اشتباهات رایج و مهلک در سئو سایت های فروشگاه اینترنتی

اما دارندگان فروشگاه های تجارت الکترونیکی ، از جمله پیشکسوتان و تازه واردین ، ​​مرتکب چندین اشتباه می شوند که می توان از آنها جلوگیری کرد. این اشتباهات باعث کاهش رتبه موتور جستجو در فروشگاه آنها می شود و آنها را در صفحات دوم یا سوم یا حتی بعدی نتایج جستجو قرار می دهد.

این قطعاً نشانه خوبی برای بهبود نرخ تبدیل نیست. بنابراین ما فکر کردیم که لیستی جامع از رایج ترین اشتباهات مربوط به سئو را که صاحبان فروشگاه های اینترنتی مرتکب می شوند ، تهیه کنیم.

آیا شما این اشتباهات را می کنید؟ خود را بررسی کنید و بلافاصله اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. بیایید شروع به افزایش رتبه موتور جستجوی خود کنیم.بهتر است مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید.

اشتباهات رایج سئو فروشگاهی
اشتباهات رایج و مهلک در سئو سایت های فروشگاه

تحقیق نادرست کلمات کلیدی

بیشتر خرده فروشان الکترونیکی بر تحقیق و استفاده از کلمات کلیدی متشکل از شباهت بیشتر و مرتبط با محصولاتی که می فروشند


در حالی که برخی از دارندگان سایت تجارت الکترونیکی ممکن است از لزوم معرفی کلمات کلیدی در توضیحات محصول آگاه باشند ، اما به راحتی می توان در این مورد زیاده روی کرد. وقتی سایت ها برای بهینه سازی نتایج جستجو از کلمات کلیدی زیادی استفاده می کنند ، این به چیزی به نام “اسپم” تبدیل می شود ، یک روش رتبه بندی که Google از آن اخم می کند.

نتیجه هرزنامه به طور معمول توصیف کالایی است که منطقی نیست.

 توضیحات محصول موجود نیست

فرض کنیم شما می خواهید یک لباس بخرید. به احتمال زیاد شما نیازهای شما بیشتر از “لباس زرد” است. احتمالاً مواردی مانند “لباس زرد آستین کوتاه” ، یا “لباس زرد تابستانی” را در گوگل جستجو خواهید کرد.

Google برای تعیین چگونگی نمایه سازی صفحه شما در نتایج جستجو به این مورد نیاز دارد. علاوه بر این ، اطلاعات اضافی برای کاربر لذت بخش تر است.

 توضیحات محصول عمومی است

چنین توصیفی از تولید کننده اغلب خوب و آموزنده است ، اما دو مورد از مشکلات اصلی آن است:

  • آنها متعلق به شما نیستند (بنابراین معتبر نیستند)
  • آنها را احتمالاً می توان در حدود سیصد و چهل و نه مکان دیگر به صورت آنلاین یافت. این ارزش اخبار کمی را برای بازدید کننده شما اضافه می کند و Google آن را دوست ندارد (محتوای تکراری)

پر کردن کلمات کلیدی برای رتبه بندی بالاتر

پر کردن کلمات کلیدی غیر طبیعی در H1 ، H2 ، توضیحات متا ، توضیحات محصول ، محتوای وب سایت و غیره یک روش معمول در میان بیشتر خرده فروشان آنلاین است.

متأسفانه ، اینها دیگر روش های ایده آل برای رتبه بندی بالاتر موتور جستجو نیستند. الگوریتم موتور جستجوی گوگل به مرور زمان برای رتبه بندی محتوای ارزشمند با موقعیت یابی مناسب کلمات کلیدی پیشرفت کرده است.

تکثیر مطالب در سراسر وب سایت

ایجاد محتوای خوب آسان نیست. به خصوص ایجاد محتوای منحصر به فرد برای عناوین ، توضیحات محصول ، لیست ها و غیره قطعاً یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. البته ، شرایط اجتناب ناپذیری وجود دارد که شما مجبور به استفاده از محتوای تکراری مانند توضیحات سازنده ، مقاله ها بنیادی ، برچسب ها و غیره هستید.

با این حال ، این بدان معنا نیست که می توانید محتوای موجود در وب سایت خود را برای همه توصیفات و لیست محصولات کپی کنید.

آسیب احتمالی:

گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند به راحتی آن را ردیابی کرده و رتبه وب سایت شما را پایین آورند.

سرعت بارگیری صفحه

52٪ از خریداران آنلاین به فروشگاههای آنلاین که سریعتر بارگیری می کنند وفادار می مانند. به عبارت دیگر ، سرعت بارگیری سریع صفحه عاملی تعیین کننده برای تعادل بین خرید مشتری یا یک کالای ترک شده است. متأسفانه 73 درصد از خریداران تلفن همراه سرعت بارگذاری وب سایت را تا 10 ثانیه تجربه می کنند.

آسیب احتمالی:

آمازون دریافت که به ازای هر بار تاخیر میلی ثانیه ای در بارگذاری صفحه ، 1٪ از فروش خود را از دست داده است (که میلیون ها بار دارد). کاهش رضایت مشتری ، پایین آمدن رتبه موتور جستجو و از بین رفتن وفاداری مشتری ، از دیگر خسارات خواهد بود.

جزئیات SEO فنی بهینه نشده

آیا نشانی وب شما حاوی اعداد ، نمادها و کلمات زیادی است؟ متأسفانه ، نویسه های اضافی زیادی از شناسایی URL شما توسط Google جلوگیری می کنند ، که به استراتژی SEO شما کمک نمی کند.  در عوض ، یک URL بنویسید که به موتور جستجو بگوید صفحه مربوط به چه چیزی است.

 عدم طراحی مناسب برای موبایل

در سال 2021 ، 85٪ از کاربران تلفن های هوشمند چیزی را به صورت آنلاین بر روی دستگاه خود خریداری کرده اند. 

خرید موبایل چیز جدیدی نیست و خریداران به دلیل راحتی بیشتر به استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود ادامه می دهند. نداشتن طراحی کاربر پسند برای موبایل خطایی اساسی در سئو تجارت الکترونیکی است.

اما چرا طراحی سازگار با موبایل برای موتور جستجو مهم است؟ گوگل رتبه بندی خود را از طریق یک استراتژی همراه اول راهنمایی می کند. اگر طراحی موبایل سایت شما به اندازه کافی خوب نباشد ، خزنده ها متوجه می شوند و این به طور جدی بر روی رتبه بندی شما تأثیر می گذارد.

خبر خوب این است که دستیابی به طراحی دوستانه موبایل کار سختی نیست. اکثر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی برای موبایل بهینه شده اند و اگر یک وب سایت شخصی ایجاد کنید ، می توانید از یک موضوع سازگار استفاده کنید که در همه دستگاه ها کار می کند.

آیا می خواهید در مورد سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

منبع:source

منبع 2:source

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.