سئو چیست ؟ و چگونه کار می کند

سئو چیست

سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت شما به منظور افزایش قابلیت مشاهده در صفحات نتایج موتور جستجو است. هدف SEO افزایش کمیت و کیفیت بازدید به وب سایت شما از طریق نتایج جستجوی ارگانیک در طی یک دوره زمانی است. در اصطلاح غیرعادی ، ایجاد تغییرات جزئی در وب سایت شما به منظور جذابیت بیشتر آن در موتور جستجو است.

اگر مطالبی را در مورد “بهترین نمایش های تلویزیونی برای تماشای در سال 2021” نوشته اید ، می خواهید همه جستجوها با کلمات کلیدی مشابه وبلاگ شما را در صفحه 1 نتایج نشان دهند. سئو می تواند به شما کمک کند بدون تبلیغات پولی به آنجا بروید.

سئو چیست

سئو یک زمینه پویا و جالب برای یادگیری است – به شما کمک می کند تا نحوه کار اینترنت را بیاموزید.

سئو زیر مجموعه بازاریابی موتور جستجو است. SEO همچنین به عنوان حق چاپ کپی SEO شناخته می شود ، زیرا بیشتر تکنیک هایی که برای تبلیغ سایت ها در موتورهای جستجو استفاده می شود ، مربوط به متن است.

اگر قصد انجام مقدماتی SEO را دارید ، ضروری است که نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنید.

چرا به SEO احتیاج دارم؟

هرچه مشاغل بیشتر ، محصولات و خدمات بیشتر ، آموزش بیشتر و غیره به صورت آنلاین حرکت می کنند ، علاقه به یادگیری تکنیک ها و استراتژی های جستجوگرها با امید به رتبه بندی بالاتر در صفحات مهم افزایش می یابد. ما تحقیقاتی انجام دادیم تا درباره آنچه که کاربران امیدوارند درباره SEO جستجو کنند ، بیشتر بدانیم.

موتور جستجو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو فعالیتهای مختلفی را برای ارائه نتایج جستجو انجام می دهند.

  • خزنده – فرآیند واکشی تمام صفحات وب مرتبط با یک وب سایت. این وظیفه توسط یک نرم افزار به نام خزنده یا عنکبوت (یا در صورت وجود Googlebot در مورد Google) انجام می شود.
  • نمایه سازی – فرآیند ایجاد فهرست برای تمام صفحات وب واکشی شده و نگهداری آنها در یک پایگاه داده غول پیکر از جایی که بعداً می توان آن را بازیابی کرد. اساساً ، فرآیند نمایه سازی ، شناسایی کلمات و عباراتی است که صفحه را به بهترین وجه توصیف می کنند و اختصاص صفحه به کلمات کلیدی خاص است.
  • پردازش – هنگامی که یک درخواست جستجو می آید ، موتور جستجو آن را پردازش می کند ، یعنی رشته جستجو در درخواست جستجو را با صفحات فهرست شده در پایگاه داده مقایسه می کند.
  • محاسبه ربط – به احتمال زیاد بیش از یک صفحه شامل رشته جستجو است ، بنابراین موتور جستجو شروع به محاسبه ارتباط هر یک از صفحات موجود در فهرست خود با رشته جستجو می کند.
  • بازیابی نتایج – آخرین مرحله در فعالیت های موتور جستجو ، بازیابی بهترین نتایج مطابق است. در اصل ، چیزی بیش از نمایش ساده آنها در مرورگر نیست.

موتورهای جستجو مانند Google و Yahoo! اغلب الگوریتم مربوط بودن خود را ده ها بار در ماه به روز کنید. وقتی تغییراتی در رتبه بندی خود مشاهده می کنید به دلیل تغییر الگوریتمی یا چیز دیگری خارج از کنترل شما است.

اگرچه اصل اساسی عملکرد همه موتورهای جستجو یکسان است ، اما تفاوت های جزئی بین الگوریتم های مربوط بودن آنها منجر به تغییرات عمده ای در ارتباط نتایج می شود.

SEO Copywriting چیست؟

SEO Copywriting تکنیکی است برای نوشتن متن قابل مشاهده در یک صفحه وب به گونه ای که به خوبی خواننده را بخواند ، و همچنین عبارات جستجوی خاص را هدف قرار دهد. هدف آن رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو برای عبارات جستجوی هدفمند است.

به همراه متن قابل مشاهده ، نوشتن متن نوشتاری SEO معمولاً سایر عناصر موجود در صفحه را برای عبارات جستجوی هدفمند بهینه می کند. اینها شامل عنوان ، شرح ، برچسب های کلمات کلیدی ، عناوین و متن جایگزین است.

ایده پشت نوشتن مطالب SEO این است که موتورهای جستجو صفحات محتوای اصلی می خواهند و نه صفحات اضافی که اغلب “صفحات ورودی” نامیده می شوند و تنها با هدف دستیابی به رتبه های بالا ایجاد می شوند.

رتبه موتور جستجو چیست؟

هنگامی که هر کلمه کلیدی را با استفاده از موتور جستجو جستجو می کنید ، هزاران نتیجه موجود در پایگاه داده آن نمایش داده می شود. رتبه بندی صفحه با موقعیت صفحات وب نمایش داده شده در نتایج موتور جستجو اندازه گیری می شود. اگر یک موتور جستجو صفحه وب شما را در موقعیت اول قرار دهد ، رتبه وب سایت شما شماره 1 خواهد بود و به عنوان صفحه ای با بالاترین رتبه فرض می شود.

SEO فرآیند طراحی و توسعه وب سایت برای دستیابی به رتبه ای بالا در نتایج موتور جستجو است.

SEO On-Page و Off-Page چیست؟

از نظر مفهومی ، دو روش بهینه سازی وجود دارد:

  • SEO در صفحه – شامل ارائه محتوای خوب ، انتخاب مناسب کلمات کلیدی ، قرار دادن کلمات کلیدی در مکان های صحیح ، دادن عنوان مناسب به هر صفحه و غیره.
  • سئو خارج از صفحه – شامل پیوند ایجاد ، افزایش محبوبیت پیوند با ارسال فهرستهای باز ، موتورهای جستجو ، تبادل لینک و غیره است.

سوالاتی که هنگام انجام سئو از خود بپرسید

  1. آیا مطالب من تاریخ گذشته است؟ اگر تاریخ ارسال شما چندین سال است ، محتوا نیز به احتمال زیاد قدیمی است. در صورت وجود داده ها و بینش های جدید در مورد موضوع ، ممکن است بخواهید تازه سازی مطالب را انجام دهید تا شاهد بهبود رتبه ها باشید.
  2. کلمات کلیدی اصلی ، ثانویه و سوم من برای این صفحه چیست؟ شما می خواهید فرآیند انتخاب کلمات کلیدی را با تحقیق درباره کلمات کلیدی شروع کنید. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود با حجم بالای جستجو ، می توانید از Data Cube استفاده کنید. همچنین می توانید از طریق Instant استفاده کنید و به فصلی بودن روند جستجو بپردازید. پس از انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، آماده انتخاب کلمات کلیدی برای بهینه سازی صفحه برای آن هستید. اگر می خواهید یک صفحه را بهینه کنید ، حداقل باید یک کلمه کلیدی اصلی داشته باشید. کلمات کلیدی ثانویه و سوم از کلمه کلیدی اصلی پشتیبانی می کنند اما معمولاً حجم جستجوی کمتری دارند. با استفاده از Data Cube می توانید حجم جستجوی کلمات کلیدی را بررسی کنید.
  3. آیا تصاویر صفحه فشرده و بهینه شده اند؟ بهینه سازی یک تصویر شامل دادن نام فایل و متن alt تصویر بر اساس کلمات کلیدی انتخابی شما است. فشرده سازی تصویر به بارگیری سریعتر صفحه کمک می کند که باعث UX بهتر و رتبه بندی می شود.
  4. آیا کلمه کلیدی من نزدیک بالای صفحه ظاهر می شود؟ کلمه (های) کلیدی شما باید در برچسب های عنوان ، H1 ها و در پاراگراف اول کپی صفحه استفاده شود تا به راحتی به جستجوگران و ربات ها مشخص شود که صفحه در مورد چه موضوعی است.
  5. آیا می توانم پیوندهای داخلی را در سراسر صفحه به اشتراک بگذارم؟ به احتمال زیاد ، اگر اطلاعات یا منابع دیگری برای پیوند دادن در صفحه خود ندارید ، موضوع ممکن است برای درج در تقویم محتوای شما مطلوب نباشد. اگر فرصتی برای درج پیوندهای داخلی دارید ، باید این موارد را در موارد مرتبط انجام دهید. از پیوند داخلی برای پیوند دادن بخشهایی از سایت شما با یکدیگر ، جهت یابی بهتر و نگه داشتن کاربران در سایت خود برای مدت طولانی استفاده می شود.
سوالاتی که هنگام سئو از خود می پرسیم

اگر در زمینه جستجوگرها تازه وارد هستید و در حال کار بر روی یک استراتژی مناسب برای بهینه سازی صفحات هستید ، توصیه می کنیم این لیست بررسی صفحه جستجوگرها را بررسی کنید تا مراحل اولیه سئو را بهتر راهنمایی کنید. هنگامی که همه کادرهای لیست چک را علامت گذاری کردید ، آماده هستید که اقدامات جستجوگرها را در صفحه خود پیاده کنید. ما توصیه می کنیم این کار را برای هر صفحه انجام دهید تا زمانی که از انجام SEO بدون آن راحت باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *