نحوه استفاده از Google Analytics برای بهبود سئو


در این مقاله به اقدامات مورد نیاز برای مشاهده ترافیک ارگانیک در Google Analytics خواهیم پرداخت. صرفاً مطالعه ترافیک ارگانیک می تواند ارزشمند باشد در هنگام تلاش برای کشف اینکه آیا تغییری در سایت شما در الگوریتم Google قرار گرفته است یا خیر .

قبل از ساخت جبهه فنی برای مقیاس کردن عملکرد سئو  خود به صورت رایگان ، لازم است اطمینان حاصل کنید که بیشترین اهمیت را برای شما اندازه گیری می کنید. فقط نگاه کردن به نمای صفحه ، کیفیت این نماها را تعیین نمی کند. در عوض ، فراتر از کلیک کنید و میزان درگیری کاربر را اندازه بگیرید.

در درجه اول ، با اندازه گیری SEO و اهمیت آن می توانید درک کنید که چقدر خوب کار می کنید. بررسی تفاوت در کلیه ارگانیک در طی دوره های طولانی نشان می دهد که آیا رویکرد SEO به خوبی کار می کند یا خیر.

نحوه استفاده از Google Analytics برای بهبود عملکرد SEO

ترافیک ارگانیک

رشد ترافیک ارگانیک یکی از نشانه های اصلی یک استراتژی بازاریابی جستجوی قوی است. برای بررسی ترافیک ارگانیک در Google Analytics ، به Acquisition> All Traffic> کانالها بروید . در مقایسه با کانالهای دیگر مانند ارجاع و اجتماعی ، ترافیک ارگانیک مشاهده خواهید کرد. اگر ترافیک ارگانیک شما در حال کاهش است ، ممکن است لازم باشد محتوا و رویه های سئو خود را متمرکز کنید.

عملکرد SEO خود را با صفحه اندازه گیری کنید

تجزیه و تحلیل داده های سطح صفحه شما را قادر می سازد تا مشاهده کنید کدام صفحات در سایت شما بیشترین مقدار سئو را نشان می دهد و کدام یک می تواند از برخی کارها استفاده کند.

On-Page SEO چیست؟

برای یافتن داده های سطح صفحه ، به رفتار> محتوای سایت> همه صفحات بروید . از همه کاربران به Traffic Organic تغییر دهید.

می توانید داده ها را به اشکال مختلف سوراخ کنید. مثلا:

  • زمان صفحه را برای صفحات و مطالب مختلف تجزیه و تحلیل کنید. مشخص کردن صفحاتی که افراد بیشترین وقت خود را صرف می کنند ، به شما ایده می دهد که بازدید کنندگان را چه چیزی جذب می کند و به دنبال چه چیزی هستند.
  • به دنبال صفحاتی باشید که تبدیل های هدف شما را هدایت می کنند. صفحات را با توجه به چندین هدف توزیع کنید تا ببینید کدام صفحات باعث ایجاد ترافیک ارگانیک می شوند.

کشور برای سئو محلی

افت ترافیک از کشورهای خاص نشان دهنده مشکلات بومی سازی یا فهرست بندی است.

سئو محلی چیست

اگر برخی از صفحات فرود تا علامت مطابقت ندارند ، آن صفحات را حساب کنید. این سؤالات را بپرسید:

  • آیا محتوای صفحه با عنوان مرتبط است؟
  • آیا مشکلات قالب بندی یا طراحی وجود دارد؟
  • آیا می توان جذابیت بصری صفحات را افزایش داد؟

نرخ گزاف گویی

یک متریک مهم میزان گزاف گویی است. نرخ گزاف گویی به درصد بازدید کننده هایی است که یک صفحه واحد را در سایت مشاهده کرده اند و سپس بدون کلیک روی هر صفحه اضافی ، افت کرده اند. نرخ گزاف گویی زیاد نگران کننده است.

نرخ گزاف گویی به سنجش ترافیک ارگانیک به سایت شما کمک می کند. کاهش نرخ گزاف گویی نشان می دهد که مردم در سایت شما مجذوب تر هستند. آنها بیشتر با وب سایت شما درگیر می شوند. اما این بدان معنا نیست که شما باید از بازدید از صفحه غافل شوید. حاکم کردن بازدیدهای صفحه ارگانیک در یک دوره معین ، یک روش عالی برای سنجش عملکرد سئو است.

سرعت سایت

سرعت سایت پس از بروزرسانی Hummingbird گوگل ، در رتبه بندی جستجو تأثیر می گذارد . این هم از اهمیت بیشتری برخوردار است گوگل می فهمد که مردم امروز می خواهند سایتها سریع بارگیری شوند ، بنابراین سایتهایی که بارگذاری زیادی دارند مجازات می شوند. سوابق سرعت سایت خود را رصد کنید و از دستورالعمل های Webmaster Google پیروی کنید تا از صحت آن استفاده کنید.

کلید واژه ها

اگر وب سایت تجارت الکترونیکی دارید ، می توانید موتور جستجوی داخلی نیز داشته باشید. بازدید کنندگان از آن برای جستجوی موارد خاص در وب سایت شما استفاده می کنند. یکی از چشمگیرترین ویژگیهای Google Analytics این است که این جستجوی سایتهای داخلی را ردیابی می کند. با انتخاب رفتار> جستجوی سایت ، ردیابی جستجو داخلی را فعال کنید .

تبدیل های ارگانیک

پیدا کردن تعداد بازدید کننده هایی که تبدیل شده اند ، کلید توسعه استراتژی کارآمد سئو است . هدف بازاریابی خوب تعریف شده می تواند به شما در یافتن نرخ تبدیل بهینه برای تجارت شما کمک کند. مشخص کردن نرخ تبدیل شما به شما در ایجاد مطالب قانع کننده ، در توسعه فراخوانی به عمل و ایجاد یک ساختار وب سایت محکم کمک می کند. همچنین متوجه خواهید شد که کدام کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا مناسب ترین ترافیک را ترسیم کنید.

ترافیک و سنبله

به Google Analytics> Admin> مشاهده ستون> هشدارهای سفارشی> ایجاد یک هشدار جدید بروید . زنگ هشداری تنظیم کنید که پس از بهبود X٪ یا افت در ترافیک ارگانیک در مدت زمانی خاص ، به شما هشدار دهد. کاهش 20٪ و پرش 30٪ در هفته ، یک شروع عالی خواهد بود. “ذخیره هشدار” را بزنید ، و شما تمام شد.

این اتوماسیون به شما کمک می کند که بدانید:

  1. سنبله ترافیک قانونی است ، به این معنی که از ترافیک کلمات کلیدی مربوطه بیشتر رانندگی می کنید. علاوه بر این ، همان را در صفحات دیگر نیز تکرار کنید.
  2. موتورهای جستجو بی عیب و نقص هستند یا نه. آنها ممکن است صفحات شما را برای کلمات کلیدی نامناسب شروع کنند ، و از این طریق باید گزارش را در نظر بگیرید.

برای جلوگیری از اشتباهات معمول Google Analytics

1) پیگیری نادرست Google Analytics را تنظیم کنید

  • کد رهگیری وجود ندارد
  • کدهای ردیابی بسیاری در یک صفحه

2) فرضیات ناشی از مثالهای بی ربط

3) ندانستن اطلاعات در چه مواردی است

4) نادیده گرفتن مشکلات نمونه گیری Google Analytics

5) عدم تحلیل نتایج دانه ای

چند موقعیت وجود دارد که می توانید از یک گزارش خلاصه پیش فرض ، بینش عملی را بدست آورید. برای تشخیص مشکلات ریشه همیشه از فیلترها ، بخشها و ابعاد ثانویه تمرین کنید.

جمله ای در تجارت وجود دارد که می گوید: “اگر نمی توانید اندازه گیری کنید ، نمی توانید آن را بهبود بخشید.” از این رو ، اندازه گیری پیشرفت و پیشرفت سئو شما یک مؤلفه اساسی در توسعه آن است. تلاشهای SEO خود را برای نتیجه با یک ابزار آزادانه معروف به Google Analytics تهیه کنید.

یکی از مهمترین موانع سئو ، اثبات ارزش آن و داوری مبتنی بر داده است. بیشتر از جستجوی تبلیغات طول می کشد که می توانید همه موارد را فوراً ردیابی و کنترل کنید. نکات مهم و مهم پیشگیری از این راهنما باید “تجزیه و تحلیل ، تحقیق و تفکر هنگام جستجو در داده ها” باشد.

چهار روش برای استفاده از Google Analytics برای ردیابی و بهبود سئو

دانستن اصول اولیه بسیار عالی است ، اما چگونه واقعاً به جلو حرکت می کنید ، بینش های معناداری کسب می کنید و سئو خود را بهبود می بخشید ؟

1. فرصت های کم آگاهی را برای تقویت ترافیک پیدا کنید

صفحات همیشه برای همیشه رتبه بندی نمی شوند

2. صفحات پرمصرف را پیدا کنید و سئو آنها را بهبود بخشید

هدف نهایی SEO معمولاً فروش بیشتر از جستجوی ارگانیک است. یکی از آسانترین راهها برای انجام این کار ، بهبود رتبه بندی برای با ارزش ترین صفحات است.

در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

به Acquisition  > Console Search  > صفحات فرود بروید .

یک هدف مهم را انتخاب کنید و جدول را با نرخ تبدیل مرتب کنید.

اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک ، مرکز راهنمایی ، دانش بنیان یا هر وب سایت بزرگ دارید ، احتمالاً یک موتور جستجوی داخلی نیز دارید.

بازدید کنندگان از آن استفاده می کنند تا مارک ها ، محصولات و مقالات خاصی را در وب سایت شما پیدا کنند.

4. هشدارها برای خطای 404 تنظیم کنید

بیایید کمی بیشتر از مانیتور و اتوماسیون استفاده کنیم.

خطای “404 – صفحه یافت نشد” امری اجتناب ناپذیر است و چیزی را که باید آنرا کنترل کنید. و می توانید این کار را در GA انجام دهید .

ابتدا مطمئن شوید که تمام 404 صفحه شما دارای عنوان صفحه یکپارچه مانند “404 – یافت نشد” یا “صفحه یافت نشد” می باشند. دوم ، آنها را به هر جایی تغییر مسیر ندهید. URL باید به همان باقی بماند.

اکنون همه موارد لازم برای هشدار و نظارت مناسب 404 را دارید.

از اینجا ، این فقط یک مورد است که می توان فهمید چه چیزی باعث 404 شده است. آیا این یک تایپی بود؟ آیا لینک های داخلی یا خارجی دارید که به URL اشاره می کنند ؟

منبع :source

مطالب مشابه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.