سئو

راهنمای کامل بهینه سازی تصاویر برای سئو وب سایت

بهینه سازی تصاویر برای وب سایت

بهینه سازی تصاویر برای سئو می توان چندین بخش برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد که به عنوان بخش دیگری برای کمک به رتبه وب سایت شما استفاده می شود. تصاویر سازگار با سئو ، بخش بزرگی ، بخش بزرگی از ساختار کلی و رتبه سایت شما هستند. هنگامی که تصاویر را برای سئو بهینه می کنید ، به وب سایت شما کمک می کند تا سایت هایی مانند Google و Bing از رتبه بالاتری برخوردار شود.

بهینه سازی تصاویر برای سئو
بهینه سازی تصاویر برای سئو

فکر زیادی وجود دارد که می تواند در چگونگی بهینه سازی مناسب تصاویر برای جستجو قرار گیرد. شما ممکن است از تمام تکنیک ها استفاده نکنید ، اما احتمالاً بیش از یک یا دو مورد از آنها استفاده می کنید.

عکس ها برای اطمینان از دستیابی ، جذابیت و جذاب تر شدن کاربران از اهمیت حیاتی برخوردار هستند ، اما از نظر سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

برای اینکه بهترین مارک تجاری خود را در زمینه جستجوگرها داشته باشید ، باید اصول بهینه سازی تصویر را درک کنید.

مطلب جالب

سئو داخلی یا On-Page SEO

مراحل بهینه سازی تصاویر برای سئو

1- قالب صحیح را انتخاب کنید


رمزگشایی کلیه فرمت های مختلف تصویر می تواند مانند اولین مرتبه سفارش در Taco Bell باشد. اما ، قبل از شروع اضافه کردن تصاویر به سایت خود ، می خواهید مطمئن شوید که بهترین نوع پرونده را انتخاب کرده اید.

JPEG، PNG، GIF، SVG: اینها محبوب ترین انواع فایل تصویری در وب هستند. تمرکز روی JPEG و PNG احتمالاً بهترین راه برای پیشبرد است. این دو نوع فایل حتی در صورت فشرده سازی و اندازه گیری در بالاترین کیفیت فایل های تصویری را به شما ارائه می دهند.

JPEG: نوع پرونده JPEG معمولاً برای تصاویر با کیفیت بالا مانند عکس و گرافیک وب که نیازی به پس زمینه شفاف ندارند ، بهتر است.

PNG: نوع پرونده PNG برای مواردی مانند آیکون ها و آرم ها یا هر چیز دیگری که نیاز به پس زمینه شفاف داشته باشد بهترین گزینه است. و PNG ها همچنین می توانند پس از ویرایش آنها با هر تعداد ابزار طراحی عالی که امروزه در دسترس هستند ، به طور قابل توجهی بهینه شوند.

PNG ، JPEG و GIF همه محبوب هستند. هر کدام مزایای خود را دارند. من JPEG را برای تصاویر با رنگ زیاد و PNG برای تصاویر ساده توصیه می کنم.

مرحله 2: برچسب های alt خود را پر کنید.متن Alt-SEO دوستانه بنویسید


.متن Alt (متن جایگزین) یک تصویر را توصیف می کند. این همان چیزی است که مرورگر با خوانندگان صفحه به کاربران نمایش می دهد. در صورت بروز مشکلی در هنگام ارائه تصاویر ، مرورگرها متن alt را نیز نمایش می دهند.

وقتی تصویر بارگیری نشود ، یک کادر تصویر با برچسب alt موجود در گوشه بالا سمت چپ دریافت خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که آنها متناسب با تصویر هستند و تصویر را مرتبط می سازند.

توجه به برچسب های alt برای استراتژی کلی سئو در صفحه نیز مفید است.بینندگان ممکن است درک کنند که تصویر چیست ، اما عنکبوت های موتور جستجو هنوز به سرنخ هایی احتیاج دارند. بدون متن جایگزین ، غیر ممکن است برای موتورهای جستجو محتوای دقیق تصویر خود را ایندکس کنند. یک برچسب خوب خوب زمینه را فراهم می کند و به کاربران کم بینا نیز کمک می کند. حتی هنگامی که تصاویر به دلیل وجود درخشان بارگذاری نمی شوند ، موتورهای جستجو هنوز می توانند متن جایگزین را برای کمک به رتبه بندی صفحه بخوانند. کلمات مربوط به برند را می توان در اینجا برای تقویت دید گنجانید. فقط از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. شما می خواهید مطمئن شوید که همه مناطق بهینه سازی دیگر در کار هستند ، اما اگر تصویر به هر دلیلی بارگیری نشود ، کاربران خواهند دید که تصور می شود چه تصویری است.

متن Alt
alt تصویر

با این حال ، متن جایگزین بهتری که توصیف تصویر است

متن Alt در نسخه متن ذخیره شده صفحه قابل مشاهده است ، که به نفع آن هم به کاربران و هم برای موتورهای جستجو کمک می کند. برای ارزش SEO بیشتر ، متن alt می تواند به عنوان متن لنگر یک لینک داخلی عمل کند وقتی که تصویر به صفحه دیگری در سایت پیوند می زند.

رای تصویربرداری SEO بیشتر از نوشتن چند برچسب ارتفاع وجود دارد – خیلی بیشتر.

برخی حتی ممکن است استدلال کنند که با پیشرفت های اخیر گوگل در یادگیری ماشین ، برچسب های دیگر مهم نیست. به عنوان مثال ، هنگامی که عکس گربه را در Google Cloud Vision API tool ابزار شناسایی تصویر دستگاه آنها یاد می دهید ، چه اتفاقی می افتد:

اثبات اینكه مشاوره گوگل در مورد این موضوع از سال 2013 تاكنون از طریق دستگاه Wayback ادامه دارد.

این به معنای پر کردن کلمه کلیدی نیست. نامهای پرونده خود را به صورت توصیفی و ساده نگه دارید.

خوب: dog.jpg
بد: سگ-توله سگ-توله سگ-توله سگ

برای تغییر نام تصاویر توصیفی تر تلاش نمی شود. بنابراین ارزش آن را دارد

مطلب در خور توجه:لینک داخلی وتاثیر آن

3:تغییر اندازه تصاویر خود به صورت مناسب


اندازه تصویر و اندازه پرونده یکسان نیست. اندازه تصویر به ابعاد یک تصویر (مثلاً 1024 در 680 پیکسل) اشاره دارد. اندازه پرونده میزان فضای مورد نیاز برای ذخیره آن در سرور (به عنوان مثال 350 کیلوبایت) است.

تصاویر با وضوح بالاتر و ابعاد بزرگتر (که اغلب با یک دوربین حرفه ای ایجاد می شوند) بار بارگیری صفحه شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در حالی که آنها برای تولید مثل چاپ به خوبی کار می کنند ، باید اندازه فایل را کم کنید بدون اینکه کیفیت خیلی زیادی را برای آنها به دست بیاورید تا در وب خوب کار کنند.

نکته: از این راهنما برای شناسایی بهترین اندازه های تصویر برای سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

مطلب زیر هم ببیند

سئو چیست و seo چگونه کار می کند

میزان فشرده سازی مناسب را انتخاب کنید


اگر یک تصویر را بیش از حد فشرده کنید ، اندازه پرونده کوچک است اما کیفیت تصویر ضعیف است. از طرف دیگر ، وقتی از فشرده سازی کم استفاده می کنید ، کیفیت تصویر بالا است اما اندازه پرونده بسیار زیاد است.

در حالت ایده آل ، شما باید با انواع فایل ها و میزان فشرده سازی خود آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای هر تصویر بهتر است. بسیاری از ابزارهای ویرایش تصویر ، از جمله Adobe Photoshop ، گزینه “صرفه جویی در وب” را دارند که ضمن بهینه سازی کیفیت تصویر ، به طور خودکار اندازه پرونده را کاهش می دهد.

مطابق با بایگانی HTTP ، تصاویر به طور متوسط ​​21٪ از وزن کل صفحه وب را تشکیل می دهند.

به همین دلیل من اکیداً فشرده سازی تصاویر خود را قبل از بارگذاری در سایت خود توصیه می کنم. شما می توانید این کار را در فتوشاپ انجام دهید یا می توانید از ابزاری مانند TinyPNG استفاده کنید. TingPNG همچنین یک افزونه WordPress دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

با این حال ، من WP Smush را به عنوان افزونه وردپرس خود ترجیح می دهم. بدون از بین بردن کیفیت ، اندازه پرونده تصویر را کاهش می دهد. هر افزونه ای را که استفاده می کنید ، حتماً یکی را پیدا کنید که تصاویر را بر روی سرورهای آنها فشرده کند. باعث کاهش بار سایت شما می شود.

منظورم این است که ، سریعتر از سرعت گرفتن صفحه وقتی اتفاق می افتد که تصاویر خود را فشرده کنید ، بسیار جذاب است.

اگر مطمئن نیستید که چگونه تصاویر شما روی سرعت صفحه شما تأثیر می گذارد ، توصیه می کنم از ابزار PageSpeed ​​Insights Google استفاده کنید.

نقشه سایت مطلبی مفید

اگر فتوشاپ ندارید ، در اینجا چند ابزار محبوب آورده شده است:

ابزارهای بهینه سازی تصویر


عکس وابستگی
Pixlr (بهینه سازی JPEG)
ImageOptim (فقط مک)
Kraken (فشرده سازی فله)
گیمپ
JPEG Mini
OptiPNG
FileOptimizer


افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصویر


SEO SEO
ShortPixel
بهینه ساز تصویر EWWW
WP Smush
TinyPNG
چرخه ImageRec
بهینه ساز تصویر Optimus
تست بهینه سازی برای سرعت
بعد از بهینه سازی تصاویر ، چگونه می دانید زمان بارگذاری صفحه وب سایت شما به اندازه کافی سریع است؟

برای تست سرعت سایت خود از یکی از ابزارهای زیر استفاده کنید:

WebPageTest
پینگدوم
GTmetrix
WebWait
Google PageSpeed ​​Insights
از آنجا که وب سایت و محتوای شما به طور مکرر تغییر می کند ، ایده خوبی است که به مرور زمان آمار خود را بررسی کنید.

4:عنوان تصویر را بهینه کنید


اگر از WordPress استفاده می کنید ، عنوان تصویر معمولاً از نام پرونده گرفته می شود ، بنابراین گاهی اوقات می توانید آن را همانطور که هست ترک کنید. اگر از WordPress استفاده نمی کنید یا عنوان آن توضیحی برای تصویر ندارد ، آن را با کلمات کلیدی مناسب به همان روشی که نام پرونده ها تغییر نام دهید ، تغییر نام دهید.

هنگام ایجاد نام فایل تصویری از خطوط استفاده کنید تا موتورهای جستجو بتوانند کلمات را “ببینند”.
نام پرونده ها باید هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسان معقول باشد. به عنوان مثال ، نام اصلی تصویر مرد در پارک “boy352.jpg” است. آن را با یک عنوان واضح و توصیف تر مانند “mard-dar-park” تغییر نام دهید.

عناوین تصویر برای سئو اهمیت کمتری دارند ، اما می توانند زمینه اضافی را برای متن alt فراهم کنند.

5:از تصاویر بیش از حد استفاده نکنید


تصاویر سهام منبع فوق العاده ای برای یک وب سایت هستند. با این حال ، استفاده بیش از حد بسیاری از آنها برای سئو مناسب نیست. میلیون ها وب سایت در خارج از کشور وجود دارد که بسیاری از آنها از همان تصاویر سهام شما استفاده می کنند.

یافتن این تصاویر با کیفیت بالا بسیار مهم است. با این حال ، شما فقط می توانید آنها را به روش های مختلف بهینه سازی کنید. گوگل شروع به درک این می کند که تصاویری که در وب سایت خود دارید همان تصاویر هزاران سایت دیگر هستند.این موضوع مهمی در سئو داخلی هست

سعی کنید یک خط خوب بین تصاویر اصلی و سهام قدم بگذارید. می توانید کارهایی مانند تنظیم سبک و رنگ تصویر و وضوح تصویر را انجام دهید. همچنین می توانید تصاویر خود را با نام تجاری نیز انجام دهید تا آنها را از هم جدا کنید.

6:زیرنویس های تصویری را که چشم نواز هستند اضافه کنید


زیرنویس تصاویر جذاب را اضافه کنید
فقط به این دلیل که زیرنویسها به اندازه متن alt اهمیت ندارند به این معنی نیستند که هنگام بهینه سازی تصاویر برای سئو مهم نیستند. در واقع ، یک مطالعه نشان داد که تصاویر منجر به افرادی می شوند که بیشتر از 16٪ مطالب را می خوانند.

زیرنویسها برای خواننده واقعی شما سودمندتر است. آنها می توانند به توصیف آنچه در تصویر اتفاق می افتد ، یا حتی بخشی از داستان کلی را توضیح دهند.

7:از نقشه های سایت استفاده کنید


به گفته گوگل ، یک نقشه سایت “فایلی است که می توانید صفحات وب سایت خود را فهرست کنید تا به Google و سایر موتورهای جستجو درباره سازماندهی محتوای سایت خود بگویید.” به عبارت دیگر ، این پرونده ای است که حاوی نقشه محتوای سایت شما است.تصاویر باید جزئی از نقشه سایت شما باشند


تصاویر برای نقشه سایت

Google صاحبان وب سایت را ترغیب می کند تا نقشه سایت را ارسال کنند تا خزندگان آنها بتوانند سایت را بهتر درک کنند.

تصاویر قطعاً باید جزئی از نقشه سایت شما باشند. اگر به Google اجازه می دهید تمام تصاویر موجود در سایت خود را جستجو کند و بهتر بشناسد ، احتمال اینکه رتبه شما در جستجوها بالاتر شود ، افزایش می یابد.

نقشه سایت قسمت مهمی از SEO است زیرا آنها به تمام صفحات سایت شما به موتورهای جستجو می گویند. برای اطمینان از اینکه خزندگان موتور جستجو متوجه هر تصویری – اینفوگرافیک ، الگوی رفتاری ، عکس ، تصویر کوچک ویدیویی و … می شوند ، آنها را در نقشه سایت خود وارد کنید.

اگر وب سایت شما در وردپرس میزبانی شده است ، می توانید از Yoast SEO استفاده کنید که به طور خودکار محتوای تصویری شما را به نقشه سایت اضافه می کند.

9:مراقب مسائل مربوط به حق چاپ باشید


اطمینان حاصل کنید که حق استفاده از تصویر را دارید. آن را در وب سایت سهام تصویر با کیفیت پیدا کنید یا اگر در واقع تصویر شماست از آن استفاده کنید. با تصاویری که حق استفاده از آنها را ندارید بازی نکنید. این نه تنها می تواند به شما در جستجوها آسیب برساند ، بلکه می تواند به شما از لحاظ قانونی نیز آسیب برساند.یا ممکن است باعث گوگل پنالتی شود

صرف نظر از پرونده های تصویری که شما انتخاب خواهید کرد ، اطمینان حاصل کنید که هیچگونه تعارض در مورد حق چاپ وجود ندارد.

شما واقعاً نباید نگران این موضوع باشید ، زیرا یک سایت عالی در آنجا وجود دارد که می توانید تصاویر با کیفیت بالا و حق امتیاز از خانواده خود پیدا کنید.

اگر هنوز هم در مورد چگونگی کار همه اینها گیج هستید ، قانون حق چاپ کپی رایت هزاره دیجیتال (DMCA) همه اینها را به خوبی خراب می کند.

10:میزبان تصاویر در وب سایت خود باشید


بسیاری از افراد میزبان تصاویر خود را در سایت های شخص ثالث انتخاب می کنند. در حالی که می تواند مزایایی داشته باشد ، در این حالت ایده آل نیست. مسئله اصلی مربوط به اضافه بار تصویر از این سایت های شخص ثالث است.

اگر در هر لحظه قادر به ارائه تصویر شما نباشند ، مارک شما بد به نظر می رسد. سئو کلی سایت به همین دلیل رنج می برد.

در عوض ، یک ارائه دهنده میزبانی مطمئن و باکیفیت پیدا کنید که می توانید از آنها استفاده کنید تا تمام تصاویر شخصی خود را در آنها میزبانی کنید. داشتن یک ارائه دهنده میزبانی خوب بخش بزرگی از بهینه سازی تصاویر برای اهداف سئو است.

بهینه سازی تصاویر سئو در Pinterest:


Pinterest محبوب ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر از سراسر وب است. اگر از تصاویر زیادی استفاده می کنید از آنجا که Pinterest یک وب سایت معتبر است ، تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه احتمالاً در نتایج موتور جستجوگر فهرست بندی و رتبه بندی می شوند.

بنابراین ، هر زمان که تصویری را در Pinterest به اشتراک گذاشتید ، با اضافه کردن توضیحات مناسب و پیوندها با هر تصویر ، به درستی آن را بهینه کنید تا بتوانید تمام مزایای سئو و ترافیک سایت خود را بدست آورید.

نتیجه گیری

شما ساعت ها در نوشتن پست عالی می گذرانید ، بنابراین با استفاده از تصاویر بهینه شده برای رتبه بندی موتورهای جستجو بهتر اجازه نمی دهید تمام تلاش خود را هدر دهند. با پیروی از مراحل و بهترین شیوه های ذکر شده در این مقاله ، من کاملاً مطمئن هستم که به زودی شاهد نتایج مثبت خواهید بود.

اگر مقاله ای را برای بهینه سازی تصویرسئو دوست داشتید ، مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر سؤال یا پیشنهادی دارید که مایلید با ما در میان بگذارید ، از فرم نظر در زیر استفاده کنید.

منبع :searchenginejournal

مطالب مشابه

1:لینک داخلی چیست

2:گوگل پنالتی چیست

3:آموزش افزایش رتبه سایت در گوگل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا