اصطلاحات سئوسئو

SERP چیست وچه کاربردی دارد؟ویژگیهای موجود در آن

در ادامه بخوانید تا بدانید SERP چیست ، انواع مختلف SERP و ویژگیهای موجود در آنها چیست ، و چند نکته در مورد چگونگی بهینه سازی محتوای خود برای تبدیل شدن به یک رتبه ثروتمندتر.

Google همیشه چیزهای جدید را امتحان می کند ، به خصوص وقتی که به نتایج جستجوی خود می رسد.

تجزیه و تحلیل SERP. این مهمترین مرحله در فرایند تحقیق در کلمات کلیدی است و صرفه جویی در وقت و هزینه شما تضمین می شود.

از این گذشته ، با میلیاردها جستجو که هر روز توسط کاربران انجام می شود ، گوگل محبوب ترین گزینه جهان برای یافتن اطلاعات به صورت آنلاین است.

SERP چیست؟

SERP مخفف صفحه نتایج موتور جستجو است ، اصطلاحی که در سال 2000 توسط برت تابکه در صفحه پیام ایجاد شده است.

به زبان ساده ترین ، این صفحه است که هر زمان جستجو برای چیزی در Google نتایج جستجو را نشان می دهد.

به طور کلی ، می توانید SERP ها را به چهار روش زیر تجزیه کنید:

  • نتایج حمایت . نتایجی که به نظر می رسد زیرا تبلیغ کنندگان برای قرار دادن آنها مبلغی پول پرداخت کرده اند ، نتایج حمایت شده نامیده می شوند. اینها معمولاً تبلیغات متنی یا نتایج خرید هستند و به نظر می رسد تبلیغات Google به وضوح به این ترتیب نشان داده می شوند. آنها ممکن است در بالا یا پایین صفحه و همچنین در نمودار دانش Google رخ دهند.
  • لیست آلی . این فهرست سایتهایی است که هنگام جستجوی یک پرس و جو جستجو می کنید. در مثال بالا ،راهنمای SEO ما برای مبتدیان اولین نتیجه ارگانیک را نشان می دهد ، و به دنبال آن راهنمای موز با همین نام است. (درباره رتبه بندی درافزایش رتبه سایت در گوگل بیشتر بدانید.)
  • ویژگی های غنی . اینها یک لایه بصری (گاهی اوقات چندین لایه) به SERP اضافه می کنند. این موارد شامل مواردی مانند قطعه های برجسته ، چرخ فلك و موارد دیگر می شود.
  • پنل دانش Google . این صفحه ها در سمت راست صفحه نمایش داده می شوند و اطلاعاتی را برای بهبود نتایج جستجو ارائه می دهند. در مثال بالا ، جعبه مربوط به بهینه سازی موتور جستجو است.

نتایج حامی مالی شامل مواردی است که برای قرار دادن در آنجا هزینه می شود ، از جمله پیشنهادات مربوط به کلمات کلیدی.

Google آنها را در چندین مکان در سراسر سرویس های خود قرار می دهد.

در SERP ، معمولاً آنها را در بالا یا پایین صفحه اول پیدا خواهید کرد.

دو نوع اصلی از نتایج حمایت شده وجود دارد:

1. تبلیغات-پرداخت-کلیک (PPC)

Google بیشتر درآمد خود را (تقریبا 71 درصد) از Google Ads می کند.

بیشتر اینها مربوط به تبلیغات با هر کلیک (PPC) است – تبلیغاتی که در بالا و پایین SERP ها ظاهر می شوند.

تبلیغ کنندگان هر زمان که کاربر روی یکی از این تبلیغات کلیک کند ، پرداخت می کنند.

اگر علاقمند به یادگیری نحوه کار همه اینها هستید ، می توانید در راهنمای PPC ما اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تبلیغات

امروز می توانید با جستجوی برچسب “آگهی” در گوشه بالا سمت چپ ، یک تبلیغ PPC را در SERP مشاهده کنید.

تبلیغات متنی قبلاً بسیار سنگین بود اما گوگل آنها را در سال 2018 گسترش داد.

اکنون می توانید یک عنوان سوم ، اطلاعات تماس اضافی و حتی کلمات کلیدی داشته باشید که به صفحات در سایت شما پیوند دارند:

2. نتایج خرید

کاربرانی که یک سؤال معاملاتی تجارت الکترونیکی را وارد می کنند ، ممکن است خود را با لیستی از گزینه های درست در Google ارائه دهند.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

شرکتها مانند تبلیغات متنی ، با پیشنهاد قیمت در اصطلاحات جستجو ، نتایج را در نتایج بدست می آورند.

