهینه کنید ، حداقل باید یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشید. کلمات کلیدی ثانویه و سوم از کلمه کلیدی اصلی پشتیبانی می کنند اما معمولاً حجم جستجوی کمتری دارند. با استفاده از Data Cube می توانید حجم جستجوی کلمات کلیدی را بررسی کنید.
  3. آیا تصاویر صفحه فشرده و بهینه شده اند؟ بهینه سازی یک تصویر شامل دادن نام فایل و متن alt تصویر بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما است. فشرده سازی تصویر به بارگیری سریعتر صفحه کمک می کند که باعث UX بهتر و رتبه بندی می شود.
  4. آیا کلمه کلیدی من نزدیک بالای صفحه ظاهر می شود؟ کلمه (های) کلیدی شما باید در برچسب های عنوان ، H1 ها و در پاراگراف اول کپی صفحه استفاده شود تا به راحتی به جستجوگران و ربات ها مشخص شود که صفحه در مورد چه موضوعی است.
  5. آیا می توانم پیوندهای داخلی را در سراسر صفحه به اشتراک بگذارم؟ به احتمال زیاد ، اگر اطلاعات یا منابع دیگری برای پیوند دادن در صفحه خود ندارید ، موضوع ممکن است برای درج در تقویم محتوای شما مطلوب نباشد. اگر فرصتی برای درج پیوندهای داخلی دارید ، باید این موارد را در موارد مرتبط انجام دهید. از پیوند داخلی برای پیوند دادن بخشهایی از سایت شما با یکدیگر ، جهت یابی بهتر و نگه داشتن کاربران در سایت خود برای مدت طولانی استفاده می شود.
سوالاتی که هنگام سئو از خود می پرسیم

اگر در زمینه جستجوگرها تازه وارد هستید و در حال کار بر روی یک استراتژی مناسب برای بهینه سازی صفحات هستید ، توصیه می کنیم این لیست بررسی صفحه جستجوگرها را بررسی کنید تا مراحل اولیه سئو را بهتر راهنمایی کنید. هنگامی که همه کادرهای لیست چک را علامت گذاری کردید ، آماده هستید که اقدامات جستجوگرها را در صفحه خود پیاده کنید. ما توصیه می کنیم این کار را برای هر صفحه انجام دهید تا زمانی که از انجام SEO بدون آن راحت باشید.

چگونه می فهمید که تجارت شما چقدر می تواند از سئو سود ببرد؟

SEO یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی آنلاین برای اکثر شرکتها خواهد بود ، اما اینکه SEO سایت چگونه موثر باشد از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است. همچنین شرایطی پیش خواهد آمد که SEO راه حل مناسبی نیست . به عنوان مثال ، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که رقابت خیلی ساده باشد ، یا گروه هدف شما خیلی کوچک باشد.

سئو فرآیندی بی پایان است

 آژانس های SEO متخصصانی اختصاص داده اند که هر روز رتبه بندی مشتری در موتورهای جستجو را بهبود می بخشند. برای بسیاری از شرکت ها ، اجازه دادن به یک آژانس جستجوگرها باعث می شود که سئو سایت خود را کنترل کرده و ترافیک جستجو را بپردازند ، زیرا آنها حتی متخصص داخلی برای انجام این کار ندارند. گوگل همچنین به طور مداوم الگوریتمی را که اهمیت پارامترهای مختلف را تعیین می کند تغییر می دهد. به عنوان یک متخصص موتور جستجو ، هر زمان که اتفاق می افتد باید با این تغییرات کنار بیایید.

نتیجه گیری

در پایان ، می خواهم ذکر کنم که SEO زمانی است که صحبت از محتوای آنلاین می شود. در جهانی که وب سایت ها پنجره های جدیدی برای دستیابی به اطلاعات هستند ، باید با سئو و استراتژی های بازاریابی در ارتباط باشید تا با رقابت همراه باشید و به روز باشید. 
سئو یک رویکرد خارق العاده برای دستیابی آسان به مشتریان هدف شماست. و بهترین روش برای جذب سرنخ های بیشتر است. ما معتقدیم احتمالاً برای شما نیز مفید خواهد بود.  

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *