SERP چیست وچه کاربردی دارد؟ویژگیهای موجود در آن

در ادامه بخوانید تا بدانید SERP چیست ، انواع مختلف SERP و ویژگیهای موجود در آنها چیست ، و چند نکته در مورد چگونگی بهینه سازی محتوای خود برای تبدیل شدن به یک رتبه ثروتمندتر.

آیا نام محیط وب را می شناسید که به شما اجازه می دهد با مخاطبان هدف خود در دنیای دیجیتال گرد هم آیید؟ بیایید بگوییم: صفحات نتیجه موتور جستجو . به عبارت دیگر امروزه ، این نام را به صفحه هایی می دهیم که موتورهای جستجو نزدیکترین و مرتبط ترین نتایج را با سوالات مختلف کاربر نشان می دهند.

SERP چیست؟

SERP مخفف صفحه نتایج موتور جستجو است ، اصطلاحی که در سال 2000 توسط برت تابکه در صفحه پیام ایجاد شده است.

صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) صفحاتی هستند که کاربران هنگام جستجوی چیزی در موتورهای جستجو مانند Google مشاهده می کنند.  گوگل 10 نتیجه جستجوی برتر خود را برای اولین بار در SERP برای آن پرسش رتبه بندی کرده است – بدون شک رقابتی ترین و رقابت کننده ترین فضای برای اینترنت!

SERP چیست

به طور کلی ، می توانید SERP ها را به چهار روش زیر تجزیه کنید:

  • نتایج حمایت . نتایجی که به نظر می رسد زیرا تبلیغ کنندگان برای قرار دادن آنها مبلغی پول پرداخت کرده اند ، نتایج حمایت شده نامیده می شوند. اینها معمولاً تبلیغات متنی یا نتایج خرید هستند و به نظر می رسد تبلیغات Google به وضوح به این ترتیب نشان داده می شوند. آنها ممکن است در بالا یا پایین صفحه و همچنین در نمودار دانش Google رخ دهند.
  • لیست آلی . این فهرست سایتهایی است که هنگام جستجوی یک پرس و جو جستجو می کنید. در مثال بالا ،راهنمای SEO ما برای مبتدیان اولین نتیجه ارگانیک را نشان می دهد ، و به دنبال آن راهنمای موز با همین نام است. (درباره افزایش رتبه سایت در گوگل – بالا بردن رتبه در سرچ گوگل بیشتر بدانید.)
  • ویژگی های غنی . اینها یک لایه بصری (گاهی اوقات چندین لایه) به SERP اضافه می کنند. این موارد شامل مواردی مانند قطعه های برجسته ، چرخ فلك و موارد دیگر می شود.
  • پنل دانش Google . این صفحه ها در سمت راست صفحه نمایش داده می شوند و اطلاعاتی را برای بهبود نتایج جستجو ارائه می دهند. در مثال بالا ، جعبه مربوط به بهینه سازی موتور جستجو است.

آنچه در SERP داریم؟

امروزه همه انواع محتوای زیر را می توان در یک SERP استاندارد یافت:

