گوگل پنالتی چیست و چگونه باید آن را رفع کرد؟

همه ما گوگل را دوست داریم و گوگل نیز ما را دوست دارد. در جایی که عشق وجود دارد ، اعتماد و برخی قوانین نیز برای پایبندی وجود دارد. به همین ترتیب ، هنگامی که Google بستری را برای رشد دسترسی و تجارت شما فراهم می کند ، همچنین بررسی می کند که آیا از آن به روش صحیح استفاده می کنید یا خیر. دریافت جریمه Google یک سناریوی کابوس برای صاحبان وب سایت است. در بیشتر موارد ، باعث کاهش قابل توجهی در ترافیک می شوند و برداشته شدن مجازات ها بسته به نوع و شدت تخلفات شما ، مدت زیادی طول می کشد.

گوگل پنالتی

پنالتی گوگل بسیار شبیه به مجازات های ورزشی است. در اصل آنها برای مجازات وب سایتهایی که اشتباه انجام داده اند طراحی شده اند.به آن گوگل پنالتی گوییم. این مجازات ها همیشه به صورت دستی انجام نمی شوند ، و ممکن است آنها روی وب سایتهایی ایجاد شده توسط کسانی که هیچ تصوری از اشتباه بودن آنها ندارند تأثیر بگذارد ، اما هنوز هم می توانند عملکرد سایت را در نتایج جستجو و پس از آن تأثیر بگذارد.

اگر ترافیک وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یابد و شاهد کاهش رتبه بندی مربوطه باشید ، احتمال خوبی وجود دارد که توسط گوگل جریمه شوید.

گوگل پنالتی
پنالتی گوگل

پنالتی گوگل به معنای مجازات Google

گوگل پنالتی بدان معنی است که سایت شما دیگر در نتایج جستجو ذکر نشده است ، یا اینکه رتبه شما برای کلمات کلیدی هدفمند شما به طرز چشمگیری کاهش یافته است. هنگامی که سایت شما مجازات Google می کند ، مخاطبان هدف شما نمی توانند شما را پیدا کنند. و هنگامی که برای مخاطب هدف خود نامرئی هستید ، میزان ترافیک و در نهایت درآمد کاهش می یابد.شما فکر می کنید سئو ایراد دارد در حالی که جریمه شدید

این می تواند برای هر وب سایت اتفاق بیفتد. اما پس از جریمه Google ، دریافت رتبه خوب و بازگشت مجدد به نعمتهای خوب Google آسان نیست.

چرا سایت ها پنالتی گوگل را دریافت می کنند؟

کار گوگل ارائه مناسب ترین نتایج جستجو است. از نظر گوگل ، هر وب سایتی که سعی در دستکاری نتایج جستجو کند ، به محصول Google آسیب می رساند.

چگونه رتبه گوگل بالا ببریم بدون جریمه

مجازات گوگل چیست؟

مجازات های Google شامل حذف کامل یا جزئی سایت از فهرست گوگل است یا افت قابل توجهی در رتبه بندی جستجوی سایت وجود دارد. مورد دوم معمولاً نتیجه تشخیص خودکار اسپم یا دستی است در حالی که دلایل زیادی نیز وجود دارد. کاهش رتبه می تواند به کل وب سایت ، چندین صفحه آن یا برخی از کلمات کلیدی اسپم خاص مراجعه کند.

مجازات گوگل

مجازات های پر کردن کلمات کلیدی

روزگاری ، پر کردن صفحات با کلمات کلیدی یا نامرئی ساختن آنها راهی آسان برای رتبه بندی در الگوریتم های اولیه گوگل بود. امروز ، Google کلمات کلیدی پنهان یا پر شده را پرچم گذاری می کند و با یک اعلان اقدام دستی ، که می توانید در Search Console به صورت برجسته مشاهده کنید ، به شما ضربه می زند. 

تمام موارد مشکوک کلمات کلیدی خود را در متن سایت جستجو کنید و محتوا را بهینه کنید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که Google از اینکه محتوای شما توسط انسان واقعی تولید می شود

تأثیرات مختلف مجازات های Google (سطح مجازات)

پنالتی کلمه کلیدی بدان معنی است که یک یا چند کلمات کلیدی در یک دامنه مجازات موقعیت رتبه بندی خود را از دست بدهند. سایر کلمات کلیدی تحت تأثیر این مجازات نیستند.

اقدامات دستی در مقابل مجازات های الگوریتم

گوگل به طور معمول وب سایت ها را از دو روش جریمه می کند. تیم اسپم می تواند مشکلی را در وب سایت شما تشخیص دهد و یک اقدام دستی را صادر کند ، یا به دلیل بروزرسانی در الگوریتم جستجوی Google ، می توانید یک افت خودکار در رتبه بندی متحمل شوید. در هر دو مورد شما باید علت اصلی نزول را پیدا کنید.

چه عواملی مجازات گوگل را ایجاد می کند؟

برخی از متداول ترین عوامل مجازات عبارتند از:

  • اگر وب سایت شما دارای spyware ، adware یا ویروس های دیگر است
  • هدایت مجدد فریبنده – هنگامی که بازدید کننده ای به طور خودکار به صفحه دیگری برده می شود حتی اگر چیزی را کلیک نکرده باشد
  • فروش پیوند (پیوندهای بیش از حد خروجی فروش پیوندها را نشان می دهد)
  • پر کردن کلمات کلیدی (کلمات کلیدی بیش از حد در صفحه)
  • Cloaking (نمایش چندین نسخه وب سایت به موتور جستجو)
  • محتوا اذیت و آزار
  • مطالب تروریستی
  •  محتوای واضح جنسی

این یک لیست کوتاه از عوامل احتمالی است. هر کاری که یک وب سایت در تلاش برای فریب موتور جستجو یا دور کردن تجربه کاربر انجام دهد ، جریمه محسوب می شود. 

چه عواملی باعث پنالتی می شود
پنالتی google

مشکلات پنگوئن

علت اصلی اکثر گوگل پنالتی ها پیوندهای پشتی است که به لینک های ورودی نیز معروف است. اینها یک عامل مهم است که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد ، و با افزایش رقابت پذیری سئو ، برخی از بازاریاب ها سعی می کنند از طریق روش های غیر طبیعی که مجازات ها را اعمال می کنند ، پیوند برقرار کنند.

نمونه ای از وب سایت های با کیفیت پایین برای جلوگیری از:

Google مجازات یا ممنوع کرده است – اگر پیوندهای ورودی از وب سایتهایی که مزرعه لینک هستند و Google به دلیل نقض دستورالعملها علیه شما اقدام می کند ، باید از شر آنها خلاص شوید.

وب سایت هایی که دارای محتوای تکراری هستند –

اگر یک وب سایت دارای بخش هایی از مطالب درون یک دامنه یا دامنه هایی باشد که دارای محتوای تکراری یا بسیار مشابه هستند ، احتمالاً گوگل تعیین می کند که وب سایت دارای کیفیت پایین است.

وب سایت هایی که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند –

بسیاری از وب سایت ها به ناچار پیوندهایی را از منابعی دریافت می کنند که هیچ ارتباطی با تمرکز شما ندارند. اگر پیوند کاملاً تصادفی به نظر برسد ، بدون هیچ زمینه ای ، ممکن است برای Google نامطلوب به نظر برسد.

لینک های مربوط به اسپم و تالار گفتگو –

این لینک ها تقریباً وب سایت شما را مجازات می کنند. افرادی که پیوندها را در بخش نظرات وبلاگ و نمایه انجمن مشاهده می کنند ، نه تنها آزار دهنده هستند. آنها به طور جدی دستورالعمل های Google را نقض می کنند و احتمالاً قیمت آن را می پردازند.


پیوندهای غیر طبیعی از وب سایت شما

این مجازات در شرایطی اتفاق می افتد که ما یک پروفایل پیوند خروجی غیر طبیعی داریم. این شبیه به مجازات فوق است ، و تنها تفاوت این است که این مجازات برای لینک های خروجی است در حالی که مجاز بالا برای پیوندهایی است که برای وب سایت ما در حوزه های دیگر ساخته شده است. شما باید از پیوند دادن به دامنه های بی ربط ، شرکت در یک تبادل بیش از حد پیوند ، خرید و فروش لینک خودداری کنید.

“پیوندهای ورودی از فهرستها و سایتهای نشانه گذاری اجتماعی کم کیفیت است.”

وب سایت هایی با محتوای بسیار کمی –

در سال های اولیه ، بک لینک از دایرکتوری های آنلاین بسیار عالی بود زیرا به دست آوردن آنها نسبتاً آسان بود و به سئو (بهینه سازی موتور جستجو )شما کمک می کردند. دیگر نه. پیوندهای ورودی از دایرکتوری و سایتهای نشانه گذاری اجتماعی کم کیفیت هستند و در صورت وجود آنها ، باید از برچسب nofollow استفاده کنید تا مطمئن شوید به کیفیت سایت شما آسیب نمی رساند.

پیوندهای وب سایت جهانی

– اگر پیوندهایی از ستون های فرعی ، پاورقی و ابزارک ها دارید ، مشکوک به نظر می رسد. شما باید از اینها دوری کنید.

پیوندهای تبلیغاتی

هر پیوندی که از محتوای حمایت شده حاصل شود نباید از PageRank عبور کند. اگر تبلیغات مرتبط با محتوای خود دارید ، حتما از برچسب nofollow استفاده کنید تا مطمئن شوید که در رتبه بندی شما تأثیر نمی گذارد.

تکتیکهایی که برای فریب موتورهای جستجو طراحی شده اند

از وب سایت هایی که پیوندها یا متن را در اسکریپت های آن پنهان می کنند ، یا از ریدایرکت استفاده می کنند ، صفحات درهای ورودی و محتویات تولید شده خودکار باید از این کار اجتناب کرد.

مجازات های گوگل می توانند پرهزینه باشند. بهترین راه برای مرتب سازی رتبه بندی وب سایت شما ، شناخت و پیروی از دستورالعمل های Webmaster گوگل است.

در اینجا چندین مجازات سئو مختلف و نحوه گزاف گویی از آنها آورده شده است

یک اقدام دستی هنگامی است که یک مرورگر انسانی Google به وب سایت شما نگاه کرده و میزان بازدید شما را در صفحات نتیجه موتور جستجو (SERPs) به دلیل نقض دستورالعمل های کیفیت وب مستر به نوعی کاهش داده است

به دلایلی که در اینجا ذکر نشده می توانید مجازات شوید ، اما بیشتر اقدامات دستی از این لیست ناشی می شوند.

چگونه می توانم از مجازات Google رفع کنیم؟

حذف مجازات گوگل همیشه آسان نیست. این مهم است که بدانید دو مجازات وجود دارد: دستی و الگوریتمی.

مجازات های دستی توسط یک کارمند Google صادر می شود.

بیشتر وقت ها مشخص می شود که وب سایت شما اقدام به خلاف شرایط خدمات Google می کند. این ممکن است شامل عفونت ویروس ، پنهان کاری ، تغییر مسیر یا خرید لینک باشد. هنگامی که مجازات دستی دریافت می کنید ، باید مجدداً به Google مراجعه کنید تا وب سایت خود را تغییر دهید – یعنی آن را دوباره به نتایج موتور جستجو برگردانید – قبل از اینکه کسی بتواند دوباره شما را پیدا کند.

یک جریمه الگوریتمی به طور خودکار

بدون دخالت دستی Google انجام می شود. اینها اغلب نتیجه تغییر الگوریتمی است که برای رتبه بندی وب سایتهای با ارزش بالاتر از وب سایتهایی که دارای محتوای ضعیف تر هستند و یا ارتباط آنها طراحی شده است. مجازات های الگوریتمی ، مانند پاندا ، پنگوئن ، و Hummingbird ، ممکن است وب سایت هایی را که دارای محتوای نازک یا تکراری هستند ، کپی شده با کلمات کلیدی ، زمان بارگذاری آهسته یا فقدان پیوندهای ورودی را تحت تأثیر قرار دهند. با این نوع مجازات ، شما همچنان در رتبه بندی جستجو قرار خواهید گرفت ، اما احتمالاً بسیار پایین تر است.

چرا مجازات شده اید؟

اگر به طور ناگهانی افت ترافیکی مشاهده کردید ، باید بدانید که چه چیزی باعث آن شده است. دو مجازات اصلی وجود دارد که می توانید دریافت کنید. مورد اول یک اقدام دستی توسط تیم اسپم گوگل است و مورد دوم یک مجازات الگوریتمی است.

1. عملکرد دستی

– برای فهمیدن اینکه وب سایت شما با یک عمل دستی جریمه شده است ، به Google Webmaster Tools (Google Search Console) بروید و بررسی کنید که آیا اخطارهای جدیدی دارید یا خیر. در زیر می توانید نمونه ای از پیام “پیوندهای غیر طبیعی” را مشاهده کنید:

اگر در GWT پیام هشداری ندارید ، عمیق تر حفاری کنید تا علت افت ترافیک خود را پیدا کنید.

2. مجازات الگوریتمی

برای شناسایی نوع مجازات الگوریتمی وب سایت شما ، شما باید با زمانی که ترافیک را از دست داده اید با تاریخ وقوع بروزرسانی جدید الگوریتمی مرتبط باشید. برای این کار می توانید سابقه تغییر الگوریتم Google را بررسی کنید.

برای به روز ماندن با آخرین تغییرات در الگوریتم جستجوی Google ، موارد زیر را انجام دهید:

محبوب ترین بروزرسانی های الگوریتمی Panda است که روی کیفیت محتوا متمرکز شده است و Penguin که روی بک لینک ها و توزیع انکر تکست متمرکز شده است.

بک لینکهایی که برای وب سایت شما بد هستند

پیوندهای کم کیفیت (لینک خارجی) می توانند وب سایت شما را گوگل پنالتی می کنند. این نوع بک لینک می تواند تهدید بالقوه ای برای رتبه بندی شما باشد:

  • وب سایت هایی که از Google مجازات شده یا ممنوع شده اند – اگر بک لینک هایی از وب سایت هایی دارید که دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند ، مجبورید آنها را حذف کنید. به راحتی می توانید با انجام یک جستجوی ساده مانند “سایت: mywebsite.com” از نمایه سازی وب سایت از Google حذف کنید.
  • وب سایتهای دارای محتوای تکراری – آنها معمولاً از کیفیت پایین برخوردار هستند و شما باید از داشتن پیوندهایی از این قبیل وب سایت ها خودداری کنید.
  • وب سایت های غیر مرتبط با طاقچه شما – Google به اهمیت آن ارزش زیادی می دهد. داشتن پیوندهایی از سایتهای کاملاً بی ارتباط با وب سایت شما می تواند پرچم قرمز را برافراشته کند. به عنوان مثال ، اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی کودک هستید ، منطقی نیست که از وب سایت ماهیگیری پیوند برقرار کنید.
  • نظرات هرزنامه و نمایه انجمن – همه از اسپم ها ، از جمله گوگل متنفر هستند. نظرات یا پست های انجمن که فقط به منظور قرار دادن لینک باقی مانده اند ، وب سایت شما را مجازات می کنند.
  • وب سایت هایی با محتوای نازک – بک لینک از دایرکتوری ها یا وب سایت های نشانه گذاری اجتماعی از کیفیت پایین برخوردار هستند.
  • بک لینک های سایت – از پیوند پیوندها ، ستونها یا ابزارک ها خودداری کنید.
  • تبلیغات – Google مخالف محتوای پشتیبانی شده است که در حال عبور از PageRank است. اگر می خواهید خدمات خود را در یک وبلاگ ارتقا دهید ، از صفات nofollow برای پیوندهای خود استفاده کنید تا رتبه های خود را ایمن نگه دارید.
  • متن پنهان – متن یا پیوندها را از کاربران با استفاده از CSS مخفی نکنید.
  • پیوندها از وب سایت های بزرگسال یا قمار.
  • سایر پیوندها و روش هایی که ناقض دستورالعمل های گوگل است: پنهان کاری ، تغییر مسیر دزدکی حرکت ، صفحات درگاه ، هک کردن ، برنامه پیوندها ، تولید محتوا به صورت خودکار و محتوای و کلمات کلیدی بی ربط.

بیش از 95٪ کل مجازاتهای Google مربوط به نمایه بک لینک وب سایت شما هستند. اگر بک لینک های بی کیفیت بسیار زیادی دارید ، در پایان رتبه های خود را در Google از دست می دهید.

حذف بک لینک
حذف بک لینک

در هنگام انجام ممیزی گوگل پنالتی چه چیزهای باید بررسی کرد

  • نمایه بک لینک
  • پیوندهای شکسته (خطای 404)
  • کد سایت خراب است
  • افزونه های CMS
  • حسابرسی محتوا
  • صفحات را کپی کنید
  • لینک های خارجی
  • تنظیمات فایروال
  • تغییر مسیر موضوعات
  • خطاهای سایت
  • سرعت سایت
  • پیوندهای پروفایل اجتماعی
  • داده های ساختاری
  • زیر دامنه های استفاده نشده

هنر حذف مجازات گوگل

اعلان مجازات دستی را از طریق کنسول جستجوی Google دریافت خواهید کرد.

مجازات های Panda و Penguin می توانند هر زمان که Google الگوریتم های خود را به روز کند ، به سایت شما ضربه بزنند ، اتفاقی که هر ساله صدها بار اتفاق می افتد. اگرچه اعلان مجازات الگوریتمی دریافت نخواهید کرد ، ممکن است حداقل یکی از موارد زیر را مشاهده کنید:

درخواست تجدید نظر

پس از رفع مشكل مجازات دستی ، باید درخواست تجدیدنظر را ارائه دهید . ارسال درخواست به تیم اسپم وب Google به آنها اجازه می دهد تا بدانند که شما مشکل را برطرف کرده اید و معتقدند که مجازات باید برداشته شود. روش خاصی وجود ندارد که بتوانید درخواست تجدیدنظر خود را بنویسید ، با این وجود مواردی وجود دارد که برای افزایش شانس حذف مجازات باید شامل آنها شود.

شما همیشه باید درمورد علت مجازات صادق باشید. اگر این نتیجه اشتباهاتی بود که در گذشته مرتکب شدید ، خود را واگذار کنید. اگر این مشکلات ناشی از اقداماتی است که یک شرکت یا کارمند قدیمی SEO انجام داده است ، این را نیز به آنها اطلاع دهید.

همچنین باید کارهایی را که برای رفع اشتباه انجام داده اید مستند کنید. تا آنجا که ممکن است دقیق باشید. سندی ایجاد کنید که تمام مراحل جداگانه شما برای پاکسازی وب سایت شما را برداشته و ادامه دهید.

فرآیند بازیابی جریمه دستی

اگر گوگل فکر می‌کند که برخی از لینک‌های ورودی در وب‌سایت دستکاری یا به طور بالقوه مضر هستند، شما یک هشدار پیوندهای غیرطبیعی از Google Webmaster Tools دریافت خواهید کرد. اگر اینطور باشد، فرآیند تقریباً مشابه راه حل پنگوئن Google است که ما ارائه می دهیم، اما اکنون کارشناسان PageTraffc بیشتر بر حذف پیوند تأکید می کنند و سپس پیوند را رد می کنند زیرا Google وزن بیشتری به این امر می دهد. بنابراین ما انجام خواهیم داد:

  • پیوندها را از Google WMT ، Majestic SEO، ahrefs تجزیه و تحلیل کنید
  • به صورت دستی این پیوندها را برای توزیع انکر تکست، توزیع روابط عمومی، مزرعه پیوند، چک IP و غیره بررسی کنید.
  • فیلتر کردن بک لینک ها بر اساس موضوع، لنگر متنی که استفاده می شود
  • لینک هایی که باید حذف شوند را شناسایی کنید
  • برای حذف این لینک های بد از طرف خود با مدیران وب سایت تماس بگیرید
  • تلاش ها را به طور کامل مستند کنید
  • ایجاد فایل disavow.txt برای سایت‌ها/urlهایی که نمی‌توانیم آن‌ها را حذف کنیم و همان را ارسال کنیم.
  • درخواست تجدید نظر را به Google بنویسید همراه با به اشتراک گذاشتن سندی که هنگام تلاش برای حذف ایجاد کردیم تا درخواست ما وزن بیشتری داشته باشد
  • به پاسخ‌های بعدی Google پاسخ دهید و تغییرات را (در صورت وجود) طبق درخواست تیم Google انجام دهید

نتیجه

بنابراین ، پس از شناسایی و رفع مشکلات مجازات خود ، اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از مجازات های بعدی اعمال کنید. به عنوان مثال ، اگر مجازات پیوند ورودی غیر طبیعی به شما ضربه خورده است ، سیستمی را برای بررسی منظم پروفایل پیوند خود ایجاد کرده و از پیوندهایی که بی ربط یا غیرطبیعی به نظر می رسند رد کنید.

مطالب مرتبط

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

    1. اصوالا بازدید فیک باعث جریمه میشه حتی اگه به صورت موقت باعث بهبود رتبه می شه . ولی در اکثر اوقات فقط باعث افت رتبه می شه .یعنی حتی به صورت محدود هم رتبه بهتر نمی شه چون الگوریتم ها گوگل مثلا وقتی می بینند این کلمه این ماه زیاد سرچ شده و بیش از 20 درصدی که اضافه شده همش روی یک سایت کلیک شده ،مشکوک می شن و وب سایت را جریمه می کنند .البته اگه چند وقت که بازدید فیک نرید به حالت اول باز می گرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.