دلایل افت رتبه سایت در گوگل و راه حل آن

دلایل افت رفتبه گوگل

علت های اصلی افت رتبه های سایت

در کل دلایل متعددی وجود دارد که باعث افت می شود. در صورت وقوع ، بررسی مسئله و یافتن راه حل مناسب ضروری است. در این مقاله چند دلیل ذکر شده وجود دارد که ممکن است باعث کاهش بازدید شود. به طور همزمان ، ما راه حل های این مشکل را کشف خواهیم کرد. اینجا میریم

رتبه بندی موقت است

به یاد آوردن این مسئله ممکن است دشوار باشد که رتبه وب سایت شما در گوگل ناگهان پایین بیاید ، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که رتبه بندی موقتی است . مولر گفت: “به طور کلی ، فقط به این دلیل که سایت برای چندین سال در نتایج جستجو خوب ظاهر شده بود ، به این معنی نیست که در آینده نیز به خوبی در نتایج جستجو ظاهر می شود. این نوع تغییرات ضروری است که در وب انتظار می رود ، این یک محیط پویا بسیار رایج است. ” اگر متوجه شوید که رتبه Google شما مدام تغییر می کند ، ممکن است هیچ ارتباطی با وب سایت یا استراتژی سئو شما نداشته باشد. درعوض ، ممکن است فقط نتیجه موقتی الگوریتم گوگل و ماهیت گذرا بودن اینترنت باشد.

برخی از پیوندها ممکن است گم شده باشند:

ممکن است وب سایت شما برخی از پیوندها را از دست داده باشد. این ممکن است دلیلی برای تردد در مخازن باشد. برای یافتن پیوندهایی که در سه ماه گذشته از دست داده اید ، می توانید از ابزارهای کنترل پیوند مانند SEMRush و Ahrefs استفاده کنید. اگر تعداد زیاد باشد ، این می تواند دلیلی برای افت رتبه باشد.

هنگامی که لیست پیوندهای گمشده را پیدا کردید ، سعی کنید بررسی کنید که آیا افت پیوند در سطح سایت است یا افت در پیوندهای ورودی به صفحات شما دیده می شود. همچنین باید حسابرسی را انجام دهید تا دریابید که پیوندها از کجا می آیند و چرا شکسته اند.

هوشیاری در مورد بک لینک ها مهم است. به محض اینکه متوجه افت بک لینک ها شدید در انجام اقدامات اصلاحی برای کاهش آسیب سریع عمل می کنید.

تغییر مسیر اشتباه وب سایت:

تغییر مسیرهای شکسته در صورت انتقال سرور یا هنگام ایجاد تغییرات فزاینده در ساختار وب سایت خود ، اتفاق می افتد. مدیرانی که موفق به سازمان دهی مجدد 301 نمی شوند ممکن است افت ناگهانی در رتبه بندی را مشاهده کنند. در حالی که با استفاده از هدایت کنندگان وب هدایت می شوید ، باید نقشه های سایت XML وب سایت ، برچسب های متعارف و پیوندها را نیز به روز کنید.

از نظر فنی ، هدایت 301 به خزنده های موتور جستجو منتقل می کند که صفحه (های) یک وب سایت یا کل وب سایت منتقل شده است.

مجازات دستی:

اقدامات دستی Google دلیل مهمی در افت رتبه وب سایت است. همانطور که نشان می دهد اقدام دستی توسط Google به دلیل نقض دستورالعمل های خود انجام می شود. اگر رتبه بندی وب سایت شما در Yahoo یا Bing همچنان رشد می کند اما در Google شاهد افت است ، این نشانگر مجازات Google است.

صرف نظر از نوع مجازات گوگل یا دستی یا الگوریتمی ، اولویت باید بررسی دلایل و یافتن راه حل برای رفع مشکل باشد. در صورت مجازات دستی ، Google از طریق کنسول جستجو اعلان ارسال می کند.

مدام کنسول جستجوی خود را برای اخطارها بررسی کنید. در اینجا می توانید لیست کاملی از تخلفات را در وب سایت خود مشاهده کنید که با رهنمودهای آنها مطابقت ندارد.

