کلمات کلیدی LSI چیست و چطور آن ها را پیدا کنیم؟
امروز ، ما در مورد LSI یا فهرست معنایی Latent Indexing صحبت خواهیم کرد. کلمه کلیدی ، برچسب alt ، توضیحات متا ، H1 ، H2 ، همه ما می دانیم که اینها چیست. اما آیا آنها برای بهینه سازی سئو کافی هستند؟ برای بهینه سازی وب سایت به بهترین وجه ، لازم است از تکنیک های معمول سئو فراتر بروید.
کلمات کلیدی LSI چیست؟
کلمات کلیدی ایندکس سازی Latent Indexing )LSI) کلماتی هستند که معمولاً در یک موضوع واحد با هم پیدا می شوند و از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط هستند.
در اینجا یک مثال وجود دارد – بیایید بگوییم مبحث مقاله شما “محصولات زراعی” است. به طور معمول ، شما می توانید چندین کلمه کلیدی مرتبط مانند “محصولات باغداری” ، “لیست محصولات زراعی” ، “گیاه شناسی” و “فهرست محصولات زراعی” پیدا کنید.
تکمیل خودکار گوگل
تکمیل خودکار گوگل یکی از سادهترین و سریعترین راهها برای یافتن فرصتهای کلمه کلیدی LSI برای محتوای شما است.
برای این کار ، کافی است کلمه کلیدی اصلی را در جستجوی گوگل تایپ کنید و گوگل سعی می کند آن را با لیستی از پیشنهادات تکمیل کند.
مزایای کلمه کلیدی LSI کدامند
- خواندن آسان برای کاربر وب : موجود بودن کلمه کلیدی معنایی باعث می شود کاربر بدون هیچ مشکلی مطالب شما را راحت تر بخواند. این به طور مستقیم بر بازدید نشستن ، ماندن در صفحه و کاهش نرخ پرش تأثیر می گذارد.
- خزش و خوانایی آسان ربات گوگل : امکان رتبه بندی بیشتر. Google صفحات را به صورت متنی مطالعه می کند ، همچنین Google صفحه را بهتر می فهمد و تصویر کلی محتوای شما را که به صورت پویا در سرورها ذخیره می شود اسکن می کند.
- هدف اصلی Google ارائه نتایج مربوط به جستجوگران است که از این طریق امکان پذیر است.
- حذف پر کردن کلید واژه ها : افزودن همان کلمه کلیدی کافی منجر به نقض اصل رتبه بندی گوگل با نام مستعار پر کردن کلید واژه می شود.
LSI SEO چیست؟
روشی برای بهینه سازی محتوای صفحه یک صفحه وب برای یک جستجوی خاص با اطمینان از یافتن کلمات طبیعی دیگر در مورد آن جستجوی خاص است .که از اصول اصلی seo سایت است
همچنین شانس شما را برای رتبه بندی سایر کلمات کلیدی با حجم بالا که از لحاظ معنایی با پرس و جو جستجوی شما مرتبط هستند ، بهبود می بخشد.
مطلب زیر بخونید
چگونه کار می کند؟
برای درک چگونگی عملکرد LSI در عمل ، هیچ چیز بهتر از شروع فوراً با یک مثال عملی نیست.
خوب ، فرض کنیم که یک صفحه از وب سایت شما در مورد قالب کیک صحبت می کند.
عنوان این صفحه به احتمال زیاد چیزی شبیه به “بهترین قالب کیک چیست؟” یا ‘قالب کیک: هر آنچه را که می خواستید بدانید و هرگز جرات نکردید از آن درخواست کنید.’
موتور جستجو هنگام مطالعه یکی از این عناوین ، بر اساس آنچه که تاکنون درباره LSI آموخته ایم چه می کند؟
ساده: شروع به فرضیه آنچه می تواند در متن پیدا کند ، خواهد بود. در واقع، از موتور جستجو نیز یک ترفند متکبر، آن را نه تنها حدس و گمان آنچه که می تواند در متن باشد، بلکه آنچه که متن باید حاوی به عنوان معتبر و مفید در نظر گرفته شود.
“کیک با ماست” ، “کیک در ماهیتابه” ، “شیرینی” و “کیک تابه با فر ” احتمالاً کلمات اصلی هستند که موتور جستجو انتظار دارد در آن محتوای وب خاص پیدا کند.
پس از همه ، این همان چیزی است که شما انتظار دارید ، درست است؟ چگونه می توانید مقاله ای با آن عنوان را که مربوط به کیک هایی است که به جای میمون با پوزه خراب صحبت می کنند ، مثبت ارزیابی کنید؟
این کاملاً بی فایده خواهد بود هیچ کس با وارد کردن کلمات “قالب کیک” در Google به دنبال اطلاعاتی در مورد میمون نیست. در اینجا: موتورهای جستجو به همین روش فکر می کنند.
موثرترین کلمات برای LSI چیست؟
اکنون فهمیدید که چگونه می توانید کلمات کلیدی زیادی را پیدا کنید تا متن های خود را با کلید LSI بهینه کنید. با این حال ، شما باید درک کنید که کدام یک از اینها مؤثرترین هستند.
در بیشتر موارد ، شما مطمئناً نمی توانید از همه آنها استفاده کنید: اول از همه ، باید مواردی را حذف کنید که هیچ ارتباطی با موضوع شما ندارند.
به عنوان مثال ، اگر شما کمد لباس می فروشید ، کلمه کلیدی “کمد داخلی” کامل خواهد بود. در حالی که احتمالاً این “کمد لباس در تهران” کنار گذاشته خواهد شد. این ترفند برای درک دلایلی است که باید کاربران را وادار به جستجوی دقیقا آن مفاهیم کند.
نگران نباشید ، به طور کلی قصد کاربران ، یکی از این سه کاربر است:
- جستجوی اطلاعات در مورد یک شی خاص (کمد لباس چیست؟)
- اطلاعات عمیق تری را در مورد آن شی جستجو می کنید (بهترین مواد برای کمد لباس چیست؟)
- نگاه کنید یرای خرید(ازکجا می توان کمد بخرم)
این سه دستورالعمل باید اولین معیارهایی باشد که متن های شما باید مطابقت داشته باشد و بنابراین کلماتی که برای محتوای وب شما استفاده می شود. و بعد ، از فرهنگ لغت استفاده کنید!
آیا می دانید با پیروی از این قوانین ساده چه اتفاقی می افتد؟ متون شما به نیازهای واقعی کاربران پاسخ خواهند داد. و در عین حال از موتورهای جستجوگر قدردانی می شود.
اگر تاکنون از کلمات کلیدی LSI استفاده نکرده اید یا مورد توجه قرار نگرفته اید ، امیدوارم از زمانی که این مقاله را خوانده اید ، اکنون خواهید بود.
آیا کلمات کلیدی معایبی دارند؟
لزوماً هیچ نقصی ندارند ، اما روش نمایه سازی محدودیت هایی دارد. مثلا:
- ترتیب کلمات را در نظر نمی گیرد و تمام حروف ربط و حرف اضافه را از بین می برد.
- کلمات را فقط یک معنی می داند .
- ایده های اساسی و کنایه را تشخیص نمی دهد. در بعضی موارد ، ممکن است معنی کلمات با معنای متن مطابقت نداشته باشد.
کلمات کلیدی مرتبط و هدف جستجوگر
اما دلیل دیگری نیز وجود دارد که گوگل شروع به استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با معناشناسی کرد.
نمایه سازی معنایی نهفته به Google کمک می کند تا معنی اصطلاح جستجو را بهتر درک کند.
همانطور که کلمات کلیدی LSI به Google کمک می کنند تا محتوا را بفهمد (برس مو در برابر قلم موهای فتوشاپ) ، همین کلمات کلیدی همچنین به موتور جستجو کمک می کنند تا زمینه جستجوی جستجو را درک کند .
و این به گوگل اجازه می دهد تا مطابقت بین آنچه افراد جستجو می کنند و محتوایی که در نتایج جستجو پیدا می کنند را بهبود بخشد.
آیا YouTube از کلمات کلیدی LSI استفاده می کند؟
جالب توجه است ، لازم به ذکر است که حتی اگر گوگل صاحب YouTube باشد ، آنها در درجه اول بر روی دو موتور جستجو و الگوریتم مختلف کار می کنند. آنچه به نظر من تعجب آور است این است که به نظر نمی رسد در زمان نوشتن این مقاله ، YouTube از کلمات کلیدی LSI برای رتبه بندی استفاده می کند.
کجا می توان از کلمات کلیدی LSI استفاده کرد
- عناوین (H2 ، H3 ، H4)
- 100 کلمه اول
- Alt تصویر
- قسمت نتیجه گیری
- نام فایل های تصویری
- توضیحات متا
- عنوان مقاله
- عنوان SERP
نتیجه گیری
lsi عباراتی هستند که از نظر معنایی با کلمه کلیدی هدف یک صفحه وب مرتبط هستند!در بخش نظرات زیر نتایج خود را با ما درمیان بگذارید. امیدوارم به زودی از شما بشنوم!
مطلب مشابه
به نظر من انتخاب کلمه کلیدی مناسب حتی از نوشتن مطلب هم سختتره چون
نمیشه دونست که گوگل چیو ایندکس میکنه و معمولا گوگل هوش مصنوعی خودشو داره برای انتخاب کلمات کلیدی حتی اگر شما از قبل اونهارو مشخص کرده باشید. بنابراین انتخاب کلمات کلیدی صرفا توسط انسان خیلی موثر نیست و باید از الگوریتم های هوشمند استفاده کرد. من خودم از سرویس هایی مثل کیوردماینر و اینها استفاده کردم ولی فارسی رو درست پشتیبانی نمی کنن و بعد از چندماه استفاده عملا تاثیری روی ترافیک نداشتن. از یک ماه پیش از ابزار زیر استفاده میکنم، من نمی دونم واقعا چطوریه الگوریتمشون ولی جالبه که ترافیک سایتم بهتر شده و کلیدواژه های جالبی رو تو گوگل کنسول می بینم به نظر خودشونم از این الگوریتم استفاده میکن و به نظر رتبشون هم بالاست. به هر صورت خلاصه کلام، اگر کلیدواژه های انگلیسی میخواهید از ابزارهای موجود استفاده کنید و لی برای فارسیا من قویا ابزار زیر رو توصیه میکنم
https://yarpress.com/keywords
با حرفتون کاملا موافقم ولی با سایتی که معرفی کردید تا الان کار نکردم
آیا داشتن مطالب مرتبط با کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه می شه
یکی از اعواملی که گوگل می تونه تشخیص بده سایت شما مناسب افزایش رتبه می باشد همین مورد هست ، فقط باید ببینید که رقیب شما در نتایج هم همین کار کرده ولی مواظب باشید مطلب تکراری نشه