سئو

سئو چیست ؟

اگر به نوشتن محتوا علاقه دارید و به دنبال کار در این زمینه هستید ، بدون شک در مورد سئو یا آنچه به عنوان SEO شناخته می شود ، زیاد شنیده اید. شاید شما سعی کرده اید که در مورد آن بخوانید ، اما از انبوه اطلاعات در مورد این مفهوم که باعث می شود احساس گم شدن کنید ، شگفت زده شده اید. نیازی نیست .

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف کلمه بهینه سازی موتور جستجو است که به معنی “بهینه سازی موتور جستجو” است. این مجموعه شامل یک سری تکنیک های بهینه سازی ، رشته ها و استراتژی هایی است که در صفحات یک وب سایت یا وبلاگ برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو پیاده سازی می شود.

این استراتژی بازاریابی برای شرکت شما برای بدست آوردن برجستگی ، دید در دنیای دیجیتال و به تبع آن منجر به تعداد بیشتر ، مشتریان و صورتحساب برای تجارت شما ضروری است.

سئو چیست
سئو

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

بهینه سازی سایت ها و وبلاگ ها از طریق استفاده از تکنیک هایی برای بهبود موقعیت یابی صفحات و موقعیت یابی شرکت شما در اولین نتایج گوگل ، به عنوان مثال ، فرصت های شغلی خود را افزایش داده و (بسیار زیاد).

بنابراین هدف اصلی سئو افزایش حجم ترافیک ارگانیک و اطمینان بیشتر از دید صفحات وب است.

تفاوت بین سئو و SEM چیست؟

ما نمی خواهیم از این مقاله موضوعی را کنار بگذاریم که باعث سردرگمی زیادی در بین متخصصانی شود که تازه در دنیای بازاریابی دیجیتال آغاز شده اند و این تفاوت بین seo و SEM است.

اگرچه در ابتدا به نظر می رسد با توجه به تشابه کلمات آنها ، به اقدامات مشابه مراجعه می کنند ، اما باید توجه زیادی داشته باشید زیرا آنها به اقدامات کاملاً متفاوت اشاره می کنند. بیایید یکی یکی ببینیم.

تفاوت بین seo و sem
فرق بین seo , sem

SEO = موقعیت یابی ارگانیک

همانطور که قبلاً می دانید ، SEO به کلیه اقداماتی که می توانید در داخل یا خارج از وب سایت خود انجام دهید ، برای بهینه سازی موقعیت آن در موتورهای جستجو به صورت ارگانیک است. این نکته آخر مهم است زیرا ارگانیک به معنای “پرداخت بدون پرداخت” است .

با استفاده از یک استراتژی seo ، Google یا هر موتور جستجوی دیگری برای به دست آوردن موقعیت در SERP پرداخت نمی کنید. این محتوای ارزشمند شما و بهینه سازی های شماست که این مکان ها را به تنهایی کسب می کند.

SEM = پرداخت موقعیت یابی

یعنی با یک استراتژی SEM شما یک کمپین تبلیغاتی ایجاد می کنید به طوری که وقتی کاربر جستجوی را تایپ می کند ، سایت شما قبل از نتایج ارگانیک در قالب یک آگهی ظاهر می شود ، تا زمانی که با هدف جستجوی کاربر موافقت کند.

کدام را انتخاب کنید؟

یک استراتژی کامل بازاریابی دیجیتال نباید یکی را انتخاب کند و دیگری را مستثنا کند. یعنی شما باید در استراتژی خود ترکیبی از seo و استراتژی های SEM قرار دهید تا نتایج آنها افزایش یابد .

با استفاده از SEM ، نتایج بلافاصله در کوتاه مدت تولید می شود ، لازم است هنگامی که می خواهید دید سریع یا شناخت برند را به سرعت افزایش دهید یا وقتی می خواهید محصولات را برای مدت زمان محدود راه اندازی کنید. 

علاوه بر این ، SEO یک استراتژی است که در درازمدت و بلند مدت کار می کند و مرتباً بازدیدهایی با کیفیت بهتری به همراه دارد.

اهداف و مزایای سئو چیست

1. افزایش دید یک مارک را افزایش دهید

اجرای یک استراتژی سئو یکی از بهترین راهها برای افزایش دید برند شما به صورت ارگانیک است.

سناریوی زیر را تصور کنید: تجارت شما با فروش ماشین لباسشویی سرو کار دارد. یکی از کاربران ، بیایید او را پدرو بنامیم ، با ماشین لباسشویی خود مشکلی دارد ، بنابراین او گوگل را چگونه می تواند خودش تعمیر کند.

به طور هم زمان ، شما مقاله ای دارید که قدم به قدم برای تعمیر ماشین های لباسشویی را نشان می دهد ، بنابراین آن بازدید را برای وب سایت خود تسخیر کنید.

2. جذب ترافیک واجد شرایط

مانند Pedro ، بسیاری از کاربران دیگر برای حل تردیدها یا یافتن راه حل برای مشکلات خود ، به مطالب شما می آیند. 

با ایجاد محتوای ارزشمند ، بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو ، وب سایت شما بصورت ارگانیک در زمان مناسب هدایتی را که به دنبال آن هستید جذب می کند .

به این ترتیب هرچه تعداد بازدیدهای بیشتری داشته باشید ، افراد بیشتری با شما روبرو می شوند و احتمال دارد که فروشی را ببندید ، و این باعث می شود ما به مزیت بعدی برسیم.

3. ایجاد فرصت های فروش

تصور کنید که اگرچه پدرو ماشین لباسشویی خود را تعمیر کرد ، اما او قطعاً باید آن را تغییر دهد ، زیرا او هنوز هم شکستهای دیگری دارد. 

همانطور که پدرو از قبل مارک شما را می شناسد ، به لطف اینکه راه حل سؤالات خود را در مقالات شما پیدا کرده است ، مطمئناً به تجارت شما اعتماد خواهد کرد و به عنوان اولین گزینه برای شما فکر می کند که ماشین لباسشویی بعدی خود را بخرد. این مرحله تصمیم گیری در متدولوژی Inbound است.

4- یک مارک را به عنوان یک مقام در بازار قرار دهید

در ادامه با مثال ما ، در ذهن پدرو و در مورد بسیاری از کاربران دیگر مانند او ، شرکت شما Top of Mind خود را اشغال خواهد کرد ، یعنی این اولین مارکی خواهد بود که وقتی به ماشین لباسشویی فکر می کنند ، به ذهن شما خطور می کند.

SEO به شما امکان می دهد با تسهیل کردن فهرست بندی صحیح و بهبود موقعیت یابی محتوای خود ، به این مهم دست یابید.

بنابراین ، هر زمان که پدرو یا هر کس دیگری اطلاعاتی در مورد ماشین لباسشویی ها جستجو کند ، وب سایت شما اولین کسی خواهد بود که ظاهر می شود یا حداقل نتیجه مورد نظر شماست.

5- بازار را آموزش دهید

کاربرانی مانند پدرو مطمئناً با مقالات شما در مورد عملکرد ، مراقبت و نگهداری ماشین لباسشویی خود آموزش داده اند. 

همچنین ، آنها با توجه به نیازهای شخصی خود موفق شده اند با توجه به نیازهای شخصی خود ، درک کنند که مشخصات مورد نظر در مورد ماشین لباسشویی آنها چیست.

6. برنده رقابت باشید

سرانجام ، اگر این مارک شما تولید کننده کامل ترین و مناسب ترین محتوای ماشین لباسشویی باشد ، به نظر شما کاربران وقتی می خواهند چیزی در مورد ماشین لباسشویی بدانند به دنبال آن خواهند بود؟ در صورت نیاز به خرید می توانند به چه کسی اعتماد کنند؟

اگرچه برای پیاده سازی یک استراتژی سئو زمان و کار زیادی لازم است ، اما در دراز مدت نتایج ثابتی و پایدار ایجاد می کند.

7. بازده بهتر سرمایه گذاری

سئو به سرمایه گذاری بسیار کمتری نسبت به سایر استراتژی ها مانند SEM یا تبلیغات سنتی نیاز دارد.

سرمایه گذاری مورد نیاز SEO برای پرداخت برخی از ابزارها مانند مواردی که قبلاً دیدیم ، حقوق متخصص SEO یا تولید کننده محتوا و پرداخت میزبان دامنه و صفحه وب است .

و همه کارها از زمانی شروع می شود که کاربر جستجو انجام دهد.

اهمیت سئو و موقعیت یابی خوب

 اینجا یک توضیح کوتاه اما مؤثر آورده شده است: همانطور که در مقدمه گفتم ، اکثر قریب به اتفاق اقدامات آنلاین با تحقیق ، 93٪ شروع می شود.

اگر این مورد را با Google مخلوط کنید ، موتور جستجوگر اصلی 92٪ از سهم بازار را در جهان دارد ، در حالی که بینگ و یاهو خرده های باقی مانده را به اشتراک می گذارند.

در اینجا نکات مهم دیگر ذکر شده است:

  • 4 نتیجه طبیعی اول 65٪ کلیک را به خود جلب می کند
  • صفحه آخر 10 برابر کمتر از صفحه اول است
  • 3/4 از کاربران اینترنت که تحقیق می کنند فراتر از صفحه اول جستجو نیست
  • 1 از 2 کاربر اینترنت برای رفتن به اینترنت از تلفن همراه استفاده می کنند

حال شما باید این ایده را داشته باشید که ارجاع طبیعی به عنوان ابزاری برای دستیابی به ترافیک چه اهمیتی دارد و قرار گرفتن خود در SERP ها (صفحه نتیجه موتور جستجو) چقدر مهم است.

روش های مختلف برای تمرین سئو

انتخاب کلاه خود بر عهده شماست. اما رنگ سفید ماندگارترین است. این به عهده شماست که می خواهید تکنیک های خود را تاریک کنید و تا چه حد؟ به یاد داشته باشید که گوگل مبلغ دیوانه ای را به مهندسان می پردازد تا الگوریتم های غیرقابل تصور و فوق العاده پیچیده ای را به کار گیرند. آیا می خواهید گوگل را به چالش بکشید؟ رایگان برای شما

بهینه سازی سئو کد HTML

هر وب سایت از یک کد منبع HTML تشکیل شده است که توسط مرورگر (اینترنت اکسپلورر ، فایرفاکس ، سافاری ، کروم و غیره) خوانده می شود و سایت را به روشی که می بینیم ارائه می دهد. بنابراین بهینه سازی کد فعالیت بهینه سازی قطعات “نامرئی” برای کاربر است ، اما بر رتبه بندی سایت تأثیر می گذارد.

از اهمیت ویژه برخی از برچسب ها که کد را تشکیل می دهند ، مانند برچسب عنوان  – که ممکن است در بالای قسمت قابل مشاهده باشدمرورگرمرورگر یک برنامه کاربردی است که راهی برای مشاهده و تعامل با کلیه اطلاعات شبکه جهانی وب مانند صفحات وب ، … هنگامی که ما یک صفحه وب را باز می کنیم ، و در SERP که به صفحه ما پیوند دارد – که برای مشخص کردن عنوان یک صفحه خاص انجام می شود.

SEO = بهینه سازی موتور جستجو.

محتوای سئو شده چیست؟

محتوای سئو ، همچنین به عنوان بهینه سازی موتور جستجو معروف است ، محتوا ایجاد شده برای کمک به صفحات سایت شما در نتایج جستجو در رتبه های بالا است. ایجاد محتوای seo بسیار مهم است زیرا موتورهای جستجو (مانند Google) از محتوای شما برای تعیین رتبه آن استفاده می کنند. ایجاد محتوای SEO شامل تحقیق در مورد کلید واژه ها ، نوشتن محتوا و موارد دیگر می باشد.

نحوه نوشتن محتوای SEO برای وب سایت خود

نوشتن محتوای SEO برای وب سایت خود را با دنبال کردن این نه نکته شروع کنید:

1. برای ایجاد پیوند ، به ایجاد محتوای مشترک اشتراکی متمرکز شوید

پیوندها برای seo حیاتی هستند. اگر سایتهای دیگر فکر می کنند محتوای شما ارزش پیوند دادن به (لینک های ورودی) را دارد ، موتورهای جستجو آن را رأی کیفیت می دانند. در عین حال ، پیوند دادن به سایت های دیگر (پیوندهای برون مرزی) ، به خوانندگان کمک می کند تا منابع دیگری را در مورد شما پیدا کنند.

2. یک قالب محتوا را انتخاب کنید

در حالی که متن ساده ترین بهینه سازی برای موتورهای جستجو است ، ایده خوبی است که در صورت داشتن منابع ، قالب بندی کنید و قالب های دیگر را امتحان کنید . تصاویر ، فیلم ها و اینفوگرافیک ها همه در بین بازدید کنندگان بسیار محبوب هستند و می توانند منبع خوبی برای پیوندهای ورودی باشند.

3. کلمات کلیدی با دم بلند را هدف قرار دهید

کلمات کلیدی با دم بلند خاص هستند و باید ترافیک را برای تبدیل شدن به آن جذب کنند.

به عنوان مثال ، کلمه کلیدی “رستوران های پنسیلوانیا” ممکن است در هر ماه جستجوهای زیادی انجام دهد ، اما رقابت زیادی را به همراه دارد. کسب و کار شما حتی در صورت ایجاد محتوای مناسب برای SEO ، در رتبه بندی برای این کلمه کلیدی مشکل خواهد داشت.

4. کلمات کلیدی را در برچسب عنوان قرار دهید

برچسب عنوان شما یک سیگنال بزرگ به Google و سایر موتورهای جستجو ارسال می کند.

به همین دلیل ایجاد محتوای SEO شامل نوشتن یک برچسب عنوان بهینه شده است.

به یاد داشته باشید ، برچسب های عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شوند – مانند برچسب های هدر شما در صفحه شما ظاهر نمی شوند.


استراتژی سئو چیست؟


. به یک بازدید کننده کمک کنید تا کار خود را انجام دهد. کاربران را اذیت نکنید. بهینه سازی نرخ تبدیل را قبل از بهره گیری کاربر از محتوا قرار ندهید ، به عنوان مثال MC (محتوای اصلی) یک صفحه را با تبلیغات (تبلیغات) یا CTA (تبلیغات برای مشاغل شخصی خود) قطع نکنید.
SEO دیگر فقط در مورد دستکاری نیست.
موفقیت حاصل از افزودن مطالب با کیفیت و اغلب مفید به وب سایت شما است که در کنار هم یک PURPOSE را ارائه می دهند که USER SATISFACTION را در طولانی مدت تحویل می دهد.

استراتژی سئو چیست
استراتژی سئو موفق

چگونه سئو را انجام می دهیم

رویکرد ما بهینه سازی وب سایت و google لیست کسب و کار من به روشی است که از دستورالعمل های بهترین شیوه استفاده از googles استفاده می کند. حالا به نظر می رسد که هرکسی می تواند این کار را انجام دهد ، آنچه من به یک متخصص برای آن احتیاج دارم؟ خوب ، به نظر می رسد به سادگی به نظر نمی رسد

عناصر اساسی موتور جستجو برای سئو

SEO شامل عناصر مختلفی است و شناختن این عناصر و نحوه کارکرد آنها برای درک اهمیت بهینه سازی موتور جستجو بسیار مهم است. به نمایه تر شدن وب سایت های خود به مشاغل کمک می کند و باعث افزایش ترافیک و تعداد فرصت ها برای تبدیل چشم انداز به مشتری می شود.

بهینه سازی کلمات کلیدی

برای اثربخشی مطالب باید عاقلانه ، با دقت و قضاوت انتخاب شوند.بگذارید همه ما اول بدانیم که کلمات کلیدی چیست!کلمات کلیدی عبارت ها و کلماتی هستند که چشم اندازها هنگام جستجوی مطالب بصورت آنلاین و مارک های تجاری از همان استفاده می کنند تا با چشم اندازهایی که به دنبال محصولات و خدمات هستند ارتباط برقرار کنند

سازمان محتوا

محتوا یک عنصر مهم سئو است. این کار به عنوان منبع برای دستیابی و نگه داشتن مخاطب درگیر است. می توانید محتوای مربوط به صنعت خود را تولید و منتشر کنید.

ساخت سایت

مکان سایت باید به راحتی در اینترنت قابل دسترسی و ثبت باشد. گوگل و الگوریتم آن نیز به جستجوی مکان سایت می پردازند. Google Maps برای اهداف ناوبری به یک برنامه محبوب تبدیل شده است. اگر سازمان از نقشه سایت روشنی برخوردار باشد ، حرکت Google را آسان می کند.ناوبری آسان و یک نقشه شفاف سایت نیز به تجربه بهتر کاربر کمک می کند. اگر کاربران بخواهند به راحتی در سایت شما حرکت کنند ، بیشتر درگیر محتوا می شوند. این امکان را برای تبدیل آنها به مشتری پرداخت کننده افزایش می دهد.

بهینه سازی موبایل

بهینه سازی موبایل یکی از عناصر اصلی بهینه سازی موتور جستجو است. گوگل مشاهده کرده است که کاربران از تلفنهای هوشمند خود بیشتر از دسک تاپ استفاده می کنند تا در جستجوی هر محصول یا اطلاعاتی باشند. در عوض ، گوگل الزامات خود را برای به روزرسانی بهینه سازی موبایل بهبود داده است.

گوگل به روزرسانی Mobilegeddon خود را منتشر کرد و مطابق با این به روزرسانی ، وب سایت هایی که سازگار با موبایل نیستند در رده بندی باقی می مانند.

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو را می توان به عنوان تلاش بازاریابی پولی تعریف کرد که شامل مواردی همچون Google AdWords ، تبلیغات بومی ، پرداخت به ازای هر کلیک ، تبلیغات رسانه های اجتماعی ، تبلیغات نمایش ، تبلیغات خرید Google و موارد دیگر می شود.

برخی از عناصر مشترک SEO در صفحه شامل موارد زیر است:

  • محتوای SEO
  • عنوانهای بهینه شده H1-H3
  • سرعت صفحه
  • برچسب عنوان بهینه شده
  • بهینه سازی توضیحات متا
  • بازسازی و بهینه سازی URL

نتیجه گیری

اگرچه SEO موضوعی گسترده است و دائماً به روز می شود ، اما با آنچه در این پست آموخته اید ، آماده اجرای اولین استراتژی های موقعیت یابی وب خود هستید.

با این حال ، ما توصیه می کنیم که دانش خود را با مقالاتی که ما در سراسر پست برای پیوند دادن به یادگیری شما پیوند داده ایم ، گسترش دهید.

به هر حال ، کسب نتایج خوب با بهینه سازی موتور جستجو تا حد زیادی به برنامه ریزی ، اجرا و اندازه گیری صحیح استراتژی سئو شما بستگی دارد.

منبع :srockcontent

مطالب مرتبط

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا