عواملی که بر سئو در صفحه و خارج از صفحه تأثیر می گذارد
بیایید به برخی از عواملی که می تواند در رتبه بندی بهینه سازی موتور جستجو seo تأثیر بگذارد ، نگاهی بیندازیم. گوگل غول موتور جستجوگر ، الگوریتم دقیقی را که از آنها استفاده می کند برای رتبه بندی سایت ها به دست نمی آورد. با این حال ، ما درک خوبی از برخی از عواملی که در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) تأثیر می گذارد ، داریم. این عوامل هم عوامل درون صفحه ای و هم غیر صفحه ای را شامل می شوند که در زیر به آنها می پردازیم.
عواملی که بر سئو در صفحه و خارج از صفحه تأثیر می گذارد
1. بازاریابی محتوا
قبل از اینکه به برخی از فاکتورهای سئو و خارج از صفحه بپردازیم ، درمورد محتوا صحبت خواهیم کرد. محتوا هم در جذب موتورهای جستجو موثر است و هم به سازمان شما کمک می کند تا با بازدید کنندگان سایت ارتباط برقرار کند.
هرچه قطعات با کیفیت تر و مرتبط با محتوای شما در سایت شما باشد ، موتورهای جستجوگر احتمال بیشتری دارند که صفحات شما را در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر قرار دهند.
به همین ترتیب ، هرچه محتوای جذاب و مؤثر تری در سایت خود داشته باشید ، بازدیدکنندگان بیشتر احتمال دارد که زمان با کیفیت را در وب سایت خود سپری کنند و حتی ممکن است خرید انجام دهند.
مطلب جالب
در اینجا فقط چند نوع محتوا وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود محتوای خود و در نتیجه ، رتبه بندی موتورهای جستجو روی آنها تمرکز کنید:
- پست ها و مقالات وبلاگ
- محتوای رسانه های اجتماعی
- کتابهای الکترونیکی و عکسهای سفید
- راهنماها و آموزشها چگونه
- فیلم ها و ضبط های صوتی
- اینفوگرافیک یا سایر محتوای تصویری
نکته مهم دیگر که هنگام ایجاد محتوا برای سایت خود باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی و عبارات SEO است. اینها کلمات و عبارات مرتبطی هستند که ممکن است یک کاربر موتور جستجو هنگام جستجوی پاسخ سوالات یا محصولات و خدمات مرتبط با آن تایپ کند.
وقتی در اطراف این کلمات کلیدی و عباراتی محتوا ایجاد می کنید ، شانس خود را برای رتبه بالاتر برای این کلمات کلیدی در صفحه نتایج موتور جستجو بهبود می بخشید.
یکی دیگر از عواملی که می تواند در محتوای شما تأثیر بگذارد و از این رو رتبه بندی موتور جستجوگر شما است ، چقدر محتوای شما تازه است. طراوت اساساً به این نکته اشاره دارد که سازمان شما محتوای جدیدی را به سایت شما ارسال می کند.
با این حال ، ایجاد محتوای جدید با نام تجاری تنها راه برای تازه نگه داشتن مطالب شما نیست. همچنین می توانید با به روز کردن پست ها ، نوشتن مجدد مطالب خود را برای اثربخشی بیشتر آنها یا اضافه کردن اطلاعات و آمار جدید به مرور زمان ، محتوای خود را تازه کنید.
اگرچه ایجاد محتوا به زمان و منابع نیاز دارد ، اما در پایان بیشتر از پرداخت هزینه خواهد بود. موتورهای جستجو عاشق محتوای عالی هستند و مصرف کنندگان برای درک بهتر از ارزش سازمان شما می توانند به محتوای با کیفیت نیاز داشته باشند.
با ایجاد چند پست وبلاگ شروع کنید و برای ساختن موارد زیر در رسانه های اجتماعی کار کنید. هنگامی که شما یک گروه از طرفداران و پیروان وفادار دارید ، سازمان شما می تواند برای ایجاد انواع مختلف رسانه برای جذب و درگیر کردن راهکارهای جدید تلاش کند.
2. سئو در صفحه
فاکتورهای جستجوگرها در صفحه ، عناصری هستند که در وب سایت شما اتفاق می افتد. اینها مواردی است که شما بر آنها کنترل کاملی دارید ، به این معنی که می توانید با رعایت بهترین شیوه های سئو برای بهبود این عوامل در طول زمان تلاش کنید. این فراتر از بازاریابی محتوای شما به سطوح عمیق تر HTML سایت شما فراتر می رود. همچنین برای مطالعه بیشتر مطلب سئو داخلی یا On-Page SEO بخوانید
در اینجا فقط چند عامل سئو در صفحه وجود دارد که می توانند به شما در بهبود رتبه جستجوی خود کمک کنند:
- عنوان برچسب –
- برچسب عنوان در هر صفحه به موتورهای جستجو می گوید صفحه شما در مورد چیست. این باید 70 کاراکتر یا کمتر باشد ، از جمله کلمه کلیدی که محتوای شما روی آن متمرکز است و نام تجارت شما.
- توضیحات متا –
- توضیحات متا در وب سایت شما به موتورهای جستجو کمی بیشتر درباره آنچه در مورد هر صفحه است می گوید. این همچنین توسط بازدید کنندگان انسانی شما برای درک بهتر صفحه در مورد و در صورت مرتبط بودن آن استفاده می شود. این باید شامل کلمه کلیدی شما باشد و همچنین جزئیات کافی برای ارائه به خواننده در مورد محتوا ارائه می دهد.
- عنوانهای فرعی –
- نه فقط عنوانهای زیر باعث می شوند مطالب شما برای بازدید کنندگان آسان تر شود ، بلکه می تواند به بهبود سئوی شما نیز کمک کند. شما می توانید از برچسب های H1 ، H2 و H3 استفاده کنید تا موتورهای جستجو به درک بهتر محتوای شما کمک کنند.
- پیوندهای داخلی –
- ساختن پیوندهای داخلی یا پیوندهای به محتوای دیگر در سایت شما ، می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند تا درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. به عنوان مثال ، اگر شما در حال نوشتن پستی در مورد ارزش یک محصول یا خدمات خاص هستید ، می توانید در صفحه وبلاگ خود به صفحه محصول یا خدمات پیوند دهید.
- نام تصویر و برچسب های ALT
- اگر از تصاویر در وب سایت خود یا در محتوای وبلاگ خود استفاده می کنید ، می خواهید کلمه کلیدی یا عبارت خود را نیز در نام تصویر و برچسب alt وارد کنید. این به موتورهای جستجوگر کمک می کند تصاویر شما را بهتر نمایه کنند ، که ممکن است در هنگام انجام جستجوی تصویر برای یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص ظاهر شوند.
هنگام قرار دادن استراتژیک کلمات کلیدی و عبارات SEO در صفحات خود ، جلوگیری از بهینه سازی بیش از حد مهم است. اگر سعی کند بارها و بارها در کل مطالب استفاده شود ، Google و سایر موتورهای جستجوگر صفحه شما را جریمه می کنند.
علاوه بر این ، می خواهید مطمئن شوید که هر قطعه محتوا فقط روی یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز است. این کمک می کند تا محتوای شما خاص و مرتبط باشد. تلاش برای مقابله با بسیاری از کلمات کلیدی به طور هم زمان ممکن است بر بهینه سازی موتور جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد ، زیرا این امر اغلب برای محتوای غیر متمرکز و نازک ایجاد می کند.
در حالی که محتوای سایت نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو شما دارد ، در نظر گرفتن معماری سایت خود نیز مهم است. شما می خواهید از یک طراحی وب سایت استفاده کنید که اسکن یا خزیدن صفحات و محتوای شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند.
ایجاد پیوندهای داخلی بین صفحات شما ، ایجاد نقشه سایت و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو می تواند هر دو به بهبود قابلیت خزیدن سایت کمک کند و به موتورهای جستجوی شما درک بهتر از مطالب شما را ارائه دهد.
یکی دیگر از نگرانی های مطرح شده در مورد معماری سایت شما این است که آیا وب سایت شما سازگار با موبایل است یا خیر. بسیاری از مصرف کنندگان در جستجوی اطلاعات و مارک های موجود در دستگاه های تلفن همراه خود هستند.
شما باید مطمئن شوید که این کاربران قادرند وب سایت شما را از دستگاه تلفن همراه خود مشاهده ، مطالعه و هدایت کنند. این نه تنها بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند بر سئوی شما نیز تأثیر بگذارد.
3. سئو خارج از صفحه
علاوه بر عناصر SEO در صفحه ای که سازمان شما کنترل آن را کنترل می کند ، فاکتورهای سئو خارج از صفحه نیز وجود دارند که می توانند بر رتبه شما تأثیر بگذارند. اگرچه شما کنترل مستقیمی بر این عوامل خارج از صفحه ندارید ، روش هایی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای انجام این عوامل به نفع خود بهبود بخشید. (اما بعداً درباره این موضوع بیشتر!)
در اینجا چند مورد از فاکتورهای مختلف جستجوگرهای خارج از صفحه آورده شده است که می توانند در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارند:
- اعتماد – اعتماد به یک عامل مهم و مهم در رتبه بندی گوگل سایت تبدیل می شود. اینگونه گوگل تعیین می کند که آیا شما سایتی قانونی دارید که بازدید کنندگان بتوانند به آن اعتماد کنند. یکی از بهترین راه های بهبود اعتماد ، ایجاد بک لینک های با کیفیت از سایت هایی است که دارای صلاحیت هستند.
- پیوندها – یکی از محبوب ترین روش های ایجاد سئو خارج از صفحه ، استفاده از بک لینک است. شما می خواهید اینجا مراقب باشید زیرا سایت های اسپم سازی با پیوندهای شما راهی سریع و آسان برای ممنوعیت سایت شما از موتورهای جستجو است. درعوض ، برای ایجاد روابط با تأثیرگذار و هوادارانی که محتوای با کیفیت ایجاد می کنند و به محتوای شما به سایت شما باز خواهند گشت ، وقت بگذارید.
- اجتماعی – یکی دیگر از مهمترین فاکتورهای جستجوگر خارج از صفحه ، سیگنالهای اجتماعی مانند لایک و اشتراک است. وقتی صحبت از افزایش SEO می شود ، می خواهید به دنبال سهام با کیفیتی از تأثیرگذار باشید. هرچه محتوای با کیفیت تری منتشر کنید ، بیشتر احتمال دارد که افراد بتوانند محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
گرچه شما کنترل مستقیمی بر اتفاقات خارج از سازمان خود ندارید ، می توانید به سادگی با ایجاد محتوای با کیفیت ، دیگران را برای بهبود سئو خارج از صفحه افزایش دهید.
هرچه مطالب شما مرتبط تر و جالب تر باشد ، به احتمال زیاد دیگران به محتوای شما پیوند می زنند و آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. هرچه مردم به محتوای شما اعتماد بیشتری داشته باشند ، موتورهای جستجو نیز بیشتر خواهند شد.
سئو در صفحه فرایند بهینه سازی عناصر وب سایت است. وقتی این کار را کردید ، فاکتورهای خاصی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. همه این عناصر چیزی هستند که شما می توانید به عنوان کاربر نهایی کنترل کنید.
مطالب مرتبط