مزرعه لینک چیست وچگونه مزرعه پیوند را شناسایی کنم
منظور از مزرعه لینک یا Link farm چیست ، بذارید مثالی بزنم وب سایت را به عنوان یک کیک خوشمزه تصور کنید ، هر قطعه کوچک این قطعه مربوط به یک پیوند است ، وقتی قطعه کیک به تعداد زیادی قطعه تقسیم شود ، ارزشی که به همراه می آورد بسیار ناچیز خواهد بود ، از برخی جهات نتیجه عکس دارد. و نتیجه بسیار بدی روی بهینه سازی وب سایت یا سئو می گذارد.
مزرعه لینک چیست؟
مزرعه های لینک مانند هر صفحه معمولی به نظر می رسند ، اما بیشتر مطالب غیرمجاز و بی ربط هستند و اغلب برای یک کاربر اینترنت بی فایده هستند. اشتباه نکنید پیوندهای ورودی مفید هستند ، اما فقط در مواردی که از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
هدف Link farm افزایش رتبه صفحه و در نتیجه دیده شدن در نتایج جستجو و ترافیک وب است. با این حال، این راه حل به عنوان فعالیت هرزنامه در نظر گرفته می شود و منجر به جریمه گوگل می شود، و عنصری از استراتژی های سئو کلاه سیاه محسوب می شود.
مزرعه لینک می تواند اعتبار شما را پایین بیاورد
اصل EAT برای موفقیت وب سایت شما ضروری است. هنگام رتبه بندی وب سایت شما ، موتورهای جستجو تخصص ، اقتدار و قابلیت اطمینان وب سایت شما و محتوایی که در آن قرار می دهید را در نظر می گیرند. این فاکتورها حتی از اهمیت بالاتری برخوردار هستند که می توانند زندگی کاربران را تحت تأثیر قرار دهند و یا هزینه های بالایی برای آنها داشته باشند. پیوندهای بی کیفیت که از یک مزرعه پیوند بدست آمده اند می توانند به میزان قابل توجهی اعتبار وب سایت شما را نزد مشتریان و موتورهای جستجو کاهش دهند.
پیوندهای ورودی از وب سایت های بزرگسالان ، سایت های قمار یا انجمن هایی با زبان توهین آمیز باعث از بین رفتن اعتبار شما می شود. و وقتی این حرف را می زنیم به ما اعتماد کنید. بیشترین پیوندها از مزارع پیوند مربوط به اینگونه وب سایتهاست تکنیک های جستجوگرها برای کلاه سیاه باعث می شود شما با موتورهای جستجو و مشتریان هیچ امتیازی کسب نکنید ، بنابراین باید از آنها دور شوید.
برای به دست آوردن بک لینک ، محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
یکی دیگر از روش های موثر برای به دست آوردن بک لینک های با DA بالا تمرکز بر روی محصولات ، خدمات و محتوای خود است. با خدمات و محتوای با کیفیت بالا ، می توانید در بررسی ها و نظرات در انجمن های مختلف ، بک لینک طبیعی بدست آورید. بازبینی ها در افزایش رتبه و اعتبار شما فوق العاده مفید هستند. موتورهای جستجو به طور فزاینده ای در هنگام رتبه بندی وب سایت ها بر روی تجربه کاربر متمرکز می شوند و بررسی های خوب از مشتریان می تواند کمک زیادی به تقویت جایگاه شما به عنوان یک ارائه دهنده خدمات معتبر کند. علاوه بر این ، با بسیاری از بررسی های خوب زیر کمربند خود ، می توانید فروش بیشتری داشته باشید. فقط 13٪ از مصرف کنندگان اظهار دارند که در مشاغل با رتبه بندی 1 یا 2 ستاره سرمایه گذاری می کنند. بنابراین ، از مزرعه های پیوندی دوری کنید و منابع خود را معطوف ارائه خدمات با کیفیت بالا و بررسی های عالی کنید.
از لینک فارمینگ به “مزرعه محتوا”
قبل از هر کاری سئو کلاه سفید یاد بگیرید .و اگر می خواستید بهینه سازی SEO خارج از صفحه را انجام دهید ، باید از پست های خاص گروه هدف مراقبت کرده و این پست ها را با لینک به وب سایت خود در مکان مناسب شبکه قرار دهید. به طور قابل توجهی بیشتر از قبل از ورود گسترده در مزارع پیوند کار بیشتر است. اما ارائه دهندگان متبحر به طور طبیعی توانایی کسب درآمد از این موضوع را پیدا کردند: مقالاتی از جمله پیوند به وب سایت خود را منتشر کنید
چگونه می توان تشخیص داد که وب سایتی از لینک فارمینگ استفاده کرده است؟
بهترین راه برای تشخیص اینکه سایتی توسط Google به عنوان لینک فارمینگ در نظر گرفته شده است ، یافتن پیج رنک آن است. بهترین راه برای این کار نصب نوار ابزار Google در مرورگر خود است (برای IE و Firefox). سپس می توانید به صفحه مورد نظر گشت و گذار کنید. از آنجا که PageRank یک فناوری Google است ، بهتر است از منبع نظر خود را بپرسید.
چگونه یک مزرعه لینک را شناسایی کنیم؟
در حالی که شناسایی برخی از مزارع پیوند آسان تر است، برخی دیگر در نگاه اول دقیقاً شبیه وب سایت های قانونی به نظر می رسند.
با این حال، بررسی بیشتر همیشه آنها را نشان میدهد که چه هستند.
برای تعیین اینکه آیا وب سایتی که پیدا کرده اید واقعاً یک مزرعه پیوند پنهان است یا خیر، به دنبال ویژگی هایی مانند موارد زیر باشید:
- امتیاز پایین صفحه رتبه گوگل – مدرکی که توسط گوگل پشتیبانی می شود مبنی بر اینکه سایت با ارزش تلقی نمی شود.
- محتوای بسیار کم یا ضعیف نوشته شده که برای خوانندگان انسانی ارزش کمی دارد.
- موضوعات تحت پوشش که تصادفی و نامرتبط به نظر می رسند.
- صفحات کاملی که چیزی جز لیستی از پیوندها بدون زمینه نیستند.
- نام های دامنه ای که معنی ندارند یا فقط از حروف و اعداد تصادفی تشکیل شده اند.
- مشتریان در صفحه ای قرار می گیرند که مربوط به درخواست آنها نیست ، در نتیجه نرخ پرش بالا و از همه مهمتر نرخ تبدیل کم است.
- مزارع پیوند را می توان با دست ایجاد کرد ، اما بسیاری از آنها با استفاده از برنامه های خودکار ساخته می شوند.
- تعداد زیادی از هر صفحه ( هر مطلب سایت ) لینک به سایر سایتها داده شده است.
هر چه تعداد بیشتری از این ویژگی ها را مشاهده کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که به یک مزرعه پیوند نگاه کنید. (منبع :source)
نتیجه گیری
مزرعه لینک مجموعه ای از وب سایت هایی هستند، که به یکدیگر لینک می دهند، به این ترتیب آنها می خواهند به طور مصنوعی (غیر طبیعی) رتبه صفحه همه وب سایت ها را افزایش دهند. این تکنیک قبلا بسیار موثر بود، اما اکنون به عنوان هرزنامه دیده می شود و به همین دلیل توسط گوگل مجازات می شود.
خیلی خوب گفتید. ممنون
سعی کردم به صورت کامل بگم ، حداقل چند منبع زبان اصلی خوندم و نتیجه گیری کردم این شده