  1. Google ads : مناطقی است که تبلیغات پولی Google منتشر می شود.
  2. snipped Featured : اینها مناطقی هستند که کاربران می توانند بدون نیاز به کلیک بر روی هر وب سایتی در SERP ، به طور خلاصه پاسخ سeryال خود را دریافت کنند. این قسمتها را می توان به صورت لیست ، پاراگراف ، تصویر یا فیلم ارائه داد. قطعه های برجسته با الگوریتمی متفاوت از رتبه بندی استاندارد کلمات کلیدی ، کوتاهترین پاسخ را به کاربر می دهند و معمولاً در جستجوی کلمات کلیدی طولانی نشان داده می شوند.
  3. بسته تصویر : فیلدی است که تصاویر مطابق با جستجوهای کاربران مرتب می شوند.
  4. نتایج ارگانیک با مقاله های عمیق : این منطقه استاندارد رتبه بندی است که در آن محتوای مفصلی که برای کاربران ارائه می دهید به عنوان صفحات وب ذکر شده است.
  5. نمودار دانش : نمودارهای دانش که معمولاً هنگام پرس و جو از یک مفهوم ، یک شخصیت مهم تاریخی یا یک مکان مشاهده می شوند ، با استفاده از 3.5 میلیون نقطه داده فعال می شوند.
  6. بسته محلی : از طریق Google Maps می توانیم لیست “مشاغل اطراف” را که در سوالات محلی به کاربران نشان داده می شود ، به عنوان بسته محلی فراخوانی کنیم. به طور معمول ، وقتی نام تجاری را جستجو می کنید ، Google نزدیکترین مشاغل را به مکان شما در این زمینه رتبه بندی می کند.
  7. افراد همچنین می پرسند: این قسمت که سایر س usersالات کاربران مشابه مفهوم یا س relatedال مربوطه در آن ذکر شده است ، وقتی روی آن کلیک می کنید ، پاسخ کوتاه هر سوال را نشان می دهد.
  8. نتایج خرید : این نتایجی است که کاربران را در جستجوی اهداف خرید مستقیم به سایت تجارت الکترونیکی مربوطه هدایت می کند که معمولاً حاوی تصاویر محصول و اطلاعات قیمت است.
  9. توییت ها ، ویدیوها و موارد دیگر : نتایج برخی از جستجوها را می توان در SERP به صورت یک توییت مستقیم یا یک ویدیوی Youtube نمایش داد.

ویژگی های Google SERP چیست و چرا از آنها استفاده می شود؟

ویژگی SERP هر نتیجه غیر ارگانیک در SERP است. به روزهای ابتدایی جستجوی وب ، هر Google SERP تقریباً یکسان به نظر می رسید – آنها لیست های یکنواختی از پیوندها به وب سایت های خارجی بودند. با گذشت زمان ، Google ویژگی های دیگری را به SERP های خود اضافه کرد تا به کاربران کمک کند اهداف خود را برآورده کنند.

دوره های آموزشی

با توجه به اینکه دوره های آنلاین از ویژگی های برجسته چشم انداز دیجیتال است ، گوگل جستجو و مرور آنها را آسان تر کرده است.

آموزش سئو رایگان

با استفاده از داده های ساخت یافته ، می توانید دوره هایی را در دسک تاپ به نمایش بگذارید تا به این شکل باشد:

و از طریق تلفن همراه به این شکل است:

سؤالات متداول

اگر سایت شما دارای سؤال متداول است ، می توانید از طرحواره FAQPage برای نمایش آن در SERP استفاده کنید:تبلیغاتادامه خواندن در زیر

نتایج پرسش و پاسخ

اگر سایت شما سوالات و پاسخ های زیادی دارد ، از علائم Q&A استفاده کنید.

این امر به شما امکان می دهد نتایج شما مانند این در موبایل نمایش داده شود:

به نظر نمی رسد که در یک دسک تاپ باشد ، اما شما چیزی شبیه به این خواهید یافت:

بررسی ها

می توانید با استفاده از رتبه بندی و نشانه گذاری بازبینی در سایت خود ، یک خط نقد به دست آورید.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

وقتی این کار را کردید ، در لیست مانند این است:

در حال حاضر ، Google به شما اجازه می دهد تا از انواع بررسی زیر در انواع محتوای زیر استفاده کنید:

  • کتاب
  • دوره
  • رویداد
  • و…

صفحات سایت

پیوندهای سایت در زیر لیست پیوندهای آبی رنگ شما ظاهر می شوند و شانس بیشتری برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی به شما می دهند.در حال حاضر ، شما نمی توانید این موارد را کنترل کنید زیرا Google به صورت خودکار آنها را نمایش می دهد .

مطلب مهم

لینک داخلی

چرا ویژگی های SERP مهم هستند

هدف در پشت ویژگی های SERP این است که در عین ارائه یک تجربه کاربری روان ، هرچه بیشتر اطلاعات مربوطه را در اختیار کاربران قرار دهد. به عنوان مثال ، نمودار دانش ، که ما در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد ، برای ارائه اطلاعات کلی در یک نگاه وجود دارد. علاوه بر این ، نتایج رسانه های اجتماعی به کاربران کمک می کند تا روند لحظه به لحظه را درک کنند.


ویژگی های غنی

Google همچنین چندین ویژگی بصری را برای بهبود تجربه جستجوی کاربر در بر می گیرد.

این نتایج ارگانیک است ، و شما با توجه به نحوه ساخت محتوای خود در آنها ظاهر خواهید شد.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

اخبار: مقالات و داستانهای برتر

چرخ فلک مقاله و فهرست داستان های برتر اغلب با نمایش داده شدگان مربوط به اخبار ظاهر می شوند.

در حالی که Top Stories قبلاً برای رسانه های خبری رزرو شده بود ، هرکسی که محتوای با کیفیتی تولید می کند و با خط مشی های محتوای اخبار Google مطابقت دارد ، اکنون می تواند در این ویژگی ها رتبه بندی کند:

نتایج تصویر و فیلم

اگر در صفحه اول SERP ها موجود باشد ، محتوای غنی مانند نتایج تصویر و فیلم نمایش داده می شود.

بعضی اوقات آنها در صدر آنها قرار می گیرند و بعضی اوقات آنها را در نیمه صفحه پیدا خواهید کرد.تبلیغاتادامه خواندن در زیر

برای رتبه بندی تصاویر و فیلم ها ، اطمینان حاصل کنید که از متن alt توصیفی استفاده می کنید .

داده های تجاری محلی

اگر درخواست شغلی یا موقعیت مکانی (به ویژه “در نزدیکی من”) کرده باشید ، اغلب در عوض نقشه ای را با لیستی از مشاغل دریافت می کنید.

برای لیست کردن به این روش ، باید شغل خود را به Google My Business ارسال کنید .

همچنین می توانید با استفاده از API رزرو نقشه ها جزئیات غنی دیگری مانند توابع رزرو را درج کنید .تبلیغاتادامه خواندن در زیر

سه نتیجه اول به عنوان محلی 3-بسته شناخته می شود.

با پر کردن نمایه Google برای کسب و کار من به طور کامل و استفاده از SEO محلی در وب سایت خود می توانید اینجا وارد شوید.

Google OneBox

Google OneBox از ویژگی هایی است که در بالای صفحه برای مجموعه ای از سؤالات نمایش داده می شود که در آن کاربر می خواهد در زمان واقعی اطلاعات یا داده هایی راجع به چیزی بدست آورد.

این ممکن است از گزینه های سهام تا مبدل ها و نمودارهای هوا متغیر باشد:

غالباً داده ها توسط یک سایت شخص ثالث تهیه می شود و نه خود Google:تبلیغاتادامه خواندن در زیر

مردم نیز می پرسند

جستجوهای مرتبط غالباً در جعبه ای ظاهر می شوند که افراد نیز می پرسند .

اگرچه شما نمی توانید کنترل کنید که آیا در این رتبه ها قرار دارید ، اما می توانید برای اطلاعات ارزشمند در مورد مخاطبان هدف خود از آنها استفاده کنید.

جستجوهای مرتبط با

در انتهای صفحه اول لیستی از جستجوهای مربوط به جستجوی خود را پیدا خواهید کرد.

این مکان عالی دیگری برای جستجوی ایده های کلمه کلیدی یا موضوع است.تبلیغاتادامه خواندن در زیر


پنل دانش Google

صفحه های Google Knowledge در سمت راست بسیاری از جستجوهای Google نمایش داده می شوند.

این برنامه توسط Google Knowledge Graph ، که کل مجموعه موجودیت های Google است (فکر کنید: مردم ، مکان ها و چیزهایی – به علاوه روابط آنها).

این اطلاعات با استفاده از لیست های جستجو که الگوریتم های Google را ضروری ترین اطلاعات می دانند جمع می شوند.

مفاهیم ، مشاغل ، مارک ها و افراد همه می توانند نمودار دانش خود را داشته باشند.

علاوه بر این ، می توانید بسیاری از ویژگی های SERP که در بالا ذکر شده است نیز در یک پانل دانش پیدا کنید.

پانل دانش کامل SEO داخلی را که شامل تعریف ، توضیح پاراگراف و پیوندهای مفید است برای یادگیری بیشتر در نظر بگیرید:

به همین ترتیب ، پانل های دانش برند حاوی اطلاعات اساسی برای جستجوگران در مورد آن برند هستند.

نتایج خرید

مشاهده خواهید کرد که این نتایج برای جستجوهای محصول ظاهر می شوند. اینها به عنوان کارت های تصویر در بالای SERP Google ظاهر می شوند. هر کارت معمولاً حاوی یک تصویر ، یک عنوان یک به دو کلمه ای ، یک قیمت و یک امتیاز ستاره است.


Takeaway: بیشتر از متن خود بهینه سازی کنید

در آنجا آن را دارید – بیش از 30 ویژگی مختلف که Google برای تقویت SERP ها و ارائه تجربه بهتری به کاربران خود استفاده می کند.

با آگاهی از این ویژگی های مختلف ، می توانید برای رتبه بندی برای آنها قدم هایی بردارید.

بسیاری ، مانند پانل های دانش ، شما را ملزم می کنند که به یک برند معتبر و معتبر تبدیل شوید.

با این حال ، مانند Top Stories ، به سادگی به ایجاد مطالب باکیفیت و خوب تحقیق کنید.

چگونه می توانید رتبه Google SERP خود را بهبود ببخشید؟

الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال تغییر است – حضور در بالای SERP را دشوارتر می کند. رسیدن به سطح بالا نیازمند وقف ، زمان ، استراتژی و بهینه سازی وب سایت است. روش های زیر به شما کمک می کند رتبه بندی را بهبود ببخشید و وارد یک قطعه ویژه مورد علاقه شوید.بهتر است مقاله سئو چیست ؟ و چگونه کار می کند را نیز مطالعه نمایید.

1. به طور مداوم مطالب خود را ارتقا دهید

موتورهای جستجو به طور مداوم در حال جستجوی جدیدترین و مرتبط ترین محتوا برای کاربران خود هستند. محتوای به طور منظم به روز شده یکی از بهترین شاخص های مرتبط بودن سایت است ، بنابراین سعی کنید آن را به روز نگه دارید. محتوای خود را مرتباً ممیزی کنید و هرگونه اصلاح لازم را انجام دهید.

2. فراداده

هر صفحه در وب سایت شما درج شده بین برچسب <head> برای درج فراداده یا جزئیات بیشتر در مورد محتوای صفحه. با این حال ، با تکامل سایت شما ، بسیار مهم است که برای اطمینان از ارتباط آن ، فراداده را تجزیه و تحلیل و به روز کنید. انواع فوق داده شامل فراداده عنوان ، فراداده توصیف و فراداده کلمه کلیدی است.

  • فراداده عنوان

فراداده عنوان یک نوع اساسی فراداده است . این مسئول عناوین صفحه ای است که در بالای پنجره مرورگر نمایش داده می شود و به عنوان عنوان نتایج موتور جستجو ظاهر می شود.

  • فراداده توضیحات

فراداده توضیحات نمایشی کوتاه و فریبنده از صفحه وب شما است. یک متا توضیحات عالی معمولاً شامل دو جمله است که وب سایت یا صفحه وب شما را در بر می گیرد. این همچنین شامل کلمات کلیدی شما و یک دعوت به عمل قوی است.

3. اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای لینک مناسب است

تمرکز خود را بر درج پیوندهای مرتبط با متن بگذارید. به جای پیوندهای “اینجا کلیک کنید” ، نوشتن نام مقصد را در نظر بگیرید. “اینجا را کلیک کنید” هیچ ارزش موتور جستجو فراتر از URL متصل نیست ، با این وجود استفاده از پیوندهای غنی از کلمات کلیدی ، هم باعث افزایش رتبه موتور جستجو و هم صفحه شما می شود.

4- از برچسب های alt استفاده کنید

استفاده از برچسب های alt یا توصیف متن جایگزین برای توصیف رسانه های تصویری و تصویری بسیار مهم است. آنها این امکان را برای موتورهای جستجو پیدا می کنند که صفحه شما را پیدا کنند. این امر به ویژه برای کاربرانی که از مرورگرهای فقط متنی یا صفحه خوان استفاده می کنند بسیار مهم است.

5. انتشار مطالب مربوطه

در آخر و از همه مهمتر ، محرک قدرتمند نتایج موتور جستجوی شما محتوای با کیفیت است . هیچ جایگزینی برای محتوای استثنایی وجود ندارد. محتوای با کیفیت متناسب با مخاطبان مورد نظر شما بازدید سایت را افزایش می دهد و به نوبه خود قدرت و اعتبار سایت شما را افزایش می دهد.


برای هر صفحه در وب سایت خود ، یک عبارت کلیدی را مشخص و هدف قرار دهید. اگر می خواهید وب سایت شما از نظر بسیاری از عبارات کلیدی رتبه بندی کند ، باید برای هر عبارتی که می خواهید هدف قرار دهید ، صفحه دیگری ایجاد کنید. وقتی تصمیم گرفتید یک عبارت کلیدی برای یک صفحه خاص تصمیم بگیرید ، سالات زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا می توان بخشی یا تمام عبارات کلیدی را در URL صفحه قرار داد؟
  • آیا اگر از عنوان یا کل عبارت کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنم اشکالی ندارد؟
  • آیا استفاده از بخشی یا کلمات کلیدی در عنوان صفحه و زیرعنوان قابل قبول است؟

اگر به این سوالات پاسخ مثبت دهید ، رتبه موتور جستجوگر شما بهبود می یابد.

به یاد داشته باشید ، نه URL ، عنوان و نه عناوین بیشترین تأثیر را در رتبه بندی موتور جستجو ندارند ، بلکه محتوای آن است. عبارت کلمه کلیدی خود را چند بار در سراسر صفحه تکرار کنید. شاید یک یا دو بار در پاراگراف اول و آخر ، و دو بار دیگر در بقیه مطالب.

همانطور که گفته شد ، بهترین صفحات با توجه به کاربر ایجاد می شوند ، نه موتور جستجو. زبان و سبک نوشتاری شما باید ضمن خواندن این عناصر به طور طبیعی خوانده شود.

6. نشانه گذاری طرح

برای اینکه شانس خود را در SERP ها برجسته کنید ، شما یا توسعه دهنده وب خود باید تمام صفحات وب مربوطه را با علامت گذاری طرح به روز کنید. نشانه گذاری Schema به ساختار داده های صفحه کمک می کند تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی خزیده و اطلاعات را برای سرویس دهی به کاربران در SERP جمع آوری کنند. برای Google آسان است که محتوای شما را به یکی از ویژگیهای SERP تبدیل کند زیرا محتوای شما به گونه ای سازماندهی شده است که درک و اصلاح مجدد آن برای خزنده های Google آسان است.

آیا SERP های موبایل با نتایج دسکتاپ متفاوت هستند؟

به طور معمول، SERP های موبایل و دسکتاپ نتایج یکسانی را برای یک پرس و جو نشان می دهند. با این حال، سایر عناصر موجود در SERP ممکن است تغییر کنند یا موقعیت خود را تغییر دهند.

به عنوان مثال، برخی از تبلیغات ممکن است کاربران تلفن همراه را هدف قرار دهند. علاوه بر این، Google اغلب بخش‌هایی را  جابه‌جا می‌کند.(sorce: منبع )

نتیجه

به طور کلی، اکثر استراتژی‌های سئو بر روی رتبه‌بندی محتوای شما در SERP تمرکز می‌کنند. اگر در این تلاش موفق باشید، تقریباً مطمئناً می توانید ترافیک وب سایت خود را تضمین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.