به عنوان مثال ، اگر به دنبال خرید لپ تاپ آنلاین هستید ، ممکن است یک چرخ فلک از نتایج خرید بدست آورید که به این شکل است:


لیست های ارگانیک

Google علاقه ای به استفاده از SERP های خود تا حد امکان راحت و مفید برای کاربران دارد.

وقتی نتایج جستجو را جستجو می کنید ، جزئیات کمی زیادی چشم شما را به خود جلب می کنند.

این تصادفی نیست.

این همه با طراحی است.

به یاد داشته باشید که ما در ابتدای این پست به کلیه آزمایش Google انجام دادیم؟

نتیجه همان چیزی است که در SERP های امروز می بینید.

نکته جالب در مورد این ویژگی ها این است که شما تأثیر می گذارد که آیا آنها با لیست های ارگانیک شما نمایش داده می شوند.

در اینجا ویژگی هایی که به طور مرتب در لیست های ارگانیک مشاهده خواهید کرد وجود دارد.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

پیوند آبی ساده

آه ، پیوند آبی ساده.

اگرچه یک اصطلاح رسمی نیست ، اما Google تشخیص می دهد که افراد به نتیجه جستجوی ارگانیک “اصلی” مراجعه می کنند.

به نظر می رسد مانند این:

به طور پیش فرض ، همه نتایج سه چیز را نشان می دهند:

  • عنوان صفحه.
  • URL.
  • قطعه گرفته شده از صفحه هنگامی که یک توضیحات متا وجود ندارد.

(آن پیکان سبز فقط آنتی ویروس من است که به من می گوید سایت بی خطر است. ✔️)

پودرهای سوخاری

همچنین می توانید خرده نان ها را نشان دهید ، که در بالا به عنوان “ورزشهای المپیک” نشان داده شده است.

این به سادگی موقعیت یک صفحه را در سلسله مراتب سایت نشان می دهد و نمایش آن به یک کاربر کمک می کند تا سایت شما را هدایت کند.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

آسانترین راه برای افزودن این موارد به روزرسانی مسیرهای URL صفحات شماست.

با این حال ، شما همچنین می توانید این موارد را در طراحی سایت خود کدگذاری کنید.

Google هر دو روش را در اینجا پوشش می دهد .

دوره های آموزشی

با توجه به اینکه دوره های آنلاین از ویژگی های برجسته چشم انداز دیجیتال است ، گوگل جستجو و مرور آنها را آسان تر کرده است.

آموزش سئو رایگان

با استفاده از داده های ساخت یافته ، می توانید دوره هایی را در دسک تاپ به نمایش بگذارید تا به این شکل باشد:

و از طریق تلفن همراه به این شکل است:

تاریخ

Google به طراوت اهمیت می دهد ، زیرا می تواند بر ارتباط برخی نتایج جستجو تأثیر بگذارد.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

بعضی اوقات ، تاریخ ها را در لیست ها مشاهده می کنید.

این داده های ساختاری مورد نیاز است ، اما اگر قبلاً از CMS مانند WordPress استفاده می کنید ، آسان است.

در غیر این صورت ، شما باید تاریخ انتشار را به طور برجسته در صفحه نمایش دهید و مطمئن شوید که آنها به طور مداوم در تمام صفحات شما قالب بندی شده اند:

بررسی های موجود

یک ادعا بشنوید و مطمئن نیستید که این مشروعیت دارد یا خیر؟

اکنون Google می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

برای اجرای آن ، به عنصر ClaimReview نیاز دارید :

سؤالات متداول

اگر سایت شما دارای سؤال متداول است ، می توانید از طرحواره FAQPage برای نمایش آن در SERP استفاده کنید:تبلیغاتادامه خواندن در زیر

نتایج پرسش و پاسخ

اگر سایت شما سوالات و پاسخ های زیادی دارد ، از علائم Q&A استفاده کنید.

این امر به شما امکان می دهد نتایج شما مانند این در موبایل نمایش داده شود:

به نظر نمی رسد که در یک دسک تاپ باشد ، اما شما چیزی شبیه به این خواهید یافت:

بررسی ها

می توانید با استفاده از رتبه بندی و نشانه گذاری بازبینی در سایت خود ، یک خط نقد به دست آورید.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

وقتی این کار را کردید ، در لیست مانند این است:

در حال حاضر ، Google به شما اجازه می دهد تا از انواع بررسی زیر در انواع محتوای زیر استفاده کنید:

  • کتاب
  • دوره
  • رویداد
  • و…

صفحات سایت

پیوندهای سایت در زیر لیست پیوندهای آبی رنگ شما ظاهر می شوند و شانس بیشتری برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی به شما می دهند.در حال حاضر ، شما نمی توانید این موارد را کنترل کنید زیرا Google به صورت خودکار آنها را نمایش می دهد .

مطلب مهم

لینک داخلی

جعبه جستجوی سایت

اگر سایتی بزرگتر به دست آورده اید و انتظار دارید که کاربران شما نیاز به جستجوی آن داشته باشند ، ممکن است یک جعبه جستجو را مستقیماً در Google در نظر بگیرید:

برای افزودن آن ، به یک کار جستجوی کار برای سایت خود نیاز دارید ، به علاوه عنصر داده ساختار یافته وب سایت در صفحه اصلی.

Google یک آموزش سریع در مورد چگونگی اضافه کردن کادر جستجو در SERP ها دارد .تبلیغاتادامه خواندن در زیر

ریز عکسها

گوگل مدتی است که با ریزگردها بازی می کند ، و کاملاً ممکن است که آنها را در طبیعت مشاهده کنید.

معمولاً آنها را برای تصاویر و فیلم ها پیدا می کنید:


ویژگی های غنی

Google همچنین چندین ویژگی بصری را برای بهبود تجربه جستجوی کاربر در بر می گیرد.

این نتایج ارگانیک است ، و شما با توجه به نحوه ساخت محتوای خود در آنها ظاهر خواهید شد.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

اخبار: مقالات و داستانهای برتر

چرخ فلک مقاله و فهرست داستان های برتر اغلب با نمایش داده شدگان مربوط به اخبار ظاهر می شوند.

در حالی که Top Stories قبلاً برای رسانه های خبری رزرو شده بود ، هرکسی که محتوای با کیفیتی تولید می کند و با خط مشی های محتوای اخبار Google مطابقت دارد ، اکنون می تواند در این ویژگی ها رتبه بندی کند:

چرخ فلک

این موارد برای دوره ها ، فیلم ها ، رستوران ها و دستور العمل ها ظاهر می شود. آنها مانند این هستند:

قطعه های ویژه

وقتی یک قطعه برجسته برجسته در Google ظاهر می شود ، در بالای لیست های ارگانیک نشان داده می شود.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

ویژگی های قطعه در قالب های مختلفی ارائه می شوند .

در اینجا نمونه ای از لیست گلوله ای دارای قطعه قطعه است که چگونه می تواند کاربران را از طریق مراحل طی کند:

همچنین می توانید قطعه های دارای لیست شماره را مشاهده کنید:

نتایج تصویر و فیلم

اگر در صفحه اول SERP ها موجود باشد ، محتوای غنی مانند نتایج تصویر و فیلم نمایش داده می شود.

بعضی اوقات آنها در صدر آنها قرار می گیرند و بعضی اوقات آنها را در نیمه صفحه پیدا خواهید کرد.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

برای رتبه بندی تصاویر و فیلم ها ، اطمینان حاصل کنید که از متن alt توصیفی استفاده می کنید .

داده های تجاری محلی

اگر درخواست شغلی یا موقعیت مکانی (به ویژه “در نزدیکی من”) کرده باشید ، اغلب در عوض نقشه ای را با لیستی از مشاغل دریافت می کنید.

برای لیست کردن به این روش ، باید شغل خود را به Google My Business ارسال کنید .

همچنین می توانید با استفاده از API رزرو نقشه ها جزئیات غنی دیگری مانند توابع رزرو را درج کنید .تبلیغاتادامه خواندن در زیر

سه نتیجه اول به عنوان محلی 3-بسته شناخته می شود.

با پر کردن نمایه Google برای کسب و کار من به طور کامل و استفاده از SEO محلی در وب سایت خود می توانید اینجا وارد شوید.

Google OneBox

Google OneBox از ویژگی هایی است که در بالای صفحه برای مجموعه ای از سؤالات نمایش داده می شود که در آن کاربر می خواهد در زمان واقعی اطلاعات یا داده هایی راجع به چیزی بدست آورد.

این ممکن است از گزینه های سهام تا مبدل ها و نمودارهای هوا متغیر باشد:

غالباً داده ها توسط یک سایت شخص ثالث تهیه می شود و نه خود Google:تبلیغاتادامه خواندن در زیر

مردم نیز می پرسند

جستجوهای مرتبط غالباً در جعبه ای ظاهر می شوند که افراد نیز می پرسند .

اگرچه شما نمی توانید کنترل کنید که آیا در این رتبه ها قرار دارید ، اما می توانید برای اطلاعات ارزشمند در مورد مخاطبان هدف خود از آنها استفاده کنید.

جستجوهای مرتبط با

در انتهای صفحه اول لیستی از جستجوهای مربوط به جستجوی خود را پیدا خواهید کرد.

این مکان عالی دیگری برای جستجوی ایده های کلمه کلیدی یا موضوع است.تبلیغاتادامه خواندن در زیر


پنل دانش Google

صفحه های Google Knowledge در سمت راست بسیاری از جستجوهای Google نمایش داده می شوند.

این برنامه توسط Google Knowledge Graph ، که کل مجموعه موجودیت های Google است (فکر کنید: مردم ، مکان ها و چیزهایی – به علاوه روابط آنها).

این اطلاعات با استفاده از لیست های جستجو که الگوریتم های Google را ضروری ترین اطلاعات می دانند جمع می شوند.

مفاهیم ، مشاغل ، مارک ها و افراد همه می توانند نمودار دانش خود را داشته باشند.

علاوه بر این ، می توانید بسیاری از ویژگی های SERP که در بالا ذکر شده است نیز در یک پانل دانش پیدا کنید.

پانل دانش کامل SEO داخلی را که شامل تعریف ، توضیح پاراگراف و پیوندهای مفید است برای یادگیری بیشتر در نظر بگیرید:

به همین ترتیب ، پانل های دانش برند حاوی اطلاعات اساسی برای جستجوگران در مورد آن برند هستند.

آنها می توانند بسیار طولانی شوند!

سرانجام ، افراد و سازمانها می توانند پنل دانش خود را مطالبه کنند.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

Google این موارد را به صورت خودکار برای سایتها و مارک های معتبر ایجاد می کند .

با این حال ، مشاغل می توانند نمایه تجاری در Google My Business ایجاد کنند .

وقتی کاربران آن را جستجو می کنند ، مانند صفحه دانش نمایش داده می شود.


Takeaway: بیشتر از متن خود بهینه سازی کنید

در آنجا آن را دارید – بیش از 30 ویژگی مختلف که Google برای تقویت SERP ها و ارائه تجربه بهتری به کاربران خود استفاده می کند.

با آگاهی از این ویژگی های مختلف ، می توانید برای رتبه بندی برای آنها قدم هایی بردارید.

بسیاری ، مانند پانل های دانش ، شما را ملزم می کنند که به یک برند معتبر و معتبر تبدیل شوید.

با این حال ، مانند Top Stories ، به سادگی به ایجاد مطالب باکیفیت و خوب تحقیق کنید.

نقشه سایت چیست


برای تعیین کیفیت (و اولویت بندی) استراتژی کلمه کلیدی خود از تجزیه و تحلیل SERP استفاده کنید

تجزیه و تحلیل SERP مهمترین مرحله در هر فرآیند تحقیق کلمه کلیدی است. 

از مراحل زیر استفاده شده برای صحیح تر مشخص کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود ، و با کدام نوع و قالب محتوا استفاده کنید. 

در اینجا چند مورد از کلیدهای اصلی آماده سازی دیگر آورده شده است:

  • تجزیه و تحلیل SERP است  بسیاری از بخش مهمی از کلمه کلیدی پژوهش، بنابراین مطمئن شوید که شما از آن استفاده کنید به واجد شرایط هر کلمه کلیدی بالقوه
  • برای تحقیق خود می توانید از Google Search یا یک ابزار تجزیه و تحلیل SERP استفاده کنید ، اما برای جامع ترین نتایج ، هر دو را به صورت پشت سر هم استفاده کنید.
  •  اگر محتوایی را ایجاد کنید که با هدف SERP مطابقت نداشته باشد ، مهم نیست که چقدر خوب باشد ، رتبه بندی نخواهد شد.

منبع :source

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا