سئو

چندین راه برای بهبود سئو سایت شما


برای بهبود بهینه سازی موتور جستجو (سئو) این پیشنهادات را دنبال کنید و تماشای وب سایت خود را در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار دهید.

راه های مختلف برای بهبود چشمگیر سئو وب سایت

1. انتشار مطالب مرتبط

کلید واژه ها

برای هر صفحه در وب سایت خود یک عبارت کلمه کلیدی خاص را شناسایی و هدف گذاری  کنید. به این فکر کنید که چگونه خواننده شما می تواند آن صفحه خاص را با اصطلاحات جستجو مانند جستجو کند:

  • کارشناسی ارشد مدیریت مهندسی
  • مهندسی زیست پزشکی چیست؟
  • منابع IX عنوان
  • شفق شمالی
  • چگونه برای بورس های تحصیلی اقدام کنیم؟
  • مهلت درخواست

چند کلمه کلیدی عبارات

دستیابی به رتبه بندی موتورهای جستجو برای چندین عبارت کلمه کلیدی برای یک صفحه وب بسیار دشوار است ، مگر اینکه این عبارات بسیار شبیه به هم باشند. یک صفحه ممکن است بتواند هم برای “مشاغل مهندسی زیست پزشکی” و “مشاغل مهندسی زیست پزشکی” رتبه بندی کند. رتبه بندی برای “امور دانشجویی” و “معاون دانشجویی” یا “تبعیض جنسیتی” و “مراحل گزارش خشونت” با یک صفحه واحد بعید است.

اگر می خواهید چندین عبارت کلمه کلیدی را با وب سایت خود رتبه بندی کنید ، برای هر عبارت کلمه کلیدی مورد نظر خود باید یک صفحه وب جداگانه تهیه کنید .

قرار دادن کلمات کلیدی

پس از انتخاب عبارت کلمه کلیدی خود برای صفحه ، این سؤالات را در نظر بگیرید:

  1. آیا می توانم از بخشی یا کلمات کلیدی موجود در URL صفحه استفاده کنم (با استفاده از کلمات کلیدی در پوشه ها)؟
  2. آیا می توانم از قسمت یا تمام عبارت کلمه کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنم؟
  3. آیا می توانم از بخشی یا کلمات کلیدی کلیدی موجود در عناوین صفحه و زیرنویس ها استفاده کنم؟

پاسخ دادن به  بله به این سؤالات می تواند رتبه موتور جستجوگر شما را بهبود بخشد. شود طبیعی و کاربر پسند ، هر چند. به عنوان مثال ، شما نمی خواهید که کلمه “مهندسی” سه یا چند بار در URL نشان داده شود یا عبارتی از چراغ های شمالی را در عنوان صفحه و هر عنوان تکرار کنید. خوانایی و قابلیت استفاده هنوز هم بهینه سازی موتورهای جستجوگر است.

2- ایجاد محتوای با کیفیت بالا

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای بهبود SEO وب سایت انجام دهید ایجاد محتوای با کیفیت بالا است . Google می خواهد محتوا را رتبه بندی کند که به سوالات کاربران پاسخ می دهد و تجربیات خوبی از کاربر ارائه می دهد.

یكی از بهترین راهها برای اطمینان از كیفیت مطالب خود ، این است كه ابتدا در هنگام ایجاد محتوا ، خواه نوشتن یك پست بلاگ ، ایجاد یك فیلم یا طراحی یك اینفوگرافیك ، ابتدا به مخاطبان خود بیندیشید .

مخاطبان شما چه نوع محتوایی را از شما می خواهند؟ اطمینان حاصل کنید که تمام مطالب شما برای کاربران شما مفید است و موضوعات مورد علاقه را در بر می گیرد.

همچنین محتوای شما باید آسان و لذت بخش باشد. به عنوان مثال ، شکستن بلوک های متن با عناوین ، عناصر چندرسانه ای و لیست های گلوله ای ، خواندن مطالب شما را آسان تر می کند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما حاوی اطلاعات دقیقی است ، به خوبی جریان می یابد ، و از هجی و دستور زبان مناسب استفاده می کند.

3. مرتباً محتوای خود را به روز کنید

احتمالاً متوجه شده اید که نسبت به محتوا کاملاً احساس می کنیم. موتورهای جستجو نیز انجام می دهند. به طور مرتب به روزرسانی مطالب به عنوان یکی از بهترین شاخص های مربوط به یک سایت مشاهده می شود ، بنابراین حتما آن را تازه نگه دارید. محتوای خود را در یک برنامه مشخص حسابرسی کنید (به طور مثال در ترم) و در صورت لزوم به روزرسانی کنید.

4. فراداده

هنگام طراحی وب سایت خود ، هر صفحه فاصله ای بین برچسب <head> برای درج ابرداده یا اطلاعات مربوط به محتویات صفحه شما دارد. اگر سایتی CMS دارید که در ابتدا توسط تیم وب UMC تولید شده است ، این داده ها را برای شما از قبل جمع کرده است. با این حال ، مرور و به روزرسانی ابرداده از زمان تغییر سایت برای شما مهم است.

عنوان فوق داده

عنوان فوق داده عنوان مسئول عناوین صفحه نمایش داده شده در بالای پنجره مرورگر و عنوان عنوان موتورهای جستجو است. این مهمترین فوق داده در صفحه شماست.

برای افرادی که دارای وب سایت CMS هستند ، تیم وب یک سیستم اتوماتیک برای ایجاد عنوان متا برای هر صفحه وب بر اساس عنوان صفحه شما ایجاد کرده است. این به اهمیت استفاده از عناوین صفحه خوب فکر شده غنی از عبارات کلمات کلیدی می افزاید .

توضیحات فوق داده

ابرداده توضیحات توضیحی متنی است که ممکن است یک مرورگر در بازگشت جستجوی صفحه شما از آن استفاده کند. به عنوان صفحه نمایش پنجره سایت خود فکر کنید – توصیف مختصر و جذاب از آنچه در آن موجود است ، با هدف ترغیب مردم برای ورود. توضیحات متا خوب معمولاً شامل دو جمله کامل است. موتورهای جستجو ممکن است همیشه از توضیحات متا شما استفاده نکنند اما مهم است که این گزینه را در اختیار آنها قرار دهید.

فراداده کلید واژه

ابرداده کلمات کلیدی به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد تا در جدول بندی رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده شود. با این حال ، شما باید از قبل عبارات کلمات کلیدی خود را بدانید ، بنابراین اضافه کردن آنها به ابرداده کلمات کلیدی شما ضرری ندارد. می خواهید عبارات متنوعی را وارد کنید. به عنوان یک قاعده کلی ، سعی کنید با هر عبارت شامل 1-4 کلمه ، آن را در حدود 3-7 عبارات نگه دارید. یک مثال عالی می تواند “درجه علوم کامپیوتر” باشد.

5- سایتی با ارزش داشته باشید

در ایجاد پیوندهای مرتبط در متن متمرکز شوید. به جای پیوندهای “اینجا کلیک کنید” ، سعی کنید نام مقصد را بنویسید. “اینجا را کلیک کنید” هیچ ارزش موتور جستجوی فراتر از URL پیوست ندارد ، در حالی که “برنامه سازمانی میشیگان فناوری” سرشار از کلمات کلیدی است و باعث بهبود رتبه موتورهای جستجوگر شما و همچنین رتبه بندی صفحه ای که به آن لینک می دهید ، می باشد. همیشه از طریق پیوندهای کلمات کلیدی از پیوندهای توصیفی استفاده کنید – این کار نه تنها بهینه سازی موتور جستجو را بهبود می بخشد بلکه به خوانندگان شما ، از جمله معلولین یا افرادی که از صفحه خوان استفاده می کنند ، به خوانندگان شما نیز ارزش می افزاید.

6- از برچسب های alt استفاده کنید

همیشه رسانه های تصویری و تصویری خود را با استفاده از برچسب های alt یا توضیحات متن جایگزین توصیف کنید. آنها به موتورهای جستجوگر اجازه می دهند صفحه شما را پیدا کنند ، این امر بسیار مهم است – به خصوص برای افرادی که از مرورگرهای متنی یا خواننده های صفحه استفاده می کنند.

راه های شگفت انگیز برای بهبود سریع سئو سایت

1. به صفحات خود پیوندهای بیشتری بدست آورید

گرفتن پیوند از وب سایتهای مشهور و دارای قدرت بالا یکی از موثرترین روشهای تقویت سئو است.

با ایجاد محتوای باکیفیت ، به طور طبیعی پیوند کسب خواهید کرد ، اما می توانید از چندین تاکتیک برای افزایش تعداد پیوندهای به دست آمده استفاده کنید.

یک روش ایجاد محتوای بسیار پیوندی مانند اینفوگرافیک و راهنمای نهایی است.

ممکن است شخصی اینفوگرافیک شما را   به پست خود اضافه کند و به سایت شما پیوند دهد تا به صفحه خود ارزش افزوده کند. اگر شخصی بخواهد پیوندی را اضافه کند تا خوانندگان خود بتوانند درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند ، یک راهنمای نهایی کاملاً کار می کند.

همچنین می توانید مستقیماً به افراد مراجعه کرده و توصیه کنید که آنها به صفحه شما پیوند دارند. ممکن است پیشنهاد کنید که آنها ، به عنوان مثال ، صفحه شما را به لیستی از منابع اضافه کنند یا پیوند شکسته را با پیوند به صفحه خود جایگزین کنید.

افزایش رتبه سایت در گوگل

فقط مطمئن شوید که از تکنیک های ایجاد لینک های اسپم مانند پرداخت لینک یا اضافه کردن پیوند به وب سایت خود در نظرات در سایت های دیگر جلوگیری می کنید.

2. سرعت صفحه خود را بهبود بخشید

بیش از 80٪ کاربران انتظار دارند که صفحات در سه ثانیه یا کمتر بارگیری شوند . یک صفحه با سرعت آهسته یک تجربه کاربری ضعیف ایجاد می کند و ممکن است باعث شود کاربران سایت شما را ترک کنند. همچنین می تواند رتبه موتورهای جستجوگر شما را پایین بیاورد .

می توانید سرعت صفحه خود را با ابزار PageSpeed ​​Insights Google بررسی کنید . این ابزار سرعت صفحه شما را ارزیابی می کند و توصیه هایی برای بهبود آن می کند.

برخی از راه های بهبود سرعت صفحه شما شامل موارد زیر است:

  • فشرده سازی پرونده های HTML ، CSS و JavaScript
  • کد خود را کم کنید
  • فشرده سازی تصاویر شما
  • با استفاده از حافظه پنهان مرورگر
  • به روزرسانی به سرور سریعتر

3. سایت خود را با موبایل سازگار کنید

Google اکنون در هنگام رتبه بندی سایت شما از فهرست نمایه اول موبایل استفاده می کند ، به این معنی که صفحات را از دید کاربران موبایل ارزیابی می کند. بنابراین ، ساخت سایت شما با موبایل بیشتر ، روشی عالی برای تقویت سئو است.

مانند سرعت صفحه ، Google ابزاری رایگان برای تست دوستی سایت شما ارائه می دهد .

اگر قبلاً نبودید ، اولویت بندی نسخه موبایل وب سایت خود را شروع کنید. از طراحی پاسخگو استفاده کنید  ، که به سایت شما اجازه می دهد تا با دستگاهی که شخصی در آن مشاهده می کند ، تنظیم شود تا از همه نوع دستگاهها ، از جمله دستگاه های تلفن همراه ، عالی به نظر برسد و از عملکرد عالی برخوردار باشد.

4. از لینک سازی داخلی به صورت استراتژیک استفاده کنید

قرار دادن استراتژیک لینک سازی داخلی ، که پیوند به صفحات در وب سایت شما هستند ، می تواند به تقویت صفحات شما کمک کند. در اینجا نحوه بهبود رتبه جستجوی Google با پیوندهای داخلی آورده شده است:

  1. صفحه ای را پیدا کنید که از نظر رتبه ای نسبتاً خوبی دارد اما می تواند از یک تقویت کننده برای بهبود عملکرد آن استفاده کند ، مانند چیزی که در صفحه دو نتایج جستجو قرار دارد.
  2. سپس صفحه ای را در سایت خود بیابید که در صدر نتایج جستجو قرار دارد.
  3. در مرحله بعدی ، پیوندی از صفحه رتبه بالا به صفحه مورد نظر خود اضافه کنید. این پیوند برخی از اختیارات صفحه با عملکرد بالا را به صفحه دیگر منتقل می کند ، سئوی آن را تقویت می کند و به طور بالقوه آن را از صفحه دو به صفحه یک می گیرد.

منبع :source

مطالب مشابه

نحوه استفاده از Google Analytics برای بهبود سئو

بهترین ابزار سئو چیست

آموزش رایگان سئو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا