آیا سئو مقرون به صرفه است
برای استفاده بیشتر از سئو خود ، باید از راهكارهای مناسب استفاده كنید
SEO یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی است که به طور گسترده اتخاذ شده است زیرا راهی موثر برای افزایش ترافیک وب سایت شما است. اما آیا مقرون به صرفه است؟ و به غیر از افزایش ترافیک وب سایت ، استراتژی خوب SEO برای تجارت شما چه کار دیگری می تواند انجام دهد؟
آیا سئو مقرون به صرفه است؟
بله ، اگر استراتژی های صحیحی را در پیش بگیرید ، سئو نیز مقرون به صرفه است و اگر از سئو خود برون سپاری کنید ، شریک مناسبی را انتخاب می کنید. جستجوی ارگانیک بیش از نیمی از کل ترافیک وب را هدایت می کند ، و SEO به شما کمک می کند تا بخشی از این ترافیک را به خود اختصاص دهید و منجر به صلاحیت رفتن به وب سایت خود شوید بدون اینکه بانک را خراب کنید.
چه چیزی باعث می شود سئو بسیار مقرون به صرفه باشد؟
آیا می دانید 89٪ بازاریابان می گویند سئو یک استراتژی موفق است؟ بیایید به برخی از دلایل موفقیت آمیز این موضوع بپردازیم و اینکه چرا سئو برای بسیاری از مشاغل ارزش پول دارد.
1. مشتریان شما از جستجو استفاده می کنند
شانس اینکه مشتریان شما از موتورهای جستجو استفاده می کنند. حدود 93٪ جلسات آنلاین با موتور جستجو شروع می شوند و 71٪ از مشتریان B2B تحقیقات خود را با جستجو شروع می کنند. اگر می خواهید مشتریان بیشتری به صورت آنلاین کسب کنید ، باید با حضور در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) به آنجا بروید .
کافی نیست فقط به Google اجازه دهید صفحات خود را فهرست کند . تقریبا 95٪ از ترافیک جستجو به صفحه اول نتایج می رود ، بنابراین شما باید برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود رتبه خوبی کسب کنید. SEO شما را قادر می سازد تا این کار را انجام دهید.
2. سئو منجر به کیفیت بالا می شود
برای اینکه ترافیک جستجو واقعاً به مشاغل شما کمک کند ، باید از کاربرانی که احتمالاً مشتری در آن هستند ، حاصل شود. سئو شما را قادر می سازد از طریق تحقیقات کلمات کلیدی منجر به کیفیت بالا به سایت شما شود .
تحقیقات کلمات کلیدی ، بخشی جدایی ناپذیر از SEO ، شامل انجام تجزیه و تحلیل هایی برای تعیین مشتری های آینده شما برای یافتن اطلاعات مربوط به صنعت ، شرکت و محصولات یا خدمات شما می باشد.
واقعیت این است که این موارد منجر به جستجوی اصطلاحات مرتبط با تجارت شما می شوند که واجد شرایط بودن آنها هستند.
3. سئو موفقیت دراز مدت را فراهم می کند
سئو یک سرمایه گذاری است که در طولانی مدت به ارائه منافع می پردازد.
هنگامی که هزینه تبلیغات را پرداخت می کنید ، هنگامی که هزینه فضای تبلیغ را متوقف می کنید ، از گرفتن نتیجه متوقف می شوید. در مقابل ، سئو اقتدار ، محتوا و دید سایت شما را در موتورهای جستجو به طور پایدار با گذشت زمان ایجاد می کند.
تا زمانی که از سئوی خود استفاده کنید ، محتواهایی که ایجاد می کنید پس از انتشار آن برای مدت طولانی به ترافیک خود ادامه می دهند. و هرچه قدرت سایت شما بیشتر شود ، می توانید مطالب جدید را سریع تر رتبه بندی کنید.
آیا کار با آژانس سئو مقرون به صرفه است؟
کار با آژانس سئو چیست؟ ممکن است برخی از سئو کار خود را انجام دهید ، بنابراین پرداخت هزینه SEO نیز ارزش آن را دارد؟
در حالی که می توانید SEO را خودتان انجام دهید ، یادگیری SEO به زمان نیاز دارد. بیش از 65 عامل در رتبه بندی شما تأثیر می گذارند ، بنابراین باید در نظر بگیرید چیزهای زیادی وجود دارد.
از آنجا که SEO برای تسلط طولانی مدت زیادی طول می کشد ، راه اندازی استراتژی سئو خود را مدتی طول می کشد و این روند شامل آزمایش و خطا خواهد بود. SEO یک استراتژی بلند مدت است ، اما با یک رویکرد DIY ، دیدن نتایج حتی بیشتر طول می کشد.
زمان صرف یادگیری سئو ، اجرای استراتژی خود و تصحیح اشتباهات نیز زمانی است که می توانید برای تجارت اصلی خود بگذرانید.
آژانس های حرفه ای سئو دارای تجربه ، دانش و منابع لازم برای دستیابی سریع به نتایج مطلوب هستند. در حالی که هزینه بالاتری را پرداخت می کنید ، ROI بالاتری نیز دریافت خواهید کرد که هزینه های مقرون به صرفه را ارزشمند می کند.
اگر زمان زیادی را روی دست خود دارید و مهم نیست که منتظر دیدن نتایج باشید ، انجام سئو خود می تواند یک رویکرد هوشمندانه باشد. در غیر این صورت ، پرداخت هزینه خدمات سئو معمولاً مقرون به صرفه تر است.
چگونه می توانیم بیشترین بهره را از سئو خود داشته باشید
سئو عموماً یک استراتژی مقرون به صرفه است ، اما برای استفاده بیشتر از آن باید رویکرد صحیحی را اتخاذ کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در به دست آوردن بهترین SEO ROI ارائه شده است.
1. از یک استراتژی سفارشی استفاده کنید
برخی از شرکت ها از رویکرد کوکی برش برای کارهای سئو استفاده می کنند ، اما این اغلب نتایج ناخوشایندی را ایجاد می کند ، زیرا نیازهای منحصر به فرد تجارت شما را در نظر نمی گیرد. این نوع استراتژی ها همچنین قادر به تطابق سریع با تغییرات نیستند.
2. از SEO در کنار سایر استراتژی های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید
SEO با سایر انواع بازاریابی دیجیتال به خوبی کار می کند و به شما کمک می کند تا در کانال های دیگر از بهترین تلاش های خود نهایت استفاده را ببرید.
به عنوان مثال ، ایجاد محتوا به عنوان بخشی از استراتژی SEO شما چیزی را برای اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی به شما می دهد . یا ممکن است افراد مارک شما را از طریق جستجوی ارگانیک کشف کنند ، و به دلیل اینکه با آن آشنا هستند ، ممکن است بعداً روی یکی از تبلیغات پرداختهای شما کلیک کنند .
SEO بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال کاملاً گرد است.
3. ROI SEO خود را پیگیری کنید
ضروری است که ROI SEO خود را ردیابی کنید یا با یک شرکت بازاریابی دیجیتال کار کنید که گزارش منظم ارائه می دهد. نظارت بر فعالیتهای SEO شما به شما این امکان را می دهد تا ببینید که چه چیزی خوب کار می کند و چه چیزی نیست ، بنابراین می توانید روش های خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.
اندازه گیری ROI SEO شما همچنین شواهدی در مورد مقرون به صرفه بودن SEO شما ارائه می دهد. می توانید از داده های ROI خود برای تعیین میزان سرمایه گذاری در SEO در آینده استفاده کنید.
Google Analytics ابزاری فوق العاده مفید برای اندازه گیری ROI SEO شما است. برای اندازه گیری ROI در Google Analytics:
- پیگیری تبدیل را تنظیم کنید ، که به شما امکان می دهد فروش ، هدایت و سایر تبدیل ها را در سایت خود ردیابی کنید
- تبدیل های خود را به صورت کانال مرتب کنید تا ببینید چه تعداد از تبدیل های شما می توانید به جستجوی ارگانیک نسبت دهید
- درآمد خود را از تبدیل جستجوی ارگانیک محاسبه کرده و آن را با هزینه سرمایه گذاری خود تقسیم کنید
4- شریک سئو مناسب خود را انتخاب کنید
نکته مهم دیگر برای بهرهبرداری بیشتر از سئو شما ، انتخاب شرکتی مناسب به عنوان شریک زندگی شما است . هنگام ارزیابی یک شرکت سئو ، سؤالاتی از قبیل موارد زیر بپرسید:
- آیا آنها بررسی و توضیحات مثبتی دارند ؟
- آیا نسبت به قیمت آنها شفاف هستند ؟
- آیا آنها نمونه ای از موفقیت های گذشته خود را دارند؟
- آیا آنها جوایزی کسب کرده اند ؟
- آیا آنها در نتایج جستجوی اصطلاحاتی مانند نام شرکت و آژانس سئو در [شهر خود] رتبه خوبی کسب می کنند؟
- آیا می توانید به راحتی با آنها در تماس باشید ؟
- آیا آنها استراتژی های سفارشی ایجاد می کنند ؟
- آیا آنها گزارش منظم تبلیغات را ارائه می دهند
سئو محلی چیست لینک بخوانید
آیا حتی می توانیم “هزینه” را به سئو دل بسته کنیم؟
اگرچه هر آژانس SEO خوب می تواند نتایج قابل قبولی به شما نشان دهد – افزایش ترافیک ارگانیک ، به عنوان مثال ، شاید نباید بیش از حد روی ویژگی ها تمرکز کنیم.
یک استراتژی بلند مدت جستجوگرها روی چیزهای بیشتری تمرکز دارد و بیشتر از کسب راهکارها نیست.
اگر از یک آژانس سئو برای مراقبت از وب سایت و استراتژی خود استفاده می کنید ، آنها به طور مداوم در مورد تجزیه و تحلیل ترافیک به وب سایت شما ، بررسی می کنند که چگونه بازدید کنندگان از طریق وب سایت جریان می یابند ، کدام صفحات موفق ترین هستند و همچنین شناسایی راه های جدید برای افزایش ترافیک.
این رویکرد بلند مدت برای بهبود یک وب سایت یک هزینه یکپارچه نیست – این یک سرمایه گذاری طولانی مدت در یک دارایی با ارزش است. شما با ایجاد وب سایت خود با محتوای با کیفیت و بازدید از بازدیدکنندگان از ارتباط با تجارت خود ، راهی پایدار برای بازگرداندن بازدید کنندگان علاقه مند و همچنین ترسیم ترافیک جدید ایجاد می کنید.
نتیجه گیری
طول عمر سئو امکان افزایش هزینه ها را برای مدت زمان طولانی فراهم می کند. ممکن است برای رسیدن به بالای موتورهای جستجو زمان لازم باشد ، اما ماندن در آنجا باعث افزایش جریان ترافیک خواهد شد. خرید تبلیغات می تواند افراد را به همراه داشته باشد ، اما مجبور به بازپرداخت اغلب اوقات است. پرداخت به ازای هر کلیک می تواند به سرعت ترافیک و فروش را به همراه آورد ، اما شما را مجبور می کند برای کل ترافیک خود بپردازید. این باعث می شود حداقل تا زمانی که آن را به کمال نیاندازید ، آن را به یک بازی خطرناک تبدیل کنید. همه روشهای رایگان دیگر از جمله بازاریابی مقاله ، سریعاً ترافیک را به خود جلب می کند که به زودی از بین می رود. تنها راه کسب درآمد بلند مدت و با صرفه اقتصادی از طریق فرایند بهینه سازی موتور جستجو است. سایر شکل های بازاریابی آنلاین از پتانسیل بلند مدت سئو نمی افتد.
مطالب مشابه