انواع سئو سایت چیست


قبل از شروع انواع سئو ، بیایید ابتدا بفهمیم SEO چیست؟

در این پست ، ما 7 نوع مختلف seo و چگونگی برنامه ریزی استراتژی جستجوی ارگانیک خود را برای شما در رتبه بندی بالاتر در لیست های جستجوی در بین رقبای خود ، برای شما توضیح خواهیم داد .

انواع سئو در بازاریابی دیجیتال توضیح داده شده است

تایپ کنیدتوضیح کوتاه
سئو کلاه سفیدبه تمام تکنیک های بهینه سازی که مطابق با دستورالعمل های موتور جستجوی Google است ، اشاره دارد.
سئو کلاه سیاهاین دقیقاً نقطه مقابل سئو کلاه سفید است که از هرگونه نقاط ضعف و ضعف موجود در الگوریتم جستجوی گوگل استفاده می کند و در SERP های خود رتبه بهتری می یابد.
سئو کلاه خاکستریاین غالبا توسط آژانس های SEO به دلیل فشار برای دیدن نتایج سریع از مشتری مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر رویکرد بین کلاه سفید و سیاه SEO قرار می گیرد.
سئو منفیاین کار با هدف ایجاد رده بندی جستجوی رقبایتان انجام می شود تا خود شما بتوانید جای آنها را بگیرید یا از آن سود ببرید.
سئو درون صفحهتمام اقداماتی که شما برای بالا بردن رتبه صفحه وب خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) انجام می دهید ، تحت SEO On-Page قرار دارد.
سئو خارج از صفحهاین به همه کارهایی است که شما در خارج از سایت خود انجام می دهید تا بتوانید کرایه بهتر و ویژگی بیشتری در SERP های Google داشته باشید.
سئو فنیاین امر تا حد زیادی برای کمک به رباتهای Google در خزیدن ، تفسیر و فهرست بندی تمام صفحات سایت شما برای استفاده های بعدی است.
انواع سئو به صورت جدول
انواع سئو سایت

1. سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید به کلیه تکنیک های بهینه سازی که مطابق با دستورالعمل های موتور جستجوی Google است ، اشاره دارد . اگرچه فرد برای دیدن نتایج باید صبور باشد ، اما پایدار بوده و حسن نیت واقعی را در مورد برند شما ایجاد می کند. علاوه بر این ، در صورت عدم تغییر الگوریتم جدید ، هیچ مشکلی برای ممنوعیت یا سرقت سایت شما در نتایج جستجو وجود ندارد. در کل ، سئو کلاه سفید اگر به درستی انجام دهید ، پاداش کم خطر و بالایی دارد. نمونه هایی از تکنیک های SEO کلاه سفید شامل نوشتن مطالب مفید و مرتبط پس از انجام تحقیقات گسترده درباره کلید واژه ها ، کسب لینک از سایت های دارای قدرت بالا بر اساس شایستگی محتوای درون صفحه شما و غیره است. 

2. سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه دقیقاً نقطه مقابل سئو کلاه سفید است که از هرگونه نقاط ضعف و ضعف موجود در الگوریتم جستجوی گوگل استفاده می کند تا از این نظر در SERP های خود رتبه بهتری کسب کند. به لیست موتور جستجوگرهای SEO و don’ts و متوسلین به روشهای ساخت لینک پیوندهای اسپمیمی یا پرداخت شده ، چاشنی کلمات کلیدی ، نشان دادن مطالب مختلف به رباتها / خزنده ها و انسانها (موسوم به cloaking ) و غیره نمی پردازد تا از پیش رو برود. ناگفته نماند که SEO کلاه سیاه می تواند باعث شود سایت شما در لیست سیاه قرار بگیرد یا از رده بندی های آن کاسته شود ، بنابراین از بهترین استفاده ها جلوگیری می شود. علاوه بر این ، این تکنیک های پر خطر SEO فقط به نتایج کوتاه مدت می رسند.

3. سئو خاکستری

تاکتیک های سئو خاکستری اغلب به دلیل فشار برای دیدن نتایج سریع از مشتری و در بین کلاه سفید و سیاه سئو از نظر رویکرد ، توسط آژانس های سئو استفاده می شود. اگرچه رهنمودهای مدیر وب گوگل به صراحت نمی گویند چنین روش هایی ممنوع است ، اما هنوز هم از آنها ناامید شده و می توانند منجر به نتایج جستجوی ناخواسته شوند. نمونه هایی از این نوع سئو شامل مطالب clickbait می باشد که دارای احساسات بسیار هیجان انگیز و در عین حال متوسط ​​نیست و هیچ فایده ای برای کاربر ندارد ، تبادل پیوند بیش از حد و مشکوک بین سایت ها ، بررسی های پرداخت شده و غیره. باز هم بهتر است که از اینگونه تاکتیک های کم نظیر سئو فاصله بگیرید.

4- سئو منفی

در بین انواع مختلف سئو ، این بسیار فریبنده و غیر اخلاقی است. سئو منفی با هدف ایجاد رتبه های جستجوی رقبایتان انجام می شود تا شما بتوانید جای آنها را بگیرید یا از آن سود ببرید. روشهای منفی سئو شامل هک شدن به سایت شخصی و ایجاد تعداد مشکوک بالای پیوندهای با کیفیت پایین به آن ، ارسال بازخورد منفی یا نظرات در مورد آنها در تالارهای مختلف آنلاین و غیره می باشد.

شش نوع سئو برای هدایت نتایج برای شغل خود

چهار نوع سئو

1- سئو در صفحه:سئو داخلی

تمام اقداماتی که شما برای بالا بردن رتبه صفحه وب خود در موتورهای جستجو انجام می دهید ، تحت این چتر قرار می گیرد. جستجوگرها در صفحه شامل نوشتن مطالب با کیفیت بالا و تنها هدف آن کمک به بازدید کنندگان وب سایت شما ، اضافه کردن برچسب های متا برای کمک به ربات های Google در درک بهتر مطالب شما ، استفاده از برچسب های HTML برای برجسته کردن عناوین و سایر عناصر محتوا و اطمینان از عدم وجود پیوندهای شکسته یا صفحات / مطالب تکراری . تمیز کردن ساختار URL و داشتن یک سیستم نامگذاری سفارش برای صفحات مشابه مشابه که در زیر یک دسته قرار می گیرند ، انتخاب تصاویری که در حین نوشتن نام فایل های توصیفی و غیره بسیار بزرگ نیستند ، تنها چند تکنیک دیگر در صفحه جستجوگرها هستند. اگر می خواهید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید ، می توانید پست مفصل ما را در مورد آنچه درسئو داخلی است بخوانید . 

2-سئو فنی

نمایه سازی –  موتورهای جستجو فقط صفحات وب شما را هنگام نمایه سازی در پایگاه داده موتور جستجو به کاربر نشان می دهند.

بنابراین نمایه سازی وب سایت شما در سئو بسیار مهم است.

بنابراین ، در حالی که ابتدا جستجوگر فنی برای سایت خود انجام می دهید ، مطمئن شوید موتورهای جستجو باید صفحات اصلی را فهرست بندی کنند.

فایل های robots.txt سایت

ربات های متا برچسب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا از ایندکس کردن مشکلات جلوگیری کنید.

با انتشار هر صفحه جدید ، حتماً از  کنسول جستجوی Google  برای واکشی URL ها استفاده کنید تا صفحات را سریعتر در google فهرست کنید.

 پرونده Robots.txt 

 می توانید از ربات های متا در صفحه خاصی استفاده کنید تا noindex را نمایه سازید یا پیوندها را دنبال کنید یا آنها را دنبال نکنید. 

پرونده های Robots.txt برای محافظت از صفحات نمایه سازی خصوصی از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

نقشه سایت

  نقشه سایت بخش مهمی از سایت است. هنگام تجزیه و تحلیل جستجوی فنی وب سایت خود ، حتما پرونده نقشه سایت خود را مرور کنید.

تمام صفحات ضروری سایت شما باید در فایل نقشه سایت شما باشد. تمام صفحات غیر ضروری را از نقشه سایت حذف کرده و صفحات مهم را حفظ کنید.

نقشه سایت می تواند به سایت شما در صفحات مهم فهرست بندی شده سریع توسط موتورهای جستجو کمک کند.

پیوند های داخلی

 اگر می خواهید صفحات خود ایندکس شوند ، پیوند داخلی سریعتر ضروری است. Google با پیوندهای زیر صفحات را خز می کند.

بنابراین همیشه صفحات کمتر با ارزش خود را با صفحات با ارزش یا معتبرتر پیوند می زنند.

3. سئو خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه به همه کارهایی که در خارج از سایت خود انجام می دهید ، برای بهتر و بهتر شدن ویژگی های SERP های Google است. این شامل کار بر روی عوامل رتبه بندی خارجی مانند ایجاد لینک از سایتهای قابل اعتماد در همان دامنه شما ، بازاریابی موفق در رسانه های اجتماعی ، داشتن مشتری به شما یک بررسی مثبت در انجمن های مختلف آنلاین و غیره می دهد. اگر می خواهید در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید ، می توانید پست مفصل ما را در تکنیک های سئو خارج از صفحه بخوانید . 

4. جستجوگر صوتی جستجوگرها

یکی از جدیدترین انواع بهینه سازی SEO جستجو صوتی است. جستجوگر صوتی SEO به یکی از محبوب ترین راه های انجام جستجوها تبدیل شده است. با دستگاه هایی مانند Alexa ، Google Home و Siri ، جستجوی صوتی همچنان رو به رشد خواهد بود.

راهکارهای بهبود رتبه الکسا (Alexa) وب سایت

جستجوگر صوتی جستجوگر صوتی نیاز به بهینه سازی برای کلمات کلیدی مناسب دارد. شما باید سایت خود را برای کلماتی که مخاطب شما به طور شفاهی از آنها استفاده خواهد کرد ، بهینه کنید. این شامل کلمات عامیانه است.

وقتی برای جستجوی صوتی جستجوگرها بهینه می شوید ، باید به سرعت به اطلاعات منتقل شوید. کاربران برای دریافت پاسخ سریع ، جستجوهای صوتی را انجام می دهند. این بدان معناست که شما باید محتوای خود را بسازید تا بتوانید Google را به راحتی اطلاعات جلب کنید.

5.سئوی سازمانی

عملی برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو برای یک شرکت بزرگ سازمانی است که از صدها هزار یا حتی میلیون ها صفحه تشکیل شده است.

برخی از تاکتیک های سئوی سازمانی عبارتند از:

  • هدف قرار دادن کلمات کلیدی بسیار رقابتی 
  • رقابت با وب سایت های بزرگ و معتبر در صنعت شما 
  • تولید محتوای با کیفیت بالا به طور منظم 
  • استفاده از داده های ساختاری
  • بهینه سازی محتوای خود برای جستجوی صوتی

آیا باید سئوی سازمانی را در وب سایت خود پیاده سازی کنید؟

حتی اگر شما یک شرکت 100 نفر نیستید، اگر وب سایت شما دارای تعداد زیادی صفحه باشد، ممکن است همچنان نیاز به اجرای بهترین استراتژی های سئوی سازمانی داشته باشید. سئوی سازمانی به وب‌سایت‌های بزرگ کمک می‌کند تا برای کلمات کلیدی رقابتی رقابت کنند تا تعداد زیادی ترافیک جستجو به ارمغان بیاورند.(منبع : source)

6.سئوی موبایل

اصطلاحی است که برای توصیف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و در عین حال حصول اطمینان از اینکه به درستی در دستگاه هایی مانند موبایل و تبلت قابل مشاهده است استفاده می شود. اگر مشتری تجربه بدی با یک برند در تلفن همراه خود داشته باشد، ممکن است هرگز برنگردد.

 اگر می خواهید مشتریان شما بهترین تجربه ممکن را داشته باشند، باید از این نوع بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که سبک، ساختار و سرعت صفحه سایت شما باعث نمی شود کاربران تلفن همراه نظر خود را تغییر دهند.

نتیجه گیری

سئو موثرترین ابزار بازاریابی است. با استفاده از این انواع مختلف تکنیک های آن، می توانید وب سایت خود را بهینه کنید و از دید بالایی در موتورهای جستجو لذت ببرید و در عین حال تجربه کاربری را نیز بهبود بخشید.

منبع :source

مطالب مشترک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.