تغییرات الگوریتم گوگل:

الگوریتم های گوگل در حال تکامل هستند. گوگل تلاش خود را برای ایجاد تغییراتی در الگوریتم خود انجام می دهد تا بتواند استراتژی ها را تغییر داده و نتایج جستجو را بهبود بخشد. این تغییرات تصادفی و مکرر در الگوریتم Google منجر به پایین آمدن رتبه سایت یا افت ناگهانی رتبه می شود. برای کنار آمدن با تغییر به روزرسانی های الگوریتم Google ، یک استراتژی جامع بازاریابی بین کانال در نظر بگیرید.

تغییرات در شرایط جستجو و موضوعات:

قصد جستجوی کاربر ممکن است اضافه کاری را تغییر دهد. این بدان معنی است که تغییراتی در هدف جستجو ایجاد شده و تغییر در رفتار کاربر می تواند منجر به افت رتبه شود. در نهایت چنین قطره هایی مستقیماً با وب سایت شما ارتباط ندارند. گوگل از سال 2008 سابقه طولانی دارد که بر اساس رفتار کاربر در نوع نتایج تغییراتی ایجاد کرده است.

اگر تعداد جستجوها برای یک موضوع جدید یا خاص مدام در حال رشد باشد ، نتایج جستجو ممکن است ابتدا نتایج جدیدتری را به ارمغان بیاورد و رتبه بندی محتوای ثابت را بیشتر پایین بیاورد. اگر عناوین محتوای شما مانند گذشته جستجو نشده باشد ، مطمئناً در رتبه بندی شما ضرر خواهد داشت.

همچنین می توانید:    استراتژی بهینه سازی درون صفحه برای رتبه بندی ببینید

محتوای بی کیفیت

محتوا هسته اصلی همه استراتژی های رشد تجارت است. بدون داشتن محتوای عالی ، کاربران درگیر آن نخواهند شد ، Google شما را رتبه بندی نمی کند و احتمال تأثیرپذیری از به روزرسانی موتور جستجو افزایش می یابد.

ما بارها و بارها در مورد کیفیت محتوا نوشته ایم ، اما هنوز وب سایت هایی را پیدا می کنیم که مقالات 500 کلمه ای کم ارزش ، عمومی و بدون ارزش ارائه می دهند.

دو قسمت از محتوا وجود دارد که بیشترین موارد را با آنها درمی یابیم.

ارزش محتوا

قبل از وارد کردن انتشار ، با پرسیدن این 4 سوال تعیین کنید که آیا محتوای شما هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو ارزشمند است.برای اطلاعات بیشتر الگوریتم گوگل پاندا بخوانید

  • آیا یک متخصص یا علاقه مند که موضوع را می داند مقاله را نوشت؟ اگر آنها این کار را کردند ، شما در مسیر درستی هستید.
  • آیا این مقاله دارای اشتباهات املایی ، سبک شناختی یا واقعی است؟ اگر محتوای شما دارای خطا است ، باید در مرحله ویرایش کار بهتری انجام دهید.
  • آیا مقاله محتوای اصلی یا اطلاعاتی ، گزارش اولیه ، تحقیقات اصلی یا تحلیل اصلی را ارائه می دهد؟ اگر فراتر از حد واضح باشد ، در حال ایجاد ارزش اصلی هستید که گوگل به آن پاداش می دهد.
  • آیا مطالب توضیحات کامل یا جامعی از موضوع را ارائه می دهد یا اینکه مقاله ها کوتاه ، بی اساس یا در موارد دیگر فاقد مشخصات مفید هستند؟ اگر در حال ایجاد مقالات کوتاه 500 کلمه ای هستید ، محتوای شما به احتمال زیاد زباله است.

افت به دلیل موقعیت های مکانی جغرافیایی:

مکانهایی که جستجو می شود برای رتبه بندی وب سایت شما بسیار مهم است. رتبه بندی ها برای عبارات جستجو شده می توانند از یک مکان به مکان دیگر متفاوت باشند. Google سازوکاری در اختیار دارد تا نتایج جستجوی مبتنی بر مکان را نشان دهد. غول جستجو در نظر دارد وب سایتهایی که کاربران اخیراً بازدید کرده اند ، مکانهای آن جستجوها و دستگاههایی که قبل از نمایش نتایج جستجوی شما استفاده می شوند.

مزیت رقبا:

دلیل اصلی دیگر افت ترافیک تلاش هایی است که رقبا انجام می دهند. بعضی اوقات رقبای شما می توانند با استراتژی های خود از تلاش های خوب شما پیشی بگیرند.

این می تواند منجر به افت رتبه شما شود. شما باید هوشیارانه بر پیوند رقبا ، فعالیت های شبکه های اجتماعی و استراتژی های بازاریابی محتوا نظارت داشته باشید تا بدانید که آنها بهتر از شما چه کاری انجام می دهند. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا رقبا تغییراتی را در وب سایت خود ایجاد کنند.

علاوه بر این ، می توانید حسابرسی لینک را با استفاده از ابزارهایی مانند SEMRush اجرا کنید تا ببینید آیا رقبا در حال انجام هرگونه کمپین ایجاد لینک هستند که منجر به هجوم ناگهانی بک لینک در وب سایت آنها می شود.

افت رتبه بندی صفحه به دلیل پاسخ دادن به رتبه برتر رقبا

وقتی نتوانید رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید و رتبه بندی خود را بررسی کنید یا از مجموعه مدیریت SEO خود برای ارائه گزارش در مورد رتبه بندی خود از طریق موتورهای جستجوی مختلف غفلت کنید ، این فرصت را از دست می دهید که در جریان رقابت خود باشید.

اگر با داشتن رتبه ای در سه نتیجه برتر صفحه نتایج موتور جستجو در Google ، Bing یا Yahoo احساس امنیت کاذب پیدا کرده اید و انتظار دارید در آنجا بمانید ، باید در مورد آن تجدید نظر کنید.

سرعت صفحه:

سرعت صفحه یکی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی است . وب سایت های بارگیری آهسته رتبه بندی را از بین می برند و بر تجربه کاربر نیز تأثیر می گذارند. تأخیر در نرخ بارگیری اسپایک بارگذاری صفحه از آنجا که افراد بدون درگیر شدن در این زمینه ، چنین وب سایت هایی را ترک می کنند. برای بررسی سرعت وب سایت خود بر اساس داده های واقعی می توانید از ابزار Speed ​​Page (گوگل سرعت) استفاده کنید.

چگونه می توان از افت رتبه SEO خود جلوگیری کرد

1. به طور مداوم وب سایت خود را به روز کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از افت ناگهانی رتبه Google شما به روزرسانی مداوم سایت است. طبق موتور جستجوگر ژورنال ، “پیشرفت های فنی وب سایت ، تحقیقات کاربر ، بهبود تجربه کاربر ، ایجاد ارتباط نزدیک با بازدید کنندگان سایت ، همه این موارد بخشی از یک وب سایت پویا است.” به عنوان بخشی از فرایند مدیریت وب سایت خود ، شما باید مرتباً محتوای مرتبط و با کیفیت اضافه کنید که مورد توجه مشتریان و مخاطبان قرار گیرد. به روزرسانی مداوم وب سایت خود برای ارائه بهترین تجربه کاربر و مرتبط ترین محتوای بازدیدکنندگان ، به شما اطمینان می دهد رتبه Google شما بهتر می شود.

اطلاعات متا خود را به روز کنید

متا اطلاعات یا برچسب های متا ، بینش موتورهای جستجو درباره نوع اطلاعات منتشر شده در وب سایت شما را فراهم می کند. مهمترین متا تگ برای جلوگیری از افت رتبه سئو در سایت شما ، برچسب عنوان است. ارائه اطلاعات متن برچسب متناقض باعث می شود رتبه بندی Google شما مدام تغییر کند ، بنابراین حتماً در صورت امکان همیشه اطلاعات خاص متا تگ را با کلمات کلیدی خود که در هر یک از صفحات وب شما گنجانده شده است ، از جمله سرصفحه ها و توضیحات متا ، ارائه دهید.

مطالب مشابه

افزایش رتبه سایت در google

الگوریتم گوگل پاندا